Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 754165 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #230 Gepost op: 7 maart 2010, 20:04:55
Ik weet waar jij je info vandaan haald Jerom. Maar Rotterdam is de enige die de regels goed heeft toegepast de rest van de regio's ook zo ZHZ hebben voor het goedkoopste gekozen. Vandaar dat ze daar met een Touran rijden.

Rotterdam heeft als zoals ik al eerder heb geschreven eerst een voertuig op grijs kenteken gekocht en vervolgens terug gekeurd naar een geel kenteken en dat mag volgens de aanbesteding. De rest van de regio's wilde dit niet doen voor hun personeel. Gebruikers wensen.

Daarom ben ik blij dat ik bij een club zit waar wel wordt geluisterd naar de gebruiker. Dan gaat het niet alleen om het soort voertuig, maar ook om de in richting.
Ik heb zelf een goede 12 weken aan verschillende soorten rijopleidingen gehad, auto en motor. Ik blijf van mening datv de Touran een zwabber bak is en niet vooruit te branden is.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #231 Gepost op: 7 maart 2010, 20:17:26
Voor die ene keer in de maand dat je een bromfiets moet overbrengen?

Nee, ook voor al die andere voordelen ;)

Maar we zullen er wel nooit uitkomen denk ik, ieder heeft immers zo z'n punten die hij/zij belangrijker vindt ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #232 Gepost op: 7 maart 2010, 23:57:40
Het is nou wel bekend dat je iets Duits wilt ... ::)
Het is al járen goed gegaan met de Volvo, wil niet zeggen dat wanneer Politie Nederland bezuinigd op een voertuig dat het hele merk niet oké is.
Denk toch dat Volvo zich de laatste jaren goed bewezen heeft, de 850, S60, S70, V70 hebben jaren lang goed hun best gedaan en zijn (voor zover ik weet) niet afgekraakt. Zowel bij de opvallende als onopvallende (byzondere) eenheden.

Het is alleen een feit dat je de V50 niet kunt vergelijken met de 850, S60, S70 en V70....... De V70 had bijvoorbeeld een ander remmen pakket dan de standaard uitvoering, is nu op de V50 inmiddels wel een aanpassing gekomen maar qua ruimte hebben ze niet voor niets de middenconsole met een zaag gehalveerd! Het blijft dus appels met peren vergelijken. Allemaal persoonlijke meningen en je kunt zulke mooie eisen stellen maar in deze economische tijden is een mooi goedkoop contract voor 8 jaar heel belangrijk. En wat het ook wordt meer dan de helft van de dienders wil toch wat anders dan de keuze die gemaakt wordt.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #233 Gepost op: 7 maart 2010, 23:59:14
Heb ik goed nieuws voor je, zag van de week onderweg een Volvo V50 van de VP Haaglanden  >:D
Hebben blijkbaar toch voor iets Zweeds gekozen, terwijl ze nu iets Duits hebben.................

Delta00

Is inderdaad gee keuze maar de enige opvallende mogelijkheid! Hoe was de uitrusting/uitvoering aan de buitenzijde?


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #234 Gepost op: 2 april 2010, 16:14:21
Ik heb op pagina 10 een reactie geplaatst en gemeld dat ik iets mocht betekenen bij te opstellenvan het pakket van eisen voor de nieuwe aanbesteding. Daarbij hebben we geprobeerd niet te praten over merken en typen. Er is geprobeerd te bepalen wat we nodig hebben. Je kunt dan van alles bedenken. Snelle auto's: moet het dan een hoge top hebben of snel kunnen acceleren. Wat top betreft. Er zijn altijd auto's die sneller kunnen of dwazen die meer risico's nemen.

Je moet dus denken aan praktische zaken. Onderhoudskosten, veiligheid en arbotechnische zaken. Daarom is de TU Delft erbij betrokken om vast te stellen wat er aan ruimte nodig is om goed te kunnen zitten, waarbij rekening gehouden wordt met de uitruisting aan de koppel en het dragen van het veiligheidsvest.

UIt alle reactiesnadien blijkt maar weer: autorijden is emotie. De één vindt een Touran niks en de ander vindt een prima auto. En zo zijn er nog talloze voorbeelden te geven.

