Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1947605 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #5410 Gepost op: 11 november 2014, 01:10:34
Citaat van: DiNozzo link=msg=1307656 date=1415661112
knap dat jij op de video, gefilmd vanuit een raam, kan zien wat de bestuurder kan zien.

Beoordeel jij dit rijgedrag dan als acceptabel? Ik zie links geparkeerde auto's waar mensen tussendoor kunnen komen, en rechts zie ik diverse voetgangers en fietsers. Niemand verwacht jou daar. De meeste oordoppendragers lopen en rijden op het fiets en voetpad en zien/horen je dus niet of laat aankomen. Daarop moet je anticiperen. Zeker als je ook nog eens tegen de rijrichting inrijdt.

Ik ben niet zo snel tegen de politie en zal gedragingen vaak verdedigen, maar dit rijgedrag vind ik niet verantwoord.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Security guard

  • Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #5411 Gepost op: 11 november 2014, 02:35:49
https://www.youtube.com/watch?v=_9ggqMH3IX4

Ik weet niet of dit al ter sprake is geweest maar dit is echt diep en diep triest....

Zummm kotsen....  :(
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5412 Gepost op: 11 november 2014, 02:43:11
Het filmpje werd op het forum al uitvoerig besproken. O0

Namelijk hier: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint? .
Vanaf Blz. 64 reactie 1272


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #5413 Gepost op: 11 november 2014, 05:19:49
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1307660 date=1415664634

Ik denk dat iedereen met een rijopleiding OGS zou moeten weten dat de snelheid toch echt aangepast zou moeten worden op een dergelijke strook. Ik twijfel niet aan de voertuigbeheersing van de agenten, maar ik vind toch dat men rekening moet houden met overige gebruikers op de weg. Ik ben er vrijwel zeker van dat een instructeur die de opleiding OGS geeft, zou aangeven dat de rijstijl in dit betreffende filmpje niet juist is.... we kunnen er lang een breed over discussiëren, maar ik blijf bij mijn mening dat ik de rijstijl in dit filmpje onverantwoord vind.  Misschien inderdaad een gewaagde uitspraak, maar ik blijf bij mijn mening..

Dat de politie vrijstelling heeft op de normale regelgeving op de weg daar ben ik van op de hoogte, dit is immers ook noodzakelijk om de uitvoering van hun taak te volbrengen, maar hierbij mag de veiligheid van andere niet in het geding worden gebracht en daar ben ik bij dit filmpje niet van overtuigd.

We zitten hier met zijn alle op een forum ,we kunnen mooi kletsen over een dergelijk voorval en dat moet ook kunnen. Ik ben absoluut geen beterweter en ook ik maak fouten.

Sommige geven aan deze situatie te kennen en rijden schijnbaar ook regelmatig over fietspaden met hun auto ? Mensen verwachten niet dat een auto over een fietspad komt rijden, ook niet van HV diensten. Dit kan altijd voorkomen maar dan wel met aangepaste snelheid als ook maar 1 iemand zijn/haar deur open had gegooid, een kind achter een auto vandaan was gekomen, Dan had de aankomende politie wagen niet op tijd kunnen stoppen...

Inderdaad ik kan zien dat een bestuurder van die politiewagen een slecht overzicht had over deze situatie, of ken jij iemand die door auto's heen kan kijken?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #5414 Gepost op: 11 november 2014, 09:48:35
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1307660 date=1415664634
Beoordeel jij dit rijgedrag dan als acceptabel?

Zolang ik de situatie niet ken oordeel ik gewoon niet. Ja, het ziet er snel uit. Te snel? Dat durf ik niet te zeggen. Een agent kan niet door de geparkeerde auto's heen kijken, maar met de juiste kijktechniek en ver vooruitkijken kan je veel zien voordat het tussen de auto's komt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #5415 Gepost op: 11 november 2014, 14:39:03
Weet niet of die hier al eens is voorbij gekomen maar in onderstaand filmpje werd een aanhouding net iets verkeerd ingeschat:

http://www.youtube.com/watch?v=CpW9VEACG4U


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #5416 Gepost op: 11 november 2014, 15:55:37
Citaat van: Hunter link=msg=1307651 date=1415658305
Jij doet nogal gewaagde uitspraken zeg. 100%, dat is nogal wat. Wat is de definitie van "snel" en wat is de definitie van "veel"? Kortom, wat is (in jouw ogen) "veel te snel"?

