Opt-Out ofwel maatwerkregeling

Auteur Topic: Opt-Out ofwel maatwerkregeling  (gelezen 4531 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Gepost op: 28 april 2006, 08:53:19
Welke brandweer korpsen en dan bedoel ik specifiek de vrijwillige korpsen, hebben een brief ontvangen over het tekenen van de OPT-OUT (maatwerk) regeling.

Bij ons in Baarn is dit wel het geval, en wij dienen voor 1 mei getekend te hebben.

Dus ik ben benieuwd of er meer korpsen zijn die voor deze keuze zijn gesteld.




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 28 april 2006, 09:58:27
Laten we de discussie idd hier over vrijwilligerskorpsen houden.  ;)

Voor meer info over de opt-out: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=12123.0


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 29 april 2006, 20:59:45
Welke brandweer korpsen en dan bedoel ik specifiek de vrijwillige korpsen, hebben een brief ontvangen over het tekenen van de OPT-OUT (maatwerk) regeling.

Bij ons in Baarn is dit wel het geval, en wij dienen voor 1 mei getekend te hebben.

Dus ik ben benieuwd of er meer korpsen zijn die voor deze keuze zijn gesteld.


Als jullie in Baarn de brief op de mat hebben gekregen,dan zal deze ook wel bij ons binnen zijn gekomen.Maar ik heb ze er hier nog niet over gehoort  ;)


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #3 Gepost op: 29 april 2006, 21:47:14
Als jullie in Baarn de brief op de mat hebben gekregen,dan zal deze ook wel bij ons binnen zijn gekomen.Maar ik heb ze er hier nog niet over gehoort  ;)

Gaat specifiek om een Brief die Brandweer Baarn aan zijn korpsleden heeft gestuurd.

Wat ik zo hoor zijn wij tot nu toe de enige...

Wijk bij duurstede Niet
Veenendaal Niet
Soest Niet
Eemnes Niet

Wie vult aan.....  ???


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 30 april 2006, 16:49:36
Gaat specifiek om een Brief die Brandweer Baarn aan zijn korpsleden heeft gestuurd.

Wat ik zo hoor zijn wij tot nu toe de enige...

Wijk bij duurstede Niet
Veenendaal Niet
Soest Niet
Eemnes Niet

Wie vult aan.....  ???




Nou,wij hebben die brief niet gehad.Of de brief moet komende week nog op de mat vallen,in dat geval zal ik het je melden  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 30 april 2006, 16:55:23
Moet je als vrijwilliger de opt-out niet bij je hoofdwerkgever tekenen??  ??? ??? ???


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #6 Gepost op: 30 april 2006, 22:44:05
Moet je als vrijwilliger de opt-out niet bij je hoofdwerkgever tekenen??  ??? ??? ???

Kijk, nu komen we op een punt.....

Maar goed jammer dat het verhaal niet zo leeft binnen vrijwillig brandweer nederland....
Ik begin het gevoel te krijgen dat wij de enige zijn die door onze brandweer "vriendelijk" worden verzocht om voor 1 mei te tekenen.

Who's next.


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #7 Gepost op: 2 mei 2006, 17:35:54
Ik heb nog niks ontvangen over de OPT-OUT.

Amersfoort NIET 8)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 2 mei 2006, 18:00:16
Moet je als vrijwilliger de opt-out niet bij je hoofdwerkgever tekenen??  ??? ??? ???

Zie: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=12123.msg380664#msg380664

Voor  rechtstreekse link naar het verslag klik hier

Verslag van de informatiebijeenkomst Arbeidstijdenbesluit op 3 april 2006 te Arnhem

(...)

Voors en tegens opt-out
Opt-out is voor alle lidstaten van toepassing en volgens de regering en het CvA dè oplossing.  De inzet van de vakbonden luidt: teken nu de opt-out in ruil voor loonsverhoging of vrije tijd later. Er is geen enkel zicht op reparatiewetgeving vanuit Europa.  De opt-out voor vrijwilligers moet met de hoofdwerkgever worden geregeld. De suggestie is om beroepskrachten die tevens vrijwilliger zijn en daarom vragen te laten tekenen voor opt-out. Het maximum van 48 uur geldt niet voor een zelfstandig ondernemer. Echter, een vrijwilliger kan zich niet zomaar als zelfstandige uitsluitend laten inhuren door de brandweer om dit probleem te omzeilen.
(...)


 ;)


Rene112

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 2 mei 2006, 20:54:13
Voor  rechtstreekse link naar het verslag klik hier

Verslag van de informatiebijeenkomst Arbeidstijdenbesluit op 3 april 2006 te Arnhem

Uit dit zelfde verslag (laatste gedeelte over het vervolg.....) :

Citaat
Als individuele korpsen kiezen voor een andere oplossing kan dit een precedent scheppen.

Volgens mij is de problematiek voor vrijwel alle korpsen met vrijwilligers vergelijkbaar. Dat pleit natuurlijk voor een landelijke aanpak (oplossingen etc.). Dan is het wel vreemd dat een (of één? ;)) gemeente meteen concrete akties gaat uitvoeren... ik ben heel erg benieuwd of men de consequenties hiervan goed kan overzien.....  :-\ :-\ :-\

groeten,
René de Caluwé