Het is dan misschien het beste dat de overheid gewoon kiest voor een Dacia Logan in station uitvoering: goedkoop en naar mijn mening geen uitstraling. Prive misschien best aardig maar niet geschikt voor de politiedienst. Als we daar nu gewoon voor kiezen dan zijn we het allemaal eens en hoeven we niet met jalourse blikken naar andere korpsen te kijken en je loopt niet zo gauw kans op het negeren van de bracherichtlijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #235 Gepost op: 2 april 2010, 16:25:46
Sorry hoor maar waar kom jij vandaan. IK moet gewoon een auto hebben waar ik mee kan werken en dat kan in niet op dit moment
Wij hadden een goed stuk gereedschap zijnde de C320 en nu moet ik zelfde werk doen met een V50. Ik ben de helft van mijn ruimte kwijt heb geen vermorgen meer. Met andere woorden we hebben niks gekregen. Oja remmen die weigeren en in de brand vliegen en ga zomaar door.

Wanneer wordt men eens wakker in Den Haag en dat als je politiewerk wil doen je niet altijd de gekoopste moet hebben. Vaak ben je duurder uit.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #236 Gepost op: 2 april 2010, 19:32:01
Sorry hoor maar waar kom jij vandaan.

Ligt je fatsoen nog op het nachtkastje?


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #237 Gepost op: 2 april 2010, 19:52:21
Wat is er verkeerd geschreven dan. Als mensen dit soort dingen schrijven over de aanschaf van voertuigen dan vraag ik me af waar je vandaan komt. Misschien van een andere planeet of zo. Wees eerlijk als je kijkt naar de laatste aanbesteding heeft het allen maar geld gekost en een slecht product op ge.leverd. Als wij als gebruiker van het product zeggen dat wij hier niet fatsoenlijk ons wewrk kunnen doen en dat uiteindelijlk aan de kant wordt gezet en men gaat voor het slechtste product klopt er iets niet. Den haag kijkt alleen naar het uitgeven geld op het korte moment en niet op de langere termijn.

Maar goed we zien het wel weer.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #238 Gepost op: 2 april 2010, 20:36:57
Het is misschien ietwat bot geformuleerd ;)

Maar ik denk dat MartinJ de spijker op de kop slaat wanneer hij zegt: "autorijden is emotie." Wanneer je jouw C320 gaat vergelijken met een Touran voor noodhulp, oké: da's nogal wat anders. Maar met een V50... Hebben wij thuis niet staan ::) Zeker geen 2.4 D5... Valt me trouwens op dat aspiranten veel minder aversie tegen de Touran hebben dan degene die al langer in het politievak meedraaien. Blijkbaar is het dus te wel doen, zal het dan een stukje 'verwend' (let wel: tussen aanhalingstekens!) zijn?

PS: zie je je al zitten?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #239 Gepost op: 2 april 2010, 21:00:00
Het is misschien ietwat bot geformuleerd ;)

Maar ik denk dat MartinJ de spijker op de kop slaat wanneer hij zegt: "autorijden is emotie." Wanneer je jouw C320 gaat vergelijken met een Touran voor noodhulp, oké: da's nogal wat anders. Maar met een V50... Hebben wij thuis niet staan ::) Zeker geen 2.4 D5... Valt me trouwens op dat aspiranten veel minder aversie tegen de Touran hebben dan degene die al langer in het politievak meedraaien. Blijkbaar is het dus te wel doen, zal het dan een stukje 'verwend' (let wel: tussen aanhalingstekens!) zijn?

Ik denk dat het niet te maken heeft met ''minder aversie'' hebben tegen .... Vergeet niet dat zo'n beetje héél Nederland een (grote) stap terug heeft gedaan qua wagenpark. Volvo's V70 => Volvo V50, Opel Vectra/VW Golf/Opel Zafira/etc. etc. => VW Touran, Mercedes C320 => Volvo V50
Dat je die niet thuis hebt staan is een leuke toevoeging, maar daar rijd je ook geen spoedritten mee, begeleid je geen ambu's (die jouw dus inhalen omdat je niet vooruit komt) en probeer je geen snelheidsovertreder te pakken.

In zoverre ''wel te doen'' dat je geen keus hebt en dat die Touran nu op het bureau staat én dat we het daar mee moeten doen. Kun je zeiken en zeuren tot je een ons weegt, maar die auto verdwijnd daar niet door ......
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !