Ambulancepersoneel bang voor wraak

Auteur Topic: Ambulancepersoneel bang voor wraak  (gelezen 12531 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pesje2

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 7 juli 2006, 12:48:25
Maar hoe ver gestoord moet je zijn om op een dak van een ambulance te dansen?! >:( :o

Gr. Niels


martijn89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
Reactie #21 Gepost op: 7 juli 2006, 14:14:17
Leuk bedacht dat defibrileren, maar dat gaat je niet lukken (en is ook geen oplossing natuurlijk). Moet ik met m'n monitor ook die ambu op, borst ontbloten, plakkers erop, opladen..... denk niet dat dat gaat lukken. Gas geven zodat iedereen eraf valt is ook geen oplossing. Als ze vallen, vallen ze zo een meter of 2 naar beneden met alle gevolgen van dien. En dan heb jij het gedaan hoor als chauffeur ;)

 :-\ Stonden er mensen op dan? Nooit geweten! Mijn wel gemeende excusses!
Wie gaat er dan dan ook op een dak staan van een ambu, nooit geweten dat er mensen opstonden.
Sorry dacht echt dat er niks op stond. Dit doe ik niet met opzet. Wedde dat de rechter je niet veroordeeld.

( stel dat het filmpje er niet was geweest en omstanders enz niks hebben gezegt.
Het is omdat het filmpje er bij zit nu dat het zo`n discussie word. maar anders zou de ambluchaffeur dit kunnen zeggen.
Niet dat hij dit zal doen of dit wat ik heb gezegt. Ik zou het zelf ook niet doen maar bijwijze van!)


Karim

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 7 juli 2006, 16:41:44
Ik had ze 10 seconden gegeven om van dat dak af te komen (stelletje achterlijke idioten!) en ze gezegd dat ik anders weg zou rijden met hun d'r nog op, en dat ze zich wel eens flink konden bezeren als ze van 'n rijdend voertuig af zouden vallen....


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #23 Gepost op: 10 juli 2006, 01:14:54
Die mensen zijn onder invloed van alcohol en drugs. Je kan daar geen rationeel gedrag van verwachten.
Dit soort grappen zie je zo vaak op evenementen, het is dat dit voorval toevallig gefilmd is en op internet is gezet.
Noem het respectloos, ongepast, irritant, belemmerend, maar een koppeling naar agressie jegens ambulancepersoneel kan ik niet maken.
Deze mensen doen dit puur voor de gein, ze zijn euforisch en hebben de grootste lol. Ze hebben waarschijnlijk niet de intentie om iemand schade toe te brengen en zouden misschien nooit op het dak van een ambulance stappen als ze nuchter zijn.

Puur voor de gein?? mm dan laat ik puur voor de gein mijn Magnum Brightlight maar eens per ongeluk vallen......kijken hoe leuk ze dat vinden...  euforie en lol zijn geen vergoeilijking voor wat daar gebeurde. Geen intentie om schade toe te brengen?? neeuh, wel de intentie om de ambulance eens lekker te hinderen!
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


ikkuh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #24 Gepost op: 10 juli 2006, 01:43:54
Ik had ze 10 seconden gegeven om van dat dak af te komen (stelletje achterlijke idioten!) en ze gezegd dat ik anders weg zou rijden met hun d'r nog op, en dat ze zich wel eens flink konden bezeren als ze van 'n rijdend voertuig af zouden vallen....
Geloof niet dat ze je gehoord zouden hebben.
En als je graag een slag op je gezicht wilt hebben, moet je vooral op zo'n moment gaan rijden.


Karim

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 10 juli 2006, 01:49:58
Puur voor de gein?? mm dan laat ik puur voor de gein mijn Magnum Brightlight maar eens per ongeluk vallen......kijken hoe leuk ze dat vinden...  euforie en lol zijn geen vergoeilijking voor wat daar gebeurde. Geen intentie om schade toe te brengen?? neeuh, wel de intentie om de ambulance eens lekker te hinderen!

My thoughts exactly.

Geloof niet dat ze je gehoord zouden hebben.
En als je graag een slag op je gezicht wilt hebben, moet je vooral op zo'n moment gaan rijden.

