Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?

Auteur Topic: Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?  (gelezen 78662 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Erg leuk  O0

Ps, gefeliciteerd
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1173556 date=1371246880
Achjo, wees blij dat ze bij de brandweer ook nog een beetje menselijk zijn.
Lees eerst dit topic maar eens door http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=13858.msg416991#msg416991. En daarnaast, ik heb nog niets gezegd over wat ik hier van vind. Daarom is jouw reactie ook onnodig, even beter lezen aub.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: DvdW link=msg=1173452 date=1371228282
zozo.... Twee wagens met OGS door een woonwijk heen.... Nu maar wachten op de eerste reacties hier  ::)
Deze actie is volstrekt zinloos. 2 wagens met prio1 een straat in omdat iemand zijn HAVO diploma heeft behaald. Laten we dit soort zaken wel brandweer gerelateerd houden, en niet omdat iemand zijn diploma heeft behaald. Als ik postcommandant was geweest had ik hier zeker ook geen toestemming voor verleent. ::)


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Ik zou hierbook geen voorkeur an geven. We moeten allemaal bezuinigen en ook naar de brandweer wordt gekeken, dit soort actie's moetbje dan niet doen.
Al is het voor de jongen in kwestie natuurlijk wel erg leuk als je zo wordt gefeliciteerd.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Denk dat je hier aardig zwart/wit in moet zijn omdat je anders moeilijk grenzen kan trekken.

Nu zullen weinig mensen moeilijk doen als in zo'n optocht met zieke kinderen de sirenes aangaan. Desondanks kunnen ook dan situaties voorkomen dat mensen er last van hebben. Heeft iedereen die last er voor over om zieke kinderen een fantastische dag te laten beleven?

Eigenlijk vind ik dit voorbeeld nog de enige uitzondering. Maar jeugdbrandweerlieden die iets hebben gewonnen, iemand van de jeugdbrandweer die een diploma heeft gehaald, brandweerman die afscheid neemt, een pas getrouwd brandweerstel onthalen etc. etc. waar is het einde? Een brandweerauto is een overheidsbezit waarmee serieuze dingen worden gedaan.

Ik bedoel: er is zeer strikte wetgeving over voeren van blauw blauw en hebben van sirenes, omdat men niet wil dat op den duur in ECHTE situaties de verkeersdeelnemers zullen denken 'het zal wel weer'. Dan moet je misbruik/gebruik in andere situaties dan in noodgevallen zoveel als mogelijk voorkomen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Arie link=msg=1173620 date=1371279585
Denk dat je hier aardig zwart/wit in moet zijn omdat je anders moeilijk grenzen kan trekken.

Nu zullen weinig mensen moeilijk doen als in zo'n optocht met zieke kinderen de sirenes aangaan. Desondanks kunnen ook dan situaties voorkomen dat mensen er last van hebben. Heeft iedereen die last er voor over om zieke kinderen een fantastische dag te laten beleven?

Eigenlijk vind ik dit voorbeeld nog de enige uitzondering. Maar jeugdbrandweerlieden die iets hebben gewonnen, iemand van de jeugdbrandweer die een diploma heeft gehaald, brandweerman die afscheid neemt, een pas getrouwd brandweerstel onthalen etc. etc. waar is het einde? Een brandweerauto is een overheidsbezit waarmee serieuze dingen worden gedaan.

Ik bedoel: er is zeer strikte wetgeving over voeren van blauw blauw en hebben van sirenes, omdat men niet wil dat op den duur in ECHTE situaties de verkeersdeelnemers zullen denken 'het zal wel weer'. Dan moet je misbruik/gebruik in andere situaties dan in noodgevallen zoveel als mogelijk voorkomen.
Het behalen van je HAVO diploma is niet brandweer gerelateerd. Sterker, behaald een brandweerman een diploma voor een opleiding van de brandweer wordt dat niet op deze wijze geviert. Dus waarom is dit nu wel gebeurt?


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Citaat van: Arie link=msg=1173620 date=1371279585
Eigenlijk vind ik dit voorbeeld nog de enige uitzondering.
Het behalen van een Havo diploma.... ?  :D Whats next? De buurjongen van een collega van de zus van een jeugdbrandweerlid heeft een cavia gekregen? Hopa, met OGS er naar toe...


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Citaat van: DvdW link=msg=1173623 date=1371280019
Het behalen van een Havo diploma.... ?  :D Whats next? De buurjongen van een collega van de zus van een jeugdbrandweerlid heeft een cavia gekregen? Hopa, met OGS er naar toe...

Ik bedoelde niet dat behalen van je Havo-diploma maar die optocht voor zieke kindertjes :) Die toeters en bellen in dat filmpje van dat Havo-diploma vind ik persoonlijk bespottelijk. Ik noem situatie diploma zelfs nog in de opsomming van voorbeelden waar ik OGS niet vind kunnen.  :P
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Citaat van: Arie link=msg=1173635 date=1371284988
Ik bedoelde niet dat behalen van je Havo-diploma maar die optocht voor zieke kindertjes :) Die toeters en bellen in dat filmpje van dat Havo-diploma vind ik persoonlijk bespottelijk. Ik noem situatie diploma zelfs nog in de opsomming van voorbeelden waar ik OGS niet vind kunnen.  :P
Oké, dan is dat duidelijk, en ik deel jouw mening  O0


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Onbegrijpelijk dat men bij het behalen van een diploma van één persoon zoiets zomaar even regelt. Als men zoiets in de gele -of laat staan de blauwe- tak zou doen is de wereld te klein. En terecht.