Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1951814 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Chazia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #5330 Gepost op: 4 oktober 2014, 21:55:32
Ik vind de aanpak goed, hij weet nu dat hij in de gaten wordt gehouden en zal dus minder snel iets flikken. Beter dan de aanpak in een van de voorgaande filmpjes waarin agenten zich tien minuten lang lieten beledigen tijdens een verkeerscontrole en erbij stonden te kijken ook...
eat or be eaten


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #5331 Gepost op: 4 oktober 2014, 21:58:44
Citaat van: Chazia link=msg=1300234 date=1412452532
hij weet nu dat hij in de gaten wordt gehouden en zal dus minder snel iets flikken.
Dat waag ik te betwijfelen. Maar fijn dat collega's nog het idee hebben dat hun strenge aanpak van enige invloed is op het gedrag van deze jongen. Ik zeg niet wat de juiste aanpak is, maar ik verwacht niet dat het ook maar iets uitmaakt voor zijn dagelijkse "activiteiten"
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #5332 Gepost op: 5 oktober 2014, 01:22:21
Citaat van: Sylvester link=msg=1300193 date=1412440661
Nee, in Nederland hebben wij geen draagplicht, wel een toonplicht, wat in de praktijk neerkomt dat je hem beter bij je kan hebben.

Doordat we een toonplicht hebben (toch alleen als je wordt aangehouden of de APV dit voor dat gebied geregeld heeft?) komt het er wel op neer dat je een soort van draagplicht hebt. Draag je 'm niet mee, kan je 'm moeilijk tonen 98uiye
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #5333 Gepost op: 5 oktober 2014, 12:34:40
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1300263 date=1412464941
Doordat we een toonplicht hebben (toch alleen als je wordt aangehouden of de APV dit voor dat gebied geregeld heeft?) komt het er wel op neer dat je een soort van draagplicht hebt. Draag je 'm niet mee, kan je 'm moeilijk tonen 98uiye
Dat klinkt inderdaad wat krom. Maar het kan er ook op neerkomen dat je een ID-bewijs in je auto hebt liggen die een straat verderop geparkeerd staat. In dat geval zal een opsporingsambtenaar niet moeilijk doen.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #5334 Gepost op: 5 oktober 2014, 12:49:03
Dat klinkt inderdaad wat krom. Maar het kan er ook op neerkomen dat je een ID-bewijs in je auto hebt liggen die een straat verderop geparkeerd staat. In dat geval zal een opsporingsambtenaar niet moeilijk doen.

Ik heb eens gehad dat daar wel moeilijk over gedaan werd dat ik mijn ID-kaart thuis had liggen en zelf 300m verderop was zoiets omdat ik 'm niet op verzoek direct kon tonen (nu had ik de agent te pakken met dat ik geen overtreding had begaan en de er geen aangepaste apv was op dat moment voor daar, maar dat ter zijde). Je moet je direct kunnen identificeren op verzoek....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #5335 Gepost op: 5 oktober 2014, 12:51:29
Wellicht off-topic, maar wat heeft de APV daarmee te maken?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #5336 Gepost op: 5 oktober 2014, 13:37:24
Wellicht off-topic, maar wat heeft de APV daarmee te maken?

Kan een tijdelijke plaatselijke verordening zijn waardoor je je ook zonder overtreding zal moeten legitimeren als gevraagd wordt.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Reactie #5337 Gepost op: 5 oktober 2014, 14:05:37
Denk dat je de noodverordening bedoelt, maar dat heeft niets met de APV te maken.
et Voila


Chazia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
eat or be eaten


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #5339 Gepost op: 5 oktober 2014, 16:37:57
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1300309 date=1412509044
Kan een tijdelijke plaatselijke verordening zijn waardoor je je ook zonder overtreding zal moeten legitimeren als gevraagd wordt.

De politieagent mag om het identiteitsdocument vragen als dat nodig is voor de politietaak. Dat hoeft dus geen overtreding te zijn maar kan ook voor hangjeugd, een getuige of iemand anders gelden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein