Opt-Out ofwel maatwerkregeling

Auteur Topic: Opt-Out ofwel maatwerkregeling  (gelezen 4533 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rene112

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 2 mei 2006, 21:01:31
Welke brandweer korpsen en dan bedoel ik specifiek de vrijwillige korpsen, hebben een brief ontvangen over het tekenen van de OPT-OUT (maatwerk) regeling.

Bij ons in Baarn is dit wel het geval, en wij dienen voor 1 mei getekend te hebben.

Dus ik ben benieuwd of er meer korpsen zijn die voor deze keuze zijn gesteld.

Wordt er in de brief ook aangegeven welke consequenties er zijn als je niet voor 1 mei hebt getekend?

Zover ik in de "materie" thuis ben, ontstaat er namelijk pas een probleem als je gedurende langere tijd (dus structureel) meer dan 48 uur per week werkt. Dat betekent dat je dat eerst zal moeten registreren (uren bij de hoofdwerkgever en brandweeruren) om over een langere periode (half jaar?) een gemiddelde te bepalen. Dan weet je pas of er voor bepaalde mensen "echt" een probleem is.
Dus waarom zou er spoed zijn met het tekenen van de opt out?

groeten,
René de Caluwé


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 2 mei 2006, 22:25:20


Volgens mij is de problematiek voor vrijwel alle korpsen met vrijwilligers vergelijkbaar. Dat pleit natuurlijk voor een landelijke aanpak (oplossingen etc.). Dan is het wel vreemd dat een (of één? ;)) gemeente meteen concrete akties gaat uitvoeren... ik ben heel erg benieuwd of men de consequenties hiervan goed kan overzien.....  :-\ :-\ :-\

groeten,
René de Caluwé
Nou,wat mij erg bevreemd is dat Baarn inmiddels hun vrijwilligers die brief hebben gestuurd.En wij als buurgemeente zelfde regio totaal niets hebben gehoort hierover,en er tot nog toe geen brief hierover ons bereikt heeft.je zou denken dat er dan meer korpsen hun vrijwilligers die brief zouden sturen  :-\

Wordt er in de brief ook aangegeven welke consequenties er zijn als je niet voor 1 mei hebt getekend?

Zover ik in de "materie" thuis ben, ontstaat er namelijk pas een probleem als je gedurende langere tijd (dus structureel) meer dan 48 uur per week werkt. Dat betekent dat je dat eerst zal moeten registreren (uren bij de hoofdwerkgever en brandweeruren) om over een langere periode (half jaar?) een gemiddelde te bepalen. Dan weet je pas of er voor bepaalde mensen "echt" een probleem is.
Dus waarom zou er spoed zijn met het tekenen van de opt out?

groeten,
René de Caluwé

Ik denk dat het voor ons als vrijwilligers nog geen "heet hangijzer"is,ik werk mijn 40uur bij m,n baas.En over het algemeen redt ik het niet om 8uur perweek bij de brandweer te maken.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #13 Gepost op: 3 mei 2006, 10:34:28
Uit dit zelfde verslag (laatste gedeelte over het vervolg.....) :

Volgens mij is de problematiek voor vrijwel alle korpsen met vrijwilligers vergelijkbaar. Dat pleit natuurlijk voor een landelijke aanpak (oplossingen etc.). Dan is het wel vreemd dat een (of één? ;)) gemeente meteen concrete akties gaat uitvoeren... ik ben heel erg benieuwd of men de consequenties hiervan goed kan overzien.....  :-\ :-\ :-\

groeten,
René de Caluwé

Ik vrees het dus niet, dat men de consequenties hiervan overziet, en dus ook de gevolgen niet.
Ik denk dat het gewoon een stukje paniekvoetbal is en niets meer of minder, want wat zouden de consequenties kunnen zijn als een korpslid niet tekent. ??? (daar hoor ik ze niet over)

Dan komt het volgende, er mogen niet eens consequenties aan vast zitten...
Dus ik snap er niets van en zie het lijstje met Niet echt wel groter gaan worden....