Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1189917 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Glenn

  • Gast
Reactie #540 Gepost op: 22 oktober 2008, 17:39:16
Aangezien dit een verzameltopic is deponeer ik hier maar een nieuwe vraag. Mocht het een apart topic moeten worden dan is de eer daar aan de moderator.

Afijn de vraag: in sommige regio's zie ik daksets met witte lampen voor zowel opzij, naar voren en naar achteren. Ook zie ik dat sommige regio's die niet hebben en andere regio's hebben weer draaibare schijnwerper. Mijn vraag is: wordt deze witte verlichting veel gebruikt om objecten te verlichten, of komt dat maar weinig voor?

Nu ben ik maar een gewone burger die wel eens wat ongevallen filmt, maar daar staan die dingen nooit aan om de plek bijvoorbeeld te verlichten. Het enige wanneer ik ze werkend heb gezien is een auto die naar het bureau reedt en die zijlichten nog aan had staan (overdag).


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #541 Gepost op: 22 oktober 2008, 17:58:03
Die werpers zijn toch wel handig hoor, vooral de (liefst handmatig, lekker ouderwets maar o zo doeltreffend en snel) draaibare. Bv bij het zoeken naar verdachte personen, of 's nachts zoeken naar iets in een donker gebied. Gelet op de hoogte van de werpers op politievoertuigen zijn ze inderdaad niet echt geschikt voor het verlichten van een plaats ongeval. Dan wordt de helft van de hulpverleners gelijk verblind namelijk.... zit nogal op ooghoogte. Dan liever de uitschuifmast van de brandweer die van bovenaf verlicht.
greetz,  Enrique


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #542 Gepost op: 22 oktober 2008, 18:38:14
Ik gebruik de zijstralers (alleylights) regelmatig voor huisnummers te zoeken...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #543 Gepost op: 22 oktober 2008, 19:17:36
Ze worden inderdaad regelmatig (lees bijna elke ''donkere'' dienst) gebruikt. Voor allerhande actie's. Persoonlijk vind ik die naar vorenschijnende niet echt heel erg fel (boven de koplampen uit) en de zij (alleylight's) staan in mijn optiek (te) ver naar achteren, waardoor je echt naast je moet kijken.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #544 Gepost op: 24 oktober 2008, 16:58:13
heb laatst een pit gezien ongeveer 10cm hoog met magneetvoet en geschikt tot 250km weet alleen het merk niet meer en type wie kan mij helpen

gr amstaf3
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #545 Gepost op: 24 oktober 2008, 17:31:10
heb laatst een pit gezien ongeveer 10cm hoog met magneetvoet en geschikt tot 250km weet alleen het merk niet meer en type wie kan mij helpen

gr amstaf3

Dat moet of een Hansch Movia D. zijn, of de Hella Rotaflex als ik me niet vergis  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #546 Gepost op: 24 oktober 2008, 17:59:03
Dat moet of een Hansch Movia D. zijn, of de Hella Rotaflex als ik me niet vergis  ;)

dankje maar volgens mij waren ze nog platter
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #547 Gepost op: 24 oktober 2008, 18:03:31
heb laatst een pit gezien ongeveer 10cm hoog met magneetvoet en geschikt tot 250km weet alleen het merk niet meer en type wie kan mij helpen

gr amstaf3

Dat is de:
Novium - MLED
- getest tot 250 Km-u
- 12 LEDs met 128 Cd
- 12 Volt blauw
- hoogte slechts 9cm, diameter 10cm
- eenvoudig op te bergen
- gecertificeerd ECE R65
- Novium Mag 250  € 345,00
Vangkabel o.a. ( op aanvraag ?? )

BRON: http://www.flitsbalk.nl/
Hij staat op pagina 40
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #548 Gepost op: 24 oktober 2008, 18:23:19
Dat is de:
Novium - MLED
- getest tot 250 Km-u
- 12 LEDs met 128 Cd
- 12 Volt blauw
- hoogte slechts 9cm, diameter 10cm
- eenvoudig op te bergen
- gecertificeerd ECE R65
- Novium Mag 250  € 345,00
Vangkabel o.a. ( op aanvraag ?? )

BRON: http://www.flitsbalk.nl/
Hij staat op pagina 40

dankje wel voor de info
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #549 Gepost op: 25 oktober 2008, 19:53:29
Jemig wat een prijs....voor dat geld krijg je ook een mini LED lichtbalk van Whelen :(


Groeten, Ruud