Eigenaardige gang van zaken Borgsweer

Auteur Topic: Eigenaardige gang van zaken Borgsweer  (gelezen 22215 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 18 mei 2006, 17:05:02
Het zijn welliswaar praktijken van enige jaren geleden, maar toch fijn dat er mensen zijn die willens en wetens de regels overtreden omdat ze toch die mensen willen helpen toch? ;) ;)  Je kan dan lekker commentaar geven op die mensen daar die hun best doen, maar ik denk dat je bij de gemeente moet zijn, die er een verkeerd beleid op nahoudt blijkbaar. Als je de opkomst/uitruk niet kan waarborgen binnen de gemeente zal je of mensen moeten piketteren of beroeps in dienst nemen. Aangezien beide geld kosten doen ze dat niet :-\ en als het een keer fout loopt weten ze van niks, zegegn ze >:(
Ze zijn helaas niet overal goed bedeeld met genoeg vrijwilligers of een beroepskern! Dus loop collegahulpverleners die alles op alles zetten om de veiligeid in de gemeente nog een beetje te garanderen niet af te zeiken omdat ze niet anders kunnen!!! Als je denk dat je het beter weet of kan, ga dan eens daar met B&W praten. Lijkt me een stuk nuttiger.
Ik heb meer moeite met die amateurhobbyisten die hun leven in de waagschaal zetten om op de meest debile locaties foto's en filmpjes proberen te maken!

Gegroet,

Dirk


Ik ben het hier volledig mee eens.Ik vindt het zelfs brandweer onwaardig om collega,s op deze manier af te zeiken


fireman77

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 19 mei 2006, 13:04:20
Ik ben het hier volledig mee eens.Ik vindt het zelfs brandweer onwaardig om collega,s op deze manier af te zeiken

Ja het is ook brandweer onwaardig om zo uit te rukken en op te treden.....


Gast48368

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 19 mei 2006, 13:25:36
Ja het is ook brandweer onwaardig om zo uit te rukken en op te treden.....

Beter binnen 4 minuten uitrukken met 4 man, dan binnen te blijven en middelalarm te moeten geven. Het gaat nl over mensenlevens , weet je nog..........roeien met de riemen die je hebt, lijkt me............ :-\

Ik vind dat het belang van de burger voorop staat, en niet van belang wat een ander daarvan vind.......

Wij maken het ook nog wel eens mee dat mensen later komen. En nemen soms de kleding mee van een collega........die is dan toevallig elders op locatie en kan dan bijna tegelijk met ons t.p. zijn, en kan zich op de plaats incident dan nog zeer nuttig maken.....en mensen in nood helpen...........daar gaat het toch om???

Bovenstaande uitspraken vind ik juist niet professioneel te noemen............ :-X :'(


fireman77

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 19 mei 2006, 13:46:11

Beter binnen 4 minuten uitrukken met 4 man, dan binnen te blijven en middelalarm te moeten geven. Het gaat nl over mensenlevens , weet je nog..........roeien met de riemen die je hebt, lijkt me............ :-\

Ik vind dat het belang van de burger voorop staat, en niet van belang wat een ander daarvan vind.......

Wij maken het ook nog wel eens mee dat mensen later komen. En nemen soms de kleding mee van een collega........die is dan toevallig elders op locatie en kan dan bijna tegelijk met ons t.p. zijn, en kan zich op de plaats incident dan nog zeer nuttig maken.....en mensen in nood helpen...........daar gaat het toch om???

Bovenstaande uitspraken vind ik juist niet professioneel te noemen............ :-X :'(

Het belang van de burger, nou dat zeg je nou precies goed.
De brandweerman/vrouw is ook een burger, en dan de redenering dat je moet roeien met de riemen die je hebt vindt ik juist niet professioneel te noemen........

De bevelvoerder heeft totaal geen overzicht wie of wat hij bij zich heeft,  blijkbaar vindt jij dat gewoon maar dat is het niet hoor!!


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #24 Gepost op: 19 mei 2006, 13:46:48
Ja het is ook brandweer onwaardig om zo uit te rukken en op te treden.....

Ga jij dan even op de stoel van de burgemeester zitten, dan kan je mischien wat regelen ;D
Maar als je niks beters heb, is het mischien beter om geen kritiek te spuwen op zaken waarvan je de achtergrond niet eens kent. Dat is een beetje onder het niveau van hulpverleners. En ik weet niet of je bij een korps zit, maar zo niet, hou dan zeker je commentaar voor je.  
Ik ben van mening dat die mensen hun best doen om de medemens te helpen, en dat het probleem van hun niet het WILLEN is, maar de (financiele)mogelijkheden die ontbreken.


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #25 Gepost op: 19 mei 2006, 13:51:22
Het belang van de burger, nou dat zeg je nou precies goed.
De brandweerman/vrouw is ook een burger, en dan de redenering dat je moet roeien met de riemen die je hebt vindt ik juist niet professioneel te noemen........

De bevelvoerder heeft totaal geen overzicht wie of wat hij bij zich heeft,  blijkbaar vindt jij dat gewoon maar dat is het niet hoor!!