Daarnaast, je weet toch zelf ook wel dat alles wat zich dichterbij bevindt sneller lijkt te bewegen? Ik krijg toch echt niet de indruk dat hij veel sneller rijdt dan het overige verkeer en al zou dat wel zo zijn, de politie mag dat. Ja, misschien een dooddoener, maar het ontbreekt ons hier aan de feiten en omstandigheden om de bestuurder van deze politiewagen op welke wijze dan ook te veroordelen. Dat het echter bijzonder is, staat buiten kijf :)
"Alles wat zich dichtbij bevindt lijkt zich sneller te bewegen". Jij ziet toch ook wel dat de politieauto de rij auto's op de rijbaan met gemak inhaalt?!

Ik heb een hekel aan anti-politie filmpjes, maar in deze situatie met zo'n snelheid rijden vind ik compleet onverantwoord. Daarnaast zie je dat in het fietspad een flauwe bocht naar links zit, leuk als je opeens wordt verrast door een brommer die met 30 km/u jouw kant op rijdt.

Maarja, er zal wel weer een reactie komen in de trant van "je bent geen agent en hebt geen rijopleiding gehad, dus hoe kun jij dat nou inschatten?"  ::)


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #5417 Gepost op: 11 november 2014, 16:19:32
Citaat van: Daniel! link=msg=1307764 date=1415717737
Maarja, er zal wel weer een reactie komen in de trant van "je bent geen agent en hebt geen rijopleiding gehad, dus hoe kun jij dat nou inschatten?"  ::)
Dat niet, maar jij zat simpelweg niet in die politiewagen. En je beoordeeld de situatie als ''compleet onverantwoord'', alleen via dit filmpje.  ;)
If you can dream it, you can do it.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #5418 Gepost op: 11 november 2014, 16:37:05
Citaat van: Jims link=msg=1307765 date=1415719172
Dat niet, maar jij zat simpelweg niet in die politiewagen. En je beoordeeld de situatie als ''compleet onverantwoord'', alleen via dit filmpje.  ;)

Als je op die manier redeneert kan de rechter iedereen wel vrijspreken. Tenzij die er zelf bijgeweest is en er naast stond. Dan kan het wel.

Dit gebeurd de hele dag. We beoordelen de hele dag aan de hand van wat we zien of horen. Dat is ook zo'n beetje de drijfmotor achter programma's als Wegmisbruikers en Blik op de Weg. Ook daar wordt er beoordeeld aan de hand van 1 video. 'Je kunt niet zien wat de bestuurder ziet'. Als ik dat tegen een agent zeg die mij aanhoud voor een artikel 5 wordt ik ook uitgelachen.


Je kent de situatie en omgeving niet. Nou, is dat dan zo interessant? Volgens mij valt dat wel mee. Te hard is te hard. Ook in een bijzondere situatie. Tenzij het een filmset voor een aflevering van Flikken Maastricht is. Dan maakt de situatie wel uit.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5419 Gepost op: 11 november 2014, 16:39:18
Citaat van: Daniel! link=msg=1307764 date=1415717737
"Alles wat zich dichtbij bevindt lijkt zich sneller te bewegen". Jij ziet toch ook wel dat de politieauto de rij auto's op de rijbaan met gemak inhaalt?!

Ik heb een hekel aan anti-politie filmpjes, maar in deze situatie met zo'n snelheid rijden vind ik compleet onverantwoord. Daarnaast zie je dat in het fietspad een flauwe bocht naar links zit, leuk als je opeens wordt verrast door een brommer die met 30 km/u jouw kant op rijdt.

Maarja, er zal wel weer een reactie komen in de trant van "je bent geen agent en hebt geen rijopleiding gehad, dus hoe kun jij dat nou inschatten?"  ::)
Als die politieauto niet sneller zou rijden dan het overige verkeer hadden ze net zo goed achter aan kunnen sluiten in de rij rijdende auto's. Als er dit soort acties gebeuren is dat toch om wat vlotter door het verkeer te kunnen komen. ::)