Ervaringen met twincutter

Auteur Topic: Ervaringen met twincutter  (gelezen 9696 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #20 Gepost op: 6 februari 2006, 21:50:23
De redzaag heb ik ook wel ervaring mee, alleen vindt ik dat je hem echt heel sporadisch gebruikt. Voor het inzagen op diepte etc. is hij super. Maar 95 van 100 keer gebruik je zo'n zaag voor bomen. Dan heeft zo'n twincutter zich meer bewezen. En dan moet je de kap eraf sleutelen.
Brandwacht 1e klas + WVD


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #21 Gepost op: 8 februari 2006, 13:18:08
Wij hebben een multicutter in dienst... Het nadeel van deze kettingzaam is dat er behoorlijke scherpe spaanders vanaf komen tevens worden deze met behoorlijke snelheid weggeschoten. Een collega stond op 5 meter afstand is geraakt door een spaan net boven zijn oog. Had daar een behoorlijke snee aanovergehouden....


Sander Koelman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Reactie #22 Gepost op: 9 februari 2006, 17:42:15
Ja, wij hebben hem ook al een paar jaar  ter beschikking, en het werkt inderdaad perfect!  Het werkt op elektriciteit, en daarvoor heb je wel een sterke agregaat nodig  om de aanloop spanning op te kunnen vangen.  ;) Af en toe wel even een druk op de knop geven voor de druppel olie tussen de bladen, anders 'smelten' ze aan elkaar vast bij hitte.De zaagbladen bewegen tegen elkaar in, daardoor is hij makkelijk te handteren, vangrail en roldeuren slijp je  zeer makkelijk er mee door  :D :)

Allereerst bedankt voor de vele reacties tot nu toe. Ben ik erg blij mee.
In het citaat hierboven staat dat je af en toe een druk op de knop moet geven om wat olie tussen de bladen te geven. Hoe moet ik dit precies zien, gewoon een druk op de knop zodat de machine weer ff loopt, terwijl je niet aan t werk bent ermee? Of is er een aparte knop op dat apparaat waardoor er olie tussen die bladen stroomt???

Groeten


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #23 Gepost op: 9 februari 2006, 18:14:12
Allereerst bedankt voor de vele reacties tot nu toe. Ben ik erg blij mee.
In het citaat hierboven staat dat je af en toe een druk op de knop moet geven om wat olie tussen de bladen te geven. Hoe moet ik dit precies zien, gewoon een druk op de knop zodat de machine weer ff loopt, terwijl je niet aan t werk bent ermee? Of is er een aparte knop op dat apparaat waardoor er olie tussen die bladen stroomt???

Groeten

Aan het handvat zit een doorzichtige kunstofknop, daar zie je de olie  ook inzitten. De knop zit op de kopse kant van het handvat, en werkende weg, geef je af en toe een druk op de knop. Door de druk op de knop 'pomp'  je de olie tussen de bladen in, dit doe je gewoon werkende weg met dit gereedschap  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Sander Koelman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Reactie #24 Gepost op: 12 februari 2006, 00:17:05
Aan het handvat zit een doorzichtige kunstofknop, daar zie je de olie  ook inzitten. De knop zit op de kopse kant van het handvat, en werkende weg, geef je af en toe een druk op de knop. Door de druk op de knop 'pomp'  je de olie tussen de bladen in, dit doe je gewoon werkende weg met dit gereedschap  ;)

Hij is me nu volkomen duidelijk. Thanks Pompbediende. Ik hoop dat ze in ons korps snel zo'n ding aanschaffen. Iedereen bedankt voor de reacties.

Groeten

Sander
Beverwijk


zonneveld

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #25 Gepost op: 3 maart 2006, 13:49:42
Ik stond samen met Sander te werken met de twincutter, maar wat mij wel op viel was dat hij niet door de slotpennen heen ging.   Uiteindelijk dus het raam eruit gezaagd. Je zal toch zeggen dat hij ook met gemak door die pennen heen zal moeten gaan.
Angelique