Eigenaardige gang van zaken Borgsweer

Auteur Topic: Eigenaardige gang van zaken Borgsweer  (gelezen 22211 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #30 Gepost op: 19 mei 2006, 17:23:14
Ik snap uberhaupt niet waarom zo,n korps op deze manier de grond in wordt geboort,als je het mij vraagt zitten zij daar zelf ook niet op deze situatie te wachten.Maar in deze tijd zijn alle korpsen en regio,s bezig de gang van zaken te optimaliseren,en dan zijn dit soort taferelen uiteindelijk vanzelf verleden tijd.Hier in de regio was ook een korps wat zo uitrukte,en dat is sinds een half jaar verleden tijd.

Maar jezelf in een profesionele organisatie willen plaatsen,maar je collega,s zo finaal de grond in trappen noem ik echt onprofesioneel zelfs oncollegiaal

Dus je mag nooit geen (harde) kritiek hebben op je collega's..... ::) :) Volgens mij is mijn reactie die je citeerde geen 'finaal de grond in trappende' reactie. S.v.p. goed citeren als je zo'n reactie geeft. >:( Of jij moet niet om je eigen veiligheid geven...... ::)

Ik ken een korps met een OMS melding op 400 meter van de kazerne die niet zijn uitgerukt omdat ze geen BV hadden.... Een buurkorps is toen voor de, loze, melding geweest. Mooi dat ze binnen een 1/2 jaar een manschap naar de opleiding voor OBM mochten sturen.... ;)

Maar als je te veel teritorium drift hebt om dat te durven doen zal het nooit goed komen.... :( ;)

Als je alles 'oplost' voor de politiek zullen ze ook nooit gaan investeren!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 19 mei 2006, 17:29:17
Dus je mag nooit geen (harde) kritiek hebben op je collega's..... ::) :) Volgens mij is mijn reactie die je citeerde geen 'finaal de grond in trappende' reactie. S.v.p. goed citeren als je zo'n reactie geeft. >:( Of jij moet niet om je eigen veiligheid geven...... ::)

Ik ken een korps met een OMS melding op 400 meter van de kazerne die niet zijn uitgerukt omdat ze geen BV hadden.... Een buurkorps is toen voor de, loze, melding geweest. Mooi dat ze binnen een 1/2 jaar een manschap naar de opleiding voor OBM mochten sturen.... ;)

Maar als je te veel teritorium drift hebt om dat te durven doen zal het nooit goed komen.... :( ;)

Als je alles 'oplost' voor de politiek zullen ze ook nooit gaan investeren!

Mijn citaat op jou was meer op inhakend op jouw verhaal bedoeld,mijn excuses als dat niet zo over kwam.  ;) Tuurlijk kritiek hebben  op elkaar hebben mag,maar de kritieken die ik hier nu voorbij heb zien komen zijn van dien aard.Dat ik begin te twijfelen aan de opbouwende aard daarvan.En in dat voorbeeld wat jij nu aanhaald kan ik me wel in vinden,zo af en toe moet je de politiek shokeren om iets voor elkaar te krijgen  8) ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #32 Gepost op: 19 mei 2006, 21:02:06
Mijn citaat op jou was meer op inhakend op jouw verhaal bedoeld,mijn excuses als dat niet zo over kwam.  ;) Tuurlijk kritiek hebben  op elkaar hebben mag,maar de kritieken die ik hier nu voorbij heb zien komen zijn van dien aard.Dat ik begin te twijfelen aan de opbouwende aard daarvan.En in dat voorbeeld wat jij nu aanhaald kan ik me wel in vinden,zo af en toe moet je de politiek shokeren om iets voor elkaar te krijgen  8) ;D

 :) Ok! Of je moet je organisatie gaan instellen om 4 (?) man/vrouw op een TS...... maar dat schijnt weer een heel andere discussie te zijn...  ::) ::) ;) :-X


fireman77

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 20 mei 2006, 15:53:26
Ik snap uberhaupt niet waarom zo,n korps op deze manier de grond in wordt geboort,als je het mij vraagt zitten zij daar zelf ook niet op deze situatie te wachten.Maar in deze tijd zijn alle korpsen en regio,s bezig de gang van zaken te optimaliseren,en dan zijn dit soort taferelen uiteindelijk vanzelf verleden tijd.Hier in de regio was ook een korps wat zo uitrukte,en dat is sinds een half jaar verleden tijd.

Maar jezelf in een profesionele organisatie willen plaatsen,maar je collega,s zo finaal de grond in trappen noem ik echt onprofesioneel zelfs oncollegiaal

Je draagt de oplossing al zelf voor in jou antwoord, deze manier van werken wordt niet meer geaccepteert tegenwoordig en daarom zullen deze korpsen opgeheven worden. Hoe spijtig dat ook is voor de vrijwilligers van deze korpsen maar uiteindelijk zal de kwaliteit er wel op vooruit gaan.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 20 mei 2006, 16:03:18
Je draagt de oplossing al zelf voor in jou antwoord, deze manier van werken wordt niet meer geaccepteert tegenwoordig en daarom zullen deze korpsen opgeheven worden. Hoe spijtig dat ook is voor de vrijwilligers van deze korpsen maar uiteindelijk zal de kwaliteit er wel op vooruit gaan.


