Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1954536 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #6080 Gepost op: 17 mei 2015, 18:18:39
@Daniel!

Kan de beste overkomen!
Je moest eens weten wat voor 'bijzondere' verschijningen af en toe achterin de Touran belanden.


guest15549

  • Gast
Reactie #6081 Gepost op: 17 mei 2015, 19:21:45
Kan die na z'n celstraf een carriere als tuinman beginnen, grasmaaien vindt ie ook wel leuk.


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #6082 Gepost op: 17 mei 2015, 19:48:53
Zomaar even benieuwd, mag dit? Wat als meneer op deze manier iets overkomt terwijl de collega''s verder zijn gegaan?
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


Robbinww

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #6083 Gepost op: 17 mei 2015, 20:55:11
Artikel 124 SV

Citaat van: quattromontanes link=msg=1350878 date=1431884933
Zomaar even benieuwd, mag dit? Wat als meneer op deze manier iets overkomt terwijl de collega''s verder zijn gegaan?

Op deze basis is het toegestaan:

1. Voor de handhaving der orde ter gelegenheid van ambtsverrichtingen draagt zorg de voorzitter van het college, of de rechter of ambtenaar, die met de leiding dier verrichtingen is belast.
2. Deze neemt de noodige maatregelen opdat die ambtsverrichtingen zonder stoornis zullen kunnen plaats vinden.
3. Indien daarbij iemand de orde verstoort of op eenigerlei wijze hinderlijk is, kan de betrokken voorzitter, rechter of ambtenaar, na hem zoo noodig te hebben gewaarschuwd, bevelen dat hij zal vertrekken en, ingeval van weigering, hem doen verwijderen en tot den afloop der ambtsverrichtingen in verzekering doen houden. etc. etc.

Mijn doecent gaf toevallig ook ooit eens een voorbeeld van het vastzetten aan een lantaarnpaal. Echter is het wel van belang dat in elk geval 1 van de opsporingsambtenaren gewoon toezicht houdt op de vastgezette verdachte! Als hem op dat moment iets overkomt ben ik heel benieuwd hoe je dat aan zijn/haar familie uitlegt.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #6084 Gepost op: 17 mei 2015, 21:12:50
Dit gaat om een aangehouden verdachte, niet om een ordeverstoorder bij ambtsverrichtingen.

Een op heterdaad aangehouden verdachte moet ten spoedigste worden voorgeleid worden bij een hulpofficier. Bij een aanhouding heterdaad moet dit onverwijld. In makkelijkere taal: respectievelijk snel en sneller.

M.b.t. deze casus: gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Ik heb het ook wel eens gedaan.


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #6085 Gepost op: 17 mei 2015, 21:36:15
Die 124sv ken ik maar is zoals Frank terecht opmerkt niet van toepassing.

Ik snap de collega helemaal en vind het een top oplossing maar ben alleen benieuwd:-)
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


Robbinww

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #6086 Gepost op: 17 mei 2015, 21:57:42
Oeps, helemaal waar. volgende keer beter opletten  e050


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #6087 Gepost op: 18 mei 2015, 09:57:22
En je moet ook niet vergeten dat er best een grote hoeveelheid sleuteltjes van handboeien in omloop zijn...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6088 Gepost op: 18 mei 2015, 10:58:01
@Frank, scherp! 124 is idd niet van toepassing. Toch denk ik wel dat dit kan, ondanks dat hij 'ten spoedigste ' moet worden voorgeleid; dat kan nou eenmaal niet sneller op dat moment, men bedoelt dan ook meer dat de aanhouders niet eerst op het gemakje gaat eten en dan pas gaan voorgeleiden.

In dit geval is hij aangehouden maar is er nog geen mogelijkheid tot voorgeleiding, want ze zitten nog midden in een achtervolging. Het ten spoedigste is dan ook niet zo zwart/wit (letter/geest).
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #6089 Gepost op: 18 mei 2015, 13:16:59
De inzet van de politie tijdens de Klaver4tocht prachtig in beeld gebracht.
https://www.youtube.com/watch?v=F44PdnaALeg
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.