1 seconden inblazen / 30 x compressie

Auteur Topic: 1 seconden inblazen / 30 x compressie  (gelezen 8649 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #20 Gepost op: 24 augustus 2006, 12:09:50
Dan moet je wel een pelotonnetje politiemensjes in de buurt hebben ....

Nee hoor, proefondervindelijk is, op wetenschappelijk verantwoorde wijze, vastgesteld dat je niet meer dan twee personen nodig hebt om elke twee minuten te moeten wisselen. En als jullie je best doen, en dat doen jullie, dan hoeft elke hulpverlener maar 7 keer 2 minuten te reanimeren.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #21 Gepost op: 24 augustus 2006, 19:27:13
Ach, aan de basisconditie van een eerste hulpverlener mag wel wat gedaan worden..

Dus ik vind dat in  de examen eis minstens een 6,5 op de coopertest gehaald moet worden..... ;D ;D ;D

Uit ervaring weet ik nu dat het eenvoudiger is voltehouden met een CPR-Ezy dan ff zo...


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #22 Gepost op: 26 augustus 2006, 23:51:08
Nee hoor, proefondervindelijk is, op wetenschappelijk verantwoorde wijze, vastgesteld dat je niet meer dan twee personen nodig hebt om elke twee minuten te moeten wisselen. En als jullie je best doen, en dat doen jullie, dan hoeft elke hulpverlener maar 7 keer 2 minuten te reanimeren.    

Hartstikke leuk, maar de meeste AVP (waaronder ikzelf) voeren geen hartmassage uit, we hebben t al druk genoeg met de ALS, alleen wanneer er nog maar 1 ambuteam terplaatse is en er geen andere personen aanwezig zijn om BLS te verlenenen(thoraxcompressies uitvoeren) dan is er een BLS-ALS combi mogelijk door afwisselend thoraxcompressie door AVP of ACH, als AVP intubeert gaat ACH masseren, als ACH venflon klaarmaakt voor jugularis aanprikken dan masseert de AVP weer even.
Komt allemaal goed  :D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #23 Gepost op: 28 augustus 2006, 13:10:39
Hartstikke leuk, maar de meeste AVP (waaronder ikzelf) voeren geen hartmassage uit, we hebben t al druk genoeg met de ALS, alleen wanneer er nog maar 1 ambuteam terplaatse is en er geen andere personen aanwezig zijn om BLS te verlenenen(thoraxcompressies uitvoeren) dan is er een BLS-ALS combi mogelijk door afwisselend thoraxcompressie door AVP of ACH, als AVP intubeert gaat ACH masseren, als ACH venflon klaarmaakt voor jugularis aanprikken dan masseert de AVP weer even.
Komt allemaal goed  :D

Ik zou niet willen dat je dacht dat ik dacht dat jullie gaan BLS'en als er nog ehv'ers met voldoende energie overblijven.
Mijn conditie is ook niet topsport kwaliteit, maar ik heb desondanks, zonder mokken, tussen de 10 en 15 mintuen zitten masseren terwijl de collega's van de twee ambu's druk bezig waren om weer wat elektrische activiteit te krijgen. Ik was daarna wel blij dat de ACH´s het van me overnamen.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #24 Gepost op: 28 augustus 2006, 23:21:36
Ik zou niet willen dat je dacht dat ik dacht dat jullie gaan BLS'en als er nog ehv'ers met voldoende energie overblijven.
Mijn conditie is ook niet topsport kwaliteit, maar ik heb desondanks, zonder mokken, tussen de 10 en 15 mintuen zitten masseren terwijl de collega's van de twee ambu's druk bezig waren om weer wat elektrische activiteit te krijgen. Ik was daarna wel blij dat de ACH´s het van me overnamen.

 
Daarna zal je best een Energy drankje en wat koffie o.i.d lusten denk ik zo, we hebben nog geen KaDi wagen, maar daar si d ebrandweer altijd wel goe din , een post reanimatie hulpverlener-opvang-unit  :D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #25 Gepost op: 29 augustus 2006, 22:00:21
Alle gekheid op een stokje, maar is er ook onderzoek naar gedaan of hoeveel 30/2 zwaarder is dan 15/2 ?