Jij interpeteert dat met je eigen woorden,die korpsen worden niet opgeheven,daar worden de uitrukprocedures aangepast.


fireman77

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 20 mei 2006, 16:07:43
Jij interpeteert dat met je eigen woorden,die korpsen worden niet opgeheven,daar worden de uitrukprocedures aangepast.

Precies en als ze dat niet kunnen waarmaken!


Willem58

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #36 Gepost op: 20 mei 2006, 20:18:02
pas op he', dit is voer voor de voorstanders en "directies" van de grote regionale korpsen!! zij staan namelijk te popelen om de vrijw. korpsen op te heffen of zodanig het werk uit handen te nemen dat wij straks alleen nog slangen mogen wassen en oprollen, en de dump na een ongeval mogen opruimen om dit te voorkomen moeten de vrijw. korpsen hoge kwaliteit afleveren en kan een uitruk als in het filmpje echt niet meer: punt; mijn opmerking dat ik blij ben geen bev. te zijn bij zo'n uitruk blijf ik staande houden opbouwend of niet. Ik heb echt geen zin om na afloop van zo'n uitruk (als er iets mis gegaan is) uit te moeten leggen dat ik het overzicht niet had, en dus niet wist wie er allemaal op desbtreffende klus gestaan of gelopen hebben, en dat is toevalig wel mijn verantwoording.
 ;) ;)


fireman77

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 21 mei 2006, 14:15:16
pas op he', dit is voer voor de voorstanders en "directies" van de grote regionale korpsen!! zij staan namelijk te popelen om de vrijw. korpsen op te heffen of zodanig het werk uit handen te nemen dat wij straks alleen nog slangen mogen wassen en oprollen, en de dump na een ongeval mogen opruimen om dit te voorkomen moeten de vrijw. korpsen hoge kwaliteit afleveren en kan een uitruk als in het filmpje echt niet meer: punt; mijn opmerking dat ik blij ben geen bev. te zijn bij zo'n uitruk blijf ik staande houden opbouwend of niet. Ik heb echt geen zin om na afloop van zo'n uitruk (als er iets mis gegaan is) uit te moeten leggen dat ik het overzicht niet had, en dus niet wist wie er allemaal op desbtreffende klus gestaan of gelopen hebben, en dat is toevalig wel mijn verantwoording.
 ;) ;)

Precies maar blijkbaar hebben sommige onder ons het idee dat de brandweer één grote speeltuin is!!!


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #38 Gepost op: 22 mei 2006, 09:06:18
Precies maar blijkbaar hebben sommige onder ons het idee dat de brandweer één grote speeltuin is!!!


Ja tuurlijk ;) ;)
Het discussiepunt van mij was niet of het wel of niet goed te praten is, maar op wat voor een .............manier er over collega's wordt gepraat. Opbouwende kritiek, prima! Maar om zo laag bij de grond over collega's te praten, dat doen dus blijkbaar de zgn "PROFFESIONALS" :'(  Dat zijn dus de collega's waarvan je het moet hebben, ik vind het een beetje een afzeikcultuur die er op nagehouden wordt, ik heb er geen goed woord voor over!


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #39 Gepost op: 22 mei 2006, 09:19:26
Beste mede forumleden...

Schijnbaar weten mensen uit "t westen" (om t zo maar even te noemen) niet hoe het er soms op het platteland aan toegaat. Er zijn heel veel korpsen in Drenthe/Groningen en Friesland waarbij het brandweerpersoneel direct uitrukt naar het brandadres. Het verschilt dan soms of de kleding op de kazerne c.q TAS ligt OF in de kofferbak van de brandweerman-/vrouw zelf. En alleen de bevelvoerder en chauffeur rukken dan uit (evt met personeel dat wel dichtbij woont). Doordat het gebied van de gemeente erg uitgestrekt is (en dus ook het gebied waarin het brandweerpersoneel woont) kan het dus voorkomen dat er al personeel ter plaatse is VOORDAT de TAS uitgerukt en ter plaatse is. En ja...de opkomsttijden op het platteland zijn over het algemeen hoger dan "in de stad" (om maar even te charcheren ;))

Het is natuurlijk wel van t zotte dat de bevelvoerder geen overzicht heeft over zijn personeel en de inzet. Maar dit ligt meer aan de bevelvoerder dan aan de rest van het korps en aan het beleid denk ik.

Tot zover mijn enige bijdrage en ik hoop diverse mensen op dit forum wat meer achtergrondinformatie hebben gekregen over de "boerenbrandweer" (wat een de grond intrappende benaming trouwens >:()