Privacy foto's (kentekens onherkenbaar maken)

Auteur Topic: Privacy foto's (kentekens onherkenbaar maken)  (gelezen 38266 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #30 Gepost op: 14 maart 2007, 23:03:09
Over het 'foto's worden niet geplaatst in kranten als ze zijn nabewerkt' gebeuren:

Maar bij deze het bewijs dat krantenfoto's met afgeplakte kentekens wel degelijk geplaatst kunnen worden.


Ik vertel alleen hoe het (hier) werkt bij de ''grotere'' jongens!


Helder, maar het feit dat je drie keer het woordt IK gebruikt doet anders vermoeden. ;)

Afgaande op andere reacties en de foto's die ik van je zie kon ik het me eigenlijk ook al niet indenken bij jou  8)

Nee okej, ik haal ze meestal wel weg, niet altijd (soms bij kleine aanrijdingkjes en dergelijke)!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #31 Gepost op: 14 maart 2007, 23:03:42
ANP heeft er nog nooit moeilijk over gedaan :)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #32 Gepost op: 15 maart 2007, 21:48:44
Wij (beheer 112-Almere) halen ook gewoon alle kentekens weg maar vroeg me af of meerdere dit deden.
Nou hebben wij wel gewoon de hele P2000 melding bij het stukje staan dus ook met huisnummer ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #33 Gepost op: 15 maart 2007, 22:18:57
Wij (beheer 112-Almere) halen ook gewoon alle kentekens weg maar vroeg me af of meerdere dit deden.
Nou hebben wij wel gewoon de hele P2000 melding bij het stukje staan dus ook met huisnummer ;)

Kleine moeite om dat weg te halen toch? Ik vind zeker dat je huisnummers weg moet halen! Eerder nog als kentekens!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #34 Gepost op: 15 maart 2007, 22:21:12
Als de RAC ze mee stuurt (wetende dat er mee gelezen wordt) is het dan aan de mensen die mee lezen om ze te verwijderen?  ??? ::) ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #35 Gepost op: 15 maart 2007, 22:22:04
Op PD5HW staat het ook gewoon het huisnummer...


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 15 maart 2007, 22:23:18
Het ligt er maar net aan wat voor een incident het is. Zowiezo scherm ik kentekens en eventuele slachtoffers af. Omdat ze er niet om vragen, dat er een foto van hun worden gemaakt. Ik zet zowiezo nooit P2000 berichten online, alleen bij bijvoorbeeld speciale gelegenheden zoals oud en nieuw, om het aantal meldingen te laten zien.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #37 Gepost op: 15 maart 2007, 22:31:06
Als de RAC ze mee stuurt (wetende dat er mee gelezen wordt) is het dan aan de mensen die mee lezen om ze te verwijderen?  ??? ::) ;)

Via (de meeste) p2000 site's is het na enige tijd niet meer te achterhalen, op sommige website's blijft het soms jaren staan!

En trouwens, iedereen die auto rijd, met een kenteken weet ook dat er foto's van zijn voertuig gemaakt kunnen worden  ???

Beetje vreemde reden dat omdat de AC ze meestuurd ze overal maar neergegooid mogen (en moeten) worden!
Het is en blijft een middel voor de brandweer, en dat het meegelezen word ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #38 Gepost op: 15 maart 2007, 22:53:01
En als iedereen alles zomaar klakkeloos op 't internet "plempt" graven we ons eigen graf. C2000 is ook niet voor niets ontstaan. En wat heeft het voor mij als meelezer nou voor meerwaarde om een kenteken of huisnummer te zien? De gevolgen voor het evt. slachtoffer kunnen daarentegen vele malen groter zijn...  :|


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 20 maart 2007, 19:58:33
Vandaag werd er een stoffelijk overschot gevonden van een man aan de Westkade in Spijkenisse. Zijn er mensen die dit breed op de foto hebben genomen en dit ook op internet gaan vertonen, dat de man drijft en dat zijn hoofd duidelijk te zien is. Hoe meer ingezoomd hoe beter natuurlijk:@. Walgelijk zulke mensen die dit doen, deze hebben totaal geen respect voor het slachtoffer en de nabestaande. Kan me er eigenlijk erg boos over maken.