Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 785416 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #230 Gepost op: 20 april 2007, 13:03:22
Ik wordt nog elke keer goedgekeurd bij de keuring, dus met mijn ogen zal het wel goed zitten ;D ;D

En ja, er zit inderdaad een klein kleur verschil tussen de hesjes, en uiteraard is de tekst anders, en heeft de fotograaf geen voertuig nummer.

Blijft het feit dat het een model hesje is, welke door bijna geheel brandweer nederland (in welke kleur dan ook) gebruikt wordt.

Dus, vindt ik het niet netjes dat de pers zulk soort hesjes draagt.

Dat mag ik vinden toch ^-^

Gr


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #231 Gepost op: 20 april 2007, 13:10:16
Blijft het feit dat het een model hesje is, welke door bijna geheel brandweer nederland (in welke kleur dan ook) gebruikt wordt.

Volgens mij wodt dat model niet alleen door heel brandweer Nederland gedragen maar ook door heel wegwerkend Nederland, heel politie Nederland en heeft iedere verantwoordelijke autobestuurder ook één of meerdere van die hesjes in zijn auto liggen...

Ik zie het probleem dus ook niet zo  ;)


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #232 Gepost op: 20 april 2007, 14:11:01
Volgens mij wodt dat model niet alleen door heel brandweer Nederland gedragen maar ook door heel wegwerkend Nederland, heel politie Nederland en heeft iedere verantwoordelijke autobestuurder ook één of meerdere van die hesjes in zijn auto liggen...

Zo'n hesje is geen doorsnee verkeersvest. Ik zou niet graag met een verkeersvest een binnenaanval doen.
Maar waarschijnlijk ben ik de enige die de overeenkomst ziet.
Dus ik stop er maar mee  :-X

Prettig weekend O0


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #233 Gepost op: 20 april 2007, 14:40:47
ik weet ook niet hoe de situatie daar was. Hier loopt de fotograaf in compleet brandweerpak! Is in dienst van de gemeente als fotograaf voor de brandweer... verder ben ik allang blij dat deze fotograaf verantwoordelijk bezig is door een hesje aan te trekken.


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #234 Gepost op: 20 april 2007, 14:42:42
verschilt ook weer per gemeente.


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #235 Gepost op: 20 april 2007, 17:29:29
Zo'n hesje is geen doorsnee verkeersvest. Ik zou niet graag met een verkeersvest een binnenaanval doen.
Maar waarschijnlijk ben ik de enige die de overeenkomst ziet.
Dus ik stop er maar mee  :-X

Prettig weekend O0
Tjah, je kunt 'weglopen' maar je kunt ook gewoon uitleggen wat je nu precies verkeerd vind. Kom bijvoorbeeld met foto's van hesjes.

Ik vind dat het woord PERS er erg duidelijk op staat.
*leegheid*


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #236 Gepost op: 20 april 2007, 17:32:09
Ik vind dit niet te ver gaan, dagelijkse kost volgens mij  ::) Zolang er geen gevaar is, is er in mijn ogen ook geen probleem!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #237 Gepost op: 20 april 2007, 17:51:47
Tjah, je kunt 'weglopen' maar je kunt ook gewoon uitleggen wat je nu precies verkeerd vind. Kom bijvoorbeeld met foto's van hesjes.

Ik vind dat het woord PERS er erg duidelijk op staat.

Nou vooruit, omdat het zulk mooi weer is.

Een bevelvoerdershesje is gemaakt van een bepaalde stof, in een bepaalde uitvoering.  (foto1) Ook OVD's, ROGSen enz lopen erin.
Zo'n hesje is in geen geval te vergelijken met een normaal hesje. (foto2)

Persoonlijk vind ik het hesje teveel op een brandweeruitvoering lijken. Ongeacht wat er nou opstaat. Een rugtas voor de fotograaf, ademlucht voor de bevelvoerder, weg verschil.

Nu iets duidelijker???

Gr Ruud

[verwijderd door de beheerder]


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #238 Gepost op: 20 april 2007, 17:59:46
Nu heb ik wel een website op het gebied van brandweerfotografie maar met ongevallen blijf ik lekker thuis. Zijn vaak situaties waarbij hulpverleners helemaal geen amateurfotografen kunnen gebruiken, en daar komt ook nog bij dat ik geen zin heb om naar bebloede mensen te gaan zitten staren.. gelukkig komt het hier gemiddeld maar 1 keer per jaar voor

Waarom blijf je thuis mark? Ook ongevallen horen toch tot het werk van de brandweer?

Ik wil met mijn site het werk van de brandweer laten zien, van reinigen wegdek tot ernstige ongevallen. Inderdaad, ook ik ga hier mank want een OMS-alarm laat ik wel lopen. Dat is ook een van de redenen waarom ik zo af en toe oefeningen probeer vast te leggen, ook dat hoort er naar mijn mening bij.

En door op de juiste wijze te werken, zoals tijdens het maken van de foto's als daarna waarna je foto's selecteerd voor de website, onstaat er wat mij betreft geen probleem...


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #239 Gepost op: 20 april 2007, 22:27:08
Waarom blijf je thuis mark? Ook ongevallen horen toch tot het werk van de brandweer?

Ik wil met mijn site het werk van de brandweer laten zien, van reinigen wegdek tot ernstige ongevallen. Inderdaad, ook ik ga hier mank want een OMS-alarm laat ik wel lopen. Dat is ook een van de redenen waarom ik zo af en toe oefeningen probeer vast te leggen, ook dat hoort er naar mijn mening bij.

En door op de juiste wijze te werken, zoals tijdens het maken van de foto's als daarna waarna je foto's selecteerd voor de website, onstaat er wat mij betreft geen probleem...

En toch kan ik de reactie van Marc waarderen. Hoever ga je als amateurfotograaf?. Een springer behoort ook to de werkzaamheden van de brandweer. Dit zijn dan ook weer zaken die je als amateur of persfotograaf. (los ervan dat je er niks te zoeken hebt)

misschien ziet Marc er de meerwaarde niet van in, of is er geen interesse van zijn kant. In ieder geval, als er meer mensen als Marc zouden denken zou het een stuk rustiger zijn bij een inzet  ;) ;) ;)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.