Je blijft het probleem bij de mensen uit het werkveld neerleggen he!?
Als je nu eens even eerdere berichten leest, kom je mischien ook wel tot de conclusie dat je niet op deze mensen moet zeiken, maar een stuk hoger in de organisatie moet zijn. (Middelijke en bestuurlijke zaken op het gemeentehuis ;)) Als je dat niveau niet aankan, stop dan met kritiek geven.


fireman77

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 19 mei 2006, 13:55:05
Ga jij dan even op de stoel van de burgemeester zitten, dan kan je mischien wat regelen ;D
Maar als je niks beters heb, is het mischien beter om geen kritiek te spuwen op zaken waarvan je de achtergrond niet eens kent. Dat is een beetje onder het niveau van hulpverleners. En ik weet niet of je bij een korps zit, maar zo niet, hou dan zeker je commentaar voor je.  
Ik ben van mening dat die mensen hun best doen om de medemens te helpen, en dat het probleem van hun niet het WILLEN is, maar de (financiele)mogelijkheden die ontbreken.

 

Dat je niet tegen enige vorm van kritiek kan daar kan ik niks mee, dat jij dit onder het niveau van de hulpverlener vindt kan ik ook niks mee. En welk niveau hebben wij dan?

De brandweermannen en vrouwen van dit korps zullen ongetwijfeld hun best doen maar tegenwoordig kan dit niet meer hoor, we zijn toch een professionele organisatie.


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #27 Gepost op: 19 mei 2006, 14:05:37
Dat je niet tegen enige vorm van kritiek kan daar kan ik niks mee, dat jij dit onder het niveau van de hulpverlener vindt kan ik ook niks mee. En welk niveau hebben wij dan?

De brandweermannen en vrouwen van dit korps zullen ongetwijfeld hun best doen maar tegenwoordig kan dit niet meer hoor, we zijn toch een professionele organisatie.



Blijkbaar leef je nog steeds op een eiland met oogkleppen op, dat je denk dat alles overal goed geregeld is. Zeker niet, jammer genoeg! Maar dat is geen reden om mensen die roeien met de riemen die ze hebben op zo'n manier de grond in te trappen! Daar walg ik echt van. Kom liever met serieuze oplossingen, daar hebben ze meer aan. Maar als jij als de "PROFFESIONELE" brandweerman in de kazerne blijft staan, want "ja, helaas mensen, ik volg procedures letterlijk op, dus ik ruk niet uit, het spijt me" en dan nog met een goed gevoel je bed in duikt 's avonds moet je dat zeker doen, maar ik denk dat je dan beter een ander beroep kan kiezen.


Tegen kritiek kan ik zeker wel, ik vind het alleen zo ontzettend laag bij de grond zo als jij bezig bent "amateurisme van het hoogste soort" dat kan echt niet door de beugel.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #28 Gepost op: 19 mei 2006, 15:03:24
Het probleem is blijkbaar dat de aanrijtijden niet gehaald worden omdat niet iederéén optijd bij de kazerne is. Er wordt dan blijkbaar uitgerukt met een onvolledige bezetting. Als je dan ter plaatse komt en toevallig komen er geen andere meer met eigen vervoer heb je dus een probleem, ook voor je eigen veiligheid. Het lijkt me dan handig dat je dan beter op de kazerne blijft wachten. Dan kan je beter je uitruktijden overschrijden als mogelijk je eigen veiligheid in gevaar brengen.

Als je dan 'te laat' komt heb je gelijk de politiek 'mee' om voor een oplossing te zorgen! Als je de politiek niet 'verantwoordelijk' maakt zal er nooit iets veranderen.

Het is denk ik kiezen tussen je eigen veiligheid en de veiligheid van de burger.  :-X Of je moet een systeem gaan verzinnen dat je ook met 4 personen op een TS veilig kan optreden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #29 Gepost op: 19 mei 2006, 16:43:50
Het probleem is blijkbaar dat de aanrijtijden niet gehaald worden omdat niet iederéén optijd bij de kazerne is. Er wordt dan blijkbaar uitgerukt met een onvolledige bezetting. Als je dan ter plaatse komt en toevallig komen er geen andere meer met eigen vervoer heb je dus een probleem, ook voor je eigen veiligheid. Het lijkt me dan handig dat je dan beter op de kazerne blijft wachten. Dan kan je beter je uitruktijden overschrijden als mogelijk je eigen veiligheid in gevaar brengen.

Als je dan 'te laat' komt heb je gelijk de politiek 'mee' om voor een oplossing te zorgen! Als je de politiek niet 'verantwoordelijk' maakt zal er nooit iets veranderen.

Het is denk ik kiezen tussen je eigen veiligheid en de veiligheid van de burger.  :-X Of je moet een systeem gaan verzinnen dat je ook met 4 personen op een TS veilig kan optreden.
Ik snap uberhaupt niet waarom zo,n korps op deze manier de grond in wordt geboort,als je het mij vraagt zitten zij daar zelf ook niet op deze situatie te wachten.Maar in deze tijd zijn alle korpsen en regio,s bezig de gang van zaken te optimaliseren,en dan zijn dit soort taferelen uiteindelijk vanzelf verleden tijd.Hier in de regio was ook een korps wat zo uitrukte,en dat is sinds een half jaar verleden tijd.

Maar jezelf in een profesionele organisatie willen plaatsen,maar je collega,s zo finaal de grond in trappen noem ik echt onprofesioneel zelfs oncollegiaal