Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1952636 keer)

NewYorick (en 20 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2520 Gepost op: 11 juni 2012, 08:58:16
Als de BOA's gewoon hadden gezegd dat ze mogen filmen maar dat ze niet herkenbaar in beeld mogen worden gebracht (portretrecht) dan was het meteen einde discussie geweest...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2521 Gepost op: 11 juni 2012, 11:19:06
Het portretrecht is daarin heel beperkt. Er mag pas verzet worden tegen publicatie als daardoor de belangen van iemand in het gedrang komen. En bij een openbare functie als agent, brandweerman, ambulancemedewerker of BOA gebeurd dat niet snel.

Als ik met mijn broek op mijn enkels bij de Wallen naar buiten kom springen dan kan ik mij er tegen verzetten. Mijn belangen zijn namelijk geschonden en ik slaap voorlopig op straat als mijn vrouw dat ziet. Als ik tijdens een controle gefilmd wordt terwijl ik bezig ben met mijn werk is er niets waarop ik mij kan beroepen dat ik niet gefilmd wil worden.

Daarnaast kan verzet pas na publicatie van de beelden, en niet tijdens het maken van.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2522 Gepost op: 11 juni 2012, 13:38:09
Misschien moeten we met z'n alle gewoon stoppen om de filmpjes van JDTV te bekijken (en hier te plaatsen)....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #2523 Gepost op: 11 juni 2012, 13:42:39
Misschien moeten we met z'n alle gewoon stoppen om de filmpjes van JDTV te bekijken (en hier te plaatsen)....
"LIKE! / +1", geen aandacht geven, heeft het ook geen zin meer om ze te maken.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2524 Gepost op: 11 juni 2012, 13:58:17
Niet mee eens, aaandacht krijgen die gasten toch wel en dan kan je beter deze mensen ontkrachten dan ze links laten liggen
Hobby Bobby eenheid Den Haag


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #2525 Gepost op: 11 juni 2012, 14:33:35
Het portretrecht is daarin heel beperkt. Er mag pas verzet worden tegen publicatie als daardoor de belangen van iemand in het gedrang komen. En bij een openbare functie als agent, brandweerman, ambulancemedewerker of BOA gebeurd dat niet snel.

Als ik met mijn broek op mijn enkels bij de Wallen naar buiten kom springen dan kan ik mij er tegen verzetten. Mijn belangen zijn namelijk geschonden en ik slaap voorlopig op straat als mijn vrouw dat ziet. Als ik tijdens een controle gefilmd wordt terwijl ik bezig ben met mijn werk is er niets waarop ik mij kan beroepen dat ik niet gefilmd wil worden.

Daarnaast kan verzet pas na publicatie van de beelden, en niet tijdens het maken van.

off topic
hier wordt een hele intressante opmerking geplaatst ;;;----))) waarom kom je met je broek op je enkels bij de wallen naar buiten springen?? te weinig geld bij?? 0098 0098. geintje mensen moet kunnen toch??

ennnnnnnnn on topic
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


tripel7

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #2526 Gepost op: 11 juni 2012, 15:20:43
Aaah, beide kanten zijn niet helemaal lekker bezig ::)
Bij connexxion kan je bij het instappen een kaart van 2 of 4 euro kopen als je te weinig tegoed hebt (prijs ligt aan waar je heen gaat), de oplaad apparaten moeten in de bus aanwezig zijn van de provincie, maar nergens staat dat ze moeten werken, dus zal je er ook geen één meer vinden die het nog wel doet.
De VIC'ers (of BOA's, zoals je wilt) wisselen heel erg, er zijn er genoeg waar geen problemen mee zijn, maar tegelijker tijd is er ook een ploeg die bekend om staat dat ze er van houden om reizigers te provoceren en te kleineren (dat is niet dit team trouwens), er zijn dan ook chauffeurs die hun niet in de bus willen hebben vanwege het gedoe dat ze veroorzaken, dus daar zou zeker verbetering in mogen komen (cursus dienstregeling lezen kan er ook bij, zodat ze niet meer stranden omdat ze de laatste bus hebben gemist :P).
Tenslotte zijn de bussen op de R-net (vroeger zuidtangent) opendeur beleid, bij alle deuren mag in en uitgestapt worden, en de chauffeur mag niet naar de geldig vervoersbewijzen vragen, doe je dit wel, dan leert de ervaring dat je op bezoek mag komen op kantoor, en dat je het beter niet een 2e keer hoeft te proberen (wat extra informatie kon geen kwaad leek mij hierover).
Overigens (en miss dat dit iets is voor een ander topic, ik ben er wel benieuwd naar), wat is de status van schiphol, ik ga er zelf altijd vanuit dat het privé terrein is, en dat je dingen als filmen en etc wel toestemming nodig hebt?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2527 Gepost op: 11 juni 2012, 16:16:46
Het is geen privé terrein, het is luchtvaartterrein.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2528 Gepost op: 11 juni 2012, 16:42:44
Het is geen privé terrein, het is luchtvaartterrein.
Ja en jou tuin is geen privé terrein want het is een tuin  98uiye
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2529 Gepost op: 11 juni 2012, 18:37:29
jouW... als we toch gaan mierenneuken  ;). Volgensmij is het duidelijk wat ik bedoel.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.