Drie doden bij ongeval - Zuidbroek 03-06-2006

Auteur Topic: Drie doden bij ongeval - Zuidbroek 03-06-2006  (gelezen 13942 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #20 Gepost op: 6 juni 2006, 18:03:09
Ik hoorde net op het nieuws dat er 4 personen overleden zouden zijn?
klopt dat?


Karim

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 6 juni 2006, 18:06:22
Iemand onder de 25-30 mag alleen een auto bezitten/rijden met een 1.2/1.4 moter of zoiets.
 

Dat zal niet helpen, ook met 'n 1.1 liter motor, of nog lager kan je te hard rijden, als je met zo'n ding dan 70 km/h rijdt op een gevaarlijke weg waar 50 't maximum is kan 't net zo fout gaan.


Sam

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #22 Gepost op: 6 juni 2006, 19:10:52
Ik vind het persoonlijk een hele slechte regel, als men nu zou gaan verbieden dat jeugdige bestuurders geen andere jongeren mee mogen nemen. Ik ben zelf 18 en beschik sinds oktober over mijn rijbewijs, maar ik kan toch slecht tegen mijn vrienden zeggen dat ze allemaal maar zelf moeten zien hoe ze tijdens een avondje uit thuis komen.
Vind het een goede opmerking als men zegt dat er veel onschuldigen gestraft zullen worden. Ik rijd namelijk zelf, zelden te hard en met verantwoording.
Ook die opmerking van tot 22 alleen een 1.4 motor of lager vind ik onzin, (rijd zelf een 2.2 maar ik waarom zou me dat moeten worden verboden). Gasten met een peugeotje 205 1.4 rijden mij om de oren...
Gewoon je verstand gebruiken, een keertje 140 op de snelweg moet kunnen, maar 100 binnen de bebouwde kom is gewoon belachelijk....


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #23 Gepost op: 6 juni 2006, 20:07:54
Als ze die regel in willen voeren moeten ze ook niet zeuren over carpoolen en dat er zo veel auto`s rijden en dat dat slecht voor het milieu is, ik denk dan ook dat het een slechte regel is :-X
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


112Owolde

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 7 juni 2006, 00:23:17
Dat zal niet helpen, ook met 'n 1.1 liter motor, of nog lager kan je te hard rijden, als je met zo'n ding dan 70 km/h rijdt op een gevaarlijke weg waar 50 't maximum is kan 't net zo fout gaan.

Idd, ik heb zelf ook een 1.4 L. in mijn auto en die wil ook 160, dus ja. Net zo dodelijk. En wat betreft dat geen mensen mee nemen, ja vind eigenlijk nergens opslaan. Als je hard wil rijden doe dat dan lekker op een weg waar niemand is en als er niemand bij in zit ofzo, als je passagiers hebt gewoon normaal rijden.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #25 Gepost op: 7 juni 2006, 00:32:25
Iemand onder de 25-30 mag alleen een auto bezitten/rijden met een 1.2/1.4 moter of zoiets. En een verplichte aanvullende rijopleiding. Of een blackbox met gps die uitgelezen wordt.......

 
Met mijn 1.1 moter kon ik ook 160 km/u.  ::) Daarnaast vind ik die aanvullende rijopleiding wel best maar ze moeten niet denken dat ik die extra zou betalen. Er zit al heel wat geld in mijn roze papiertje vanwege die zakkenvullers bij het CBR.
En een blackbox met GPS? Toekomstmuziek... Ohjah, en veel te duur natuurlijk.

Denk niet dat er een oplossing voor is. Dit soort gedrag hou je nu eenmaal. Met al die andere oplossingen pak je alleen de mensen die wel normaal weten om te gaan met hun verantwoording in het verkeer.


ltdoka

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 7 juni 2006, 18:15:41
Denk ook niet dat er standaard oplossingen voor zijn te bedenken
mijn 2.0 ltr gaat max. 100 km/u
de 2.5 ltr max. 115 km/u
en de 1.6 haalt lachende 170 km/u

Als je wat wilt dan denk ik dat je eerder richting een blackbox moet gaan denken maar dan nog die zal afgesteld kunnen worden op max. 120 km/u maar, die 120 km/u kun je dan ook rijden als 50 km/u het max toegestane is.
Beginnende chauffeurs geen passagiers zou een hele BOB campagne onder mijnen

Misschien is het wat om tijdens een rij opleiding ook met behulp van dia's (o.i.d.) de cursisten inzicht te geven in de gevolgen van ongevallen met hoge snelheid / drank en laat eens iemand een gast les geven die zelf een ernstig ongeluk heeft mee gemaakt desnoods als veroorzaker.
En dan nog zul je gekken houden, als ik kijk naar een van mijn collega's met punten rijbewijs dan zal hij het nooit leren:
- verplichte (door de rechter) op gelegde cursus omdat hij bijna al zijn punten heeft verspeeld
- 2 x auto kompleet aan brokken (1 x om een boom en een keer frontaal)
- wagens van de baas mag hij al niet meer rijden
- verzekeren kan hij alleen nog bij een speciale maatschappij
en ja hoor of hij het echt niet wil leren, hij heeft met de auto van paps afgelopen weekend zijn rijbewijs verspeeld met drank, wat de gevolgen daarvan zijn zal hij ff moeten afwachten maar, denk dat het zich laat raden.....

Ofwel iemand die hardleers is kun je geen andere inzichten geven, die kun je schijnbaar beter REMY noemen en hopen dat je hem nooit tegen zult komen voor alle anderen .... overdenk de mogelijke gevolgen van je rijgedrag voor je denk dat je Schumacher kun imiteren.


Bart S

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 7 juni 2006, 18:21:46
Denk ook niet dat er standaard oplossingen voor zijn te bedenken
mijn 2.0 ltr gaat max. 100 km/u
de 2.5 ltr max. 115 km/u
en de 1.6 haalt lachende 170 km/u

En mijn 800 cc (dus 0,8 liter) haalde makkelijk de 230.... ohja, dat was geen auto :D ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 7 juni 2006, 20:43:23
vergeet ook niet dat dit soort auto's ook niet zo heel sterk zijn he, en dat er bij ongevallen met dit soort wagens ook vaak zware gewonden vallen!
Type auto maakt in dit soort gevallen niets meer uit jeroen.Wij hebben 3 jaar geleden een ongeval met beknelling gehad,waarbij een Mercedes met 180 tegen een boom,nouja door een boom was gereden.En het was dat we de Mercedesster vonden,maar je herkende niets meer aan het feit dat het een Mercedes was om over de bestuurder maar te zwijgen  :-\


Michelle1983

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 7 juni 2006, 21:10:43
Heb wat moeite met de regeling. Rijd nu in m'n moeders auto (een 1.6), zonder dat dit betekent dat ik te hard hoef te rijden. Meer dan 10 km/u te hard ga ik toch niet. Die regeling voor geen passagiers wordt in andere landen met betrekkelijk groot succes toegepast.