Als ik op dat moment een kritieke patient d'r in had liggen en wij direct naar een ziekenhuis moesten dan was ik dus echt wel gaan rijden, uiteraard niet vol gas weg (zal collega + patient ook niet op prijs stellen) maar ik was gaan rijden, eerst langzaam zodat ze nog (zittend) eraf konden springen, en anders hadden ze toch echt pech gehad, de keuze tussen een groepje asociale idioten met een totaal gebrek een normen en waarden dat wat blauwe plekken/kneuzingen op loopt en een patient die komt te overlijden als ie niet snel in het ziekenhuis komt is snel gemaakt.

En klappen ? Ik heb ook 'n mooie Magnum Brightlight binnen handbereik, of ik doe gewoon de deuren op slot (centrale vergrendingen).

En achteraf problemen ? Ik weet van niks, mensen op 't dak van de ambulance ? niet gezien hoor, ik hoef toch niet te verwachten dat er dansende mensen op m'n ambu staan als wij met een spoedrit bezig zijn ?


Luke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #26 Gepost op: 10 juli 2006, 17:57:34
Als het een evenement betreft moet er volgens mij ook bewaking geregeld zijn.
Kwestie van zorgen dat die breedgeschouderde vrienden even komen kijken, ben jij van je overtollig vlees op je wagen af, en van je frustratie. Ik heb ze eens aan het werk gezien tijdens een inzet (Houseparty) en dan zijn ze absoluut niet misselijk om jou met patiënt doorgang te laten vinden.
En omdat ze in de buurt zijn, zullen ze sneller dan de politie t.p. zijn.
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge


supermario

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #27 Gepost op: 10 juli 2006, 19:06:57
Nou nou wat een reacties op het filmpje zeg, is het allemaal wel zo erg als het er uit ziet.
Als je goed naar het filmpje kijkt heeft de avk best veel lol en heeft hij het veel te druk met
mensen omarmen :-[.

Begrijp me goed ik praat het gedrag van het dansende volk op het dak niet goed hoor :-\, maar
had de ambu op een wat handigere plek neergezet. Dan was deze atractie er misschien niet
geweest. Maar zoals al eerder te lezen was was er geen filmpje dan had er geen mens zo'n
ophef over gemaakt.
Hij die gaat groet u allen.


supermario

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #28 Gepost op: 10 juli 2006, 19:11:38
Maar even iets anders .............. wat een enorme omschakeling zeg, van bedreiging / mishandeling :'(.
Naar een uit de hand gelopen feest, lijkt mij niet echt gepast. Wat denken jullie hoe de hulpverleners
zullen reageren als ze deze berichten zelf eens lezen?

Moest ik ff kwijt.
Hij die gaat groet u allen.


Karim

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 10 juli 2006, 19:19:31
Nou nou wat een reacties op het filmpje zeg, is het allemaal wel zo erg als het er uit ziet.
Als je goed naar het filmpje kijkt heeft de avk best veel lol en heeft hij het veel te druk met
mensen omarmen :-[.

Begrijp me goed ik praat het gedrag van het dansende volk op het dak niet goed hoor :-\, maar
had de ambu op een wat handigere plek neergezet. Dan was deze atractie er misschien niet
geweest. Maar zoals al eerder te lezen was was er geen filmpje dan had er geen mens zo'n
ophef over gemaakt.

Het is zeker zo erg als het eruit ziet, wat je namelijk ziet is dat er geen totaal geen respect meer is voor de ambulance en het personeel, en zoals de ach als de avp kunnen er de lol ook echt niet van in zien en proberen die gasten eraf te praten.

En die avp is echt niet bezig met mensen "te omarmen", er gaan wat gasten aan hem hangen ja, maar da's heel wat anders.

Maar even iets anders .............. wat een enorme omschakeling zeg, van bedreiging / mishandeling :'(.
Naar een uit de hand gelopen feest, lijkt mij niet echt gepast. Wat denken jullie hoe de hulpverleners
zullen reageren als ze deze berichten zelf eens lezen?

Moest ik ff kwijt.

Ik vindt 't helemaal geen "enorme omschakeling" ,beide situatie's gaan namelijk over het totale gebrek aan respect voor de ambulance en hun bemanning.
En de ene groep uit dat door verbaal en fysiek geweld, en de andere groep door gewoon bovenop een ambulance te gaan staan dansen en de opmerkingen van het personeel te negeren, en het nog grappig vinden allemaal ook.