Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1950506 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #6130 Gepost op: 23 mei 2015, 23:51:58
Dus dan maar inhakken op de verdachte O0
Zeg ik dat? Nee. En je trekt net als de meute, conclusies o.b.v. een filmpje. Je zou beter moeten weten...


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6131 Gepost op: 24 mei 2015, 00:50:01
Citaat van: Pepernoot link=msg=1352055 date=1432401747
Wat ik in het filmpje zie vind ik buiten proportioneel, je bent daar al met 6 man ter plaatse.
Wat een onzinnige redenering. En dat voor een collega.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #6132 Gepost op: 24 mei 2015, 02:42:50
Citaat van: Pepernoot link=msg=1352055 date=1432401747
Op het moment dat je met 4 man aan de verdachte staat te sjorren, wordt de verdachte vanzelf moe. Kwestie van tijd en de verdachte kan niks meer.
Wat ik in het filmpje zie vind ik buiten proportioneel, je bent daar al met 6 man ter plaatse.

Je moet niet binnen 5 seconde gelijk controle willen, wat langer fixeren kan ook geen kwaad..

Maar ook bij dit filmpje mis ik de inleiding, oordelen blijft lastig

Ooit van Excited Delirium Syndroom gehoord?
Weet niet of er in dit geval sprake van was, maar het heeft er aardig wat van weg.

Bovendien kan ik weinig medelijden hebben met de verdachte. Hij heeft vlak ervoor een agente een gebroken neus geslagen met een fles drank. DAT is pas buiten proportioneel.
Beetje gekke wereld. Je spreekt er schande van dat zo iemand, welke zich ook nog eens flink verzet, wordt aangehouden, maar dat hij een agent het ziekenhuis in mept is blijkbaar normaal?


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #6133 Gepost op: 24 mei 2015, 06:55:31
We gaan de uitkomst van het onderzoek gewoon rustig afwachten.  O0


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6134 Gepost op: 24 mei 2015, 11:09:44
Citaat van: Pepernoot link=msg=1352055 date=1432401747
Op het moment dat je met 4 man aan de verdachte staat te sjorren, wordt de verdachte vanzelf moe. Kwestie van tijd en de verdachte kan niks meer.
Wat ik in het filmpje zie vind ik buiten proportioneel, je bent daar al met 6 man ter plaatse.

Je moet niet binnen 5 seconde gelijk controle willen, wat langer fixeren kan ook geen kwaad..

Maar ook bij dit filmpje mis ik de inleiding, oordelen blijft lastig

Wow meen je dit echt? Los van het feit dat we niet weten wat er omheen allemaal gebeurt ga ik echt niet wachten tot de verdachte moe wordt, je hebt namelijk helemaal geen goede fixatie daar. Natuurlijk kan er tijd zitten tussen het fixeren en controleren, maar niet op de manier die jij schetst.
Overigens wordt het bij IBT ook gewoon aangeleerd bij een verdachte die op de buik ligt en de armen voor zich heeft/houdt, dat het er agressief uit ziet snap ik maar zoveel gebeurt hier ook weer niet hoor.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #6135 Gepost op: 24 mei 2015, 17:15:08
Citaat van: CopVR3 link=msg=1352083 date=1432417918
Zeg ik dat? Nee. En je trekt net als de meute, conclusies o.b.v. een filmpje. Je zou beter moeten weten...

Er wordt hier altijd snel geconcludeerd, alleen gaan de conclusies die het politieoptreden bewieroken er steevast als zoete koek in. Ook al waren die lovende stemmen meestal niet ter plaatse, net zoals de critici dat doorgaans ook niet zijn.

Wel jammer dat er meteen met de voeten vooruit wordt getackeld naar de kritische collega toe, op het persoonlijke af. Iemand die het waagt om kritiek te hebben op de super-onfeilbare collega's breekt het wij-tegen-zij-gevoel en wordt hier meteen weggezet als een verrader naar de politiegemeenschap toe. Althans, zo voel ik het aan. Beetje jammer.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6136 Gepost op: 24 mei 2015, 17:26:28
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1352173 date=1432480508
Er wordt hier altijd snel geconcludeerd, alleen gaan de conclusies die het politieoptreden bewieroken er steevast als zoete koek in. Ook al waren die lovende stemmen meestal niet ter plaatse, net zoals de critici dat doorgaans ook niet zijn.
Wat een onzin. Er wordt hier genoeg kritiek geaccepteerd. Vaak komt kritiek echter voort uit een gebrek aan kennis en inzicht. Dat zie je hier ook regelmatig terug, een paar berichten hierboven zelfs nog.  Daar wordt fel op gereageerd. Als iemand die wel kennis van zaken zou moeten hebben dan een behoorlijk heftig statement maakt op basis van een slap youtubefilmpje waarin vrijwel niets te zien is, en een groot deel ontbreekt.... dan vind ik dat niet meer dan logisch dat dat fellere reacties op roept.

Ik denk dat je gevoel er in ieder geval naast zit. De mensen die hier nu fel reageren zie ik in voldoende topics namelijk zelf ook kritiek leveren op het optredens van dienders.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #6137 Gepost op: 24 mei 2015, 17:34:04
Citaat van: Red link=msg=1352175 date=1432481188
Er wordt hier genoeg kritiek geaccepteerd. Vaak komt kritiek echter voort uit een gebrek aan kennis en inzicht. Dat zie je hier ook regelmatig terug, een paar berichten hierboven zelfs nog.

Pepernoot is toch ook een politiefunctionaris? Hij zal toch ook wel politionele kennis bezitten? En wellicht was hij er inderdaad niet bij maar dat waren de andere politiemensen hier aanwezig, ook niet. En beiden baseren zich op hetzelfde slap Youtube-filmpje (én op een persbericht van de werkgever van het slachtoffer met de gebroken neus).


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6138 Gepost op: 24 mei 2015, 18:17:56
Ja, maar het verschil is dat de kritieken op het optreden direct over dit filmpje gaan, en de felle reacties die daarop volgen juist ingaan op het algemene optreden in dit soort situaties en niet eens specifiek op deze casus.

De overige dienders hier praten ook niets goed, en ik zie ook geen dienders die zich meteen lovend uitlaten over het optreden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #6139 Gepost op: 24 mei 2015, 18:20:32
Als grootste werkgever met 60.000 man, 60.000 meningen en 60.000 ideeën zal het nooit helemaal goed zijn.
Het is nu alleen maar gissen en misschien als er weer een filmpje bij komt, kijken mensen er weer anders tegenaan.
Alleen op dit moment is het mijn mening O0.