Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1189756 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #800 Gepost op: 3 augustus 2009, 23:45:16
Is er zelfs een "eis" voor de snelheid van de traffic advisor "pijl"? ga weg....... het wordt steeds debieler hier in NL.... Dit valt toch helemaal niet onder de "360 graden oranje" regel?

De traffic-advisor is nu dermate aangepast dat hij voldoet aan de 360 graden oranje regel ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #801 Gepost op: 4 augustus 2009, 01:14:43
De twee buitenste lampen flitsten om en om en deden niet mee in de lijn zoals bij de andere golfjes wel het geval was.

Betreft de extra "knipper lichten" welke we kunnen gebruiken. Op het bedieningspaneel zit een optie om de pijl functie links te activeren en knop om de pijl functie rechts te activeren en een knop om de knipper stand aan te zetten. Op dat moment gaat de oranje signalering om en om links en rechts knipperen. Geeft je voertuig wat extra zichtbaarheid als toevoeging op je normale knipper verlichting.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #802 Gepost op: 4 augustus 2009, 11:07:34
Betreft de extra "knipper lichten" welke we kunnen gebruiken. Op het bedieningspaneel zit een optie om de pijl functie links te activeren en knop om de pijl functie rechts te activeren en een knop om de knipper stand aan te zetten. Op dat moment gaat de oranje signalering om en om links en rechts knipperen. Geeft je voertuig wat extra zichtbaarheid als toevoeging op je normale knipper verlichting.  

Klopt, echter in de eerste versie's gingen de hoeken pas aan, als de arrowstick op de hoek was =>=>=>>>> , de nieuwe versie knipperd onafhankelijk van de arrowstick (dus de arrowstick gaat =>=> en de hoeken gaan om en om aan en uit)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #803 Gepost op: 4 augustus 2009, 12:22:18
Klopt, echter in de eerste versie's gingen de hoeken pas aan, als de arrowstick op de hoek was =>=>=>>>> , de nieuwe versie knipperd onafhankelijk van de arrowstick (dus de arrowstick gaat =>=> en de hoeken gaan om en om aan en uit)

En dat maakt het voor de achterop komende automobilist er niet echt duidelijker op. Beter de eerste versie kunnen houden en de hoek dan laten mee flitsen in het patroon van de aerowstick. Maarja....blijkbaar is daar niet voor gekozen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #804 Gepost op: 4 augustus 2009, 17:31:09
En dat maakt het voor de achterop komende automobilist er niet echt duidelijker op. Beter de eerste versie kunnen houden en de hoek dan laten mee flitsen in het patroon van de aerowstick. Maarja....blijkbaar is daar niet voor gekozen.

Dan heb je dus een (vrij) lange periode geen 360 graden zichtbaar oranje licht ... Vond de eerste versie overigens ook beter
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #805 Gepost op: 4 augustus 2009, 18:46:17
Maar er is toch een wezenlijk verschil tussen een 360graden oranje signalering en het gebruik van Traffic Advisor als richting-aanduiding?

De Traffic Advisor kun je alleen voor achteropkomend verkeer gebruiken, waarbij je toch niet persé tegelijk 360graden rondom zichtbaar hoeft te zijn?
Staat dit gebruik dan ook omschreven?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #806 Gepost op: 4 augustus 2009, 23:24:05
Nogmaals een verwijzing naar mijn filmpje voor de oude (eerste) led versie
http://s205.photobucket.com/albums/bb290/brandweeraalsmeer112/?action=view&current=DSCF1789.flv

Voorzijde:


Achterzijde:


Oranje = 360 graden zichtbaar
Geel  = Traffic Advisor

In de oude situatie ging oranje rechts branden, het ''pijltje naar links'' <===== en ging oranje links branden (of anders om).
Zowel aan de voor als zijkant (dus 360 graden zichtbaar). (Zie filmpje)

In de nieuwe situatie is oranje niet meer gekoppeld aan de traffic advisor, maar knipperen deze gewoon links - rechts
Geel is nog de gewone pijl


(de kleuren oranje en geel zijn puur ter illustratie, de kleur van de led's is gewoon ''amber'')
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #807 Gepost op: 5 augustus 2009, 12:44:34
Nogmaals een verwijzing naar mijn filmpje voor de oude (eerste) led versie
http://s205.photobucket.com/albums/bb290/brandweeraalsmeer112/?action=view&current=DSCF1789.flv

Voorzijde:


Achterzijde:


Oranje = 360 graden zichtbaar
Geel  = Traffic Advisor

In de oude situatie ging oranje rechts branden, het ''pijltje naar links'' <===== en ging oranje links branden (of anders om).
Zowel aan de voor als zijkant (dus 360 graden zichtbaar). (Zie filmpje)

In de nieuwe situatie is oranje niet meer gekoppeld aan de traffic advisor, maar knipperen deze gewoon links - rechts
Geel is nog de gewone pijl


(de kleuren oranje en geel zijn puur ter illustratie, de kleur van de led's is gewoon ''amber'')

Bij ons werken alle Vista's nog (ook de nieuwst uitgeleverde) volgens jouw 'oude' omschrijving hoor :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #808 Gepost op: 6 augustus 2009, 01:11:54
Bij ons werken alle Vista's nog (ook de nieuwst uitgeleverde) volgens jouw 'oude' omschrijving hoor :)

Die hebben dan (gok ik) ook nog de ''oude'' sirene  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #809 Gepost op: 6 augustus 2009, 11:37:34
dat, én dubieuze andere sirenegeluiden zoals eerder al eens vermeld :)