Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1192078 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2340 Gepost op: 15 december 2011, 00:17:31
Dit voertuig is nog van voor die eisen, echter bepalen mensen vanachter de bureau's wat er wel en niet in de voertuigen komt. Zo wordt er in veel gevallen niet naar de werkvloer geluisterd en gaat men bepaalde dingen zelf maar oplossen ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #2341 Gepost op: 17 december 2011, 20:39:55
De nieuwe HV2 van Elburg is van de week geleverd. Foto's van het voertuig staan op deze pagina en een verslag van de overhandiging is te vinden op deze pagina.

Iemand een idee wat er voor balk op deze daf zit? Ik heb hem nu verscheidene keren gezien op auto's die Ziegler levert.


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #2343 Gepost op: 17 december 2011, 20:48:54
Is de Hänsch DBS4000. De balk waar Hänsch van denkt dat het een absolute topper voor de NL markt gaat worden.... 0098
Echter is de balk gewoon enorm lomp groot, dat het, met uitzondering van Ziegler en Visser voertuigen, vermoedelijk enkel bij een aantal Ziegler voertuigen zal blijven.
Ziegler/Visser heeft onder de naam Signalis het importeurschap van Hänsch Warmsysteme in NL enige tijd geleden gekregen (op een niet zo heel nette manier trouwens)

Deze balk is zo hoog, omdat hij oorspronkelijk voor de duitse politie is ontworpen. Daar is een voorschrift dat er in het midden een matrix moet passen van minimaal 13cm hoge schrifthoogte. Op vrachtwagens staat het nog enigszins, maar op een personenwagen wordt dit denk ik niks....dan zie ik gewoon liever een Freedom, Defender of een Arjent.

Groeten, Ruud


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #2344 Gepost op: 24 december 2011, 19:15:51
Ik heb vandaag een Premier hazard ultimax gekocht (Ex rijkswaterstaat) en nou zit er een lichtkrant in.
Een Premier hazard Infosign PM30, nu probeerde ik deze aan te sluiten maar nou gaat er op het bedienkastje een rood ledje branden met de tekst 'OL'
Weet iemand hier misschien een oplossing voor ?

In deze advertentie staat zo`n zelfde bedieningskastje
http://link.marktplaats.nl/512061881


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #2345 Gepost op: 24 december 2011, 19:23:24
Ik heb vandaag een Premier hazard ultimax gekocht (Ex rijkswaterstaat) en nou zit er een lichtkrant in.
Een Premier hazard Infosign PM30, nu probeerde ik deze aan te sluiten maar nou gaat er op het bedienkastje een rood ledje branden met de tekst 'OL'
Weet iemand hier misschien een oplossing voor ?

In deze advertentie staat zo`n zelfde bedieningskastje
http://link.marktplaats.nl/512061881

Loop de bedrading maar eens goed na en check of alles correct is aangelosten, met "OL" wordt bedoeld "open line" dat wil zeggen dat er iets niet of verkeerds zit aangesloten. Hoe zit de aansturing in elkaar via stuurstroom of canbus? (2x data, 2x voeding)


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #2346 Gepost op: 24 december 2011, 19:28:48
ik moet de min ansluiten op de accu en dan een draad van de plus op de accu, dan moet het kastje het normaalgesproken doen, als die stekker er goed in zit.
Ik zal de aansluitingen nog eens goed nalopen, bedankt !


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #2347 Gepost op: 24 december 2011, 19:58:09
Ik heb de kabeld nagelopen en alles zit goed aangesloten en maakt contact.
Zit er misschien een zekering in de besturingskast ?


Andreej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #2348 Gepost op: 1 januari 2012, 20:12:44
Even een vraagje voor de zwaailichtkenners onder ons, of misschien beter, voor de gebruikers/bezitters van een Movia-D: Wat hoort het flitspatroon van een Movia-D exact te zijn, is dit echt steeds de "doppelblitz" zoals het typeplaatje doet vermoeden?

Geval wil dat mijn Movia-D naar mijn mening een beetje onregelmatig flitst, hij gooit er af en toe een enkele ipv dubbele flits tussendoor... iemand een vermoeden waar dat in kan zitten als het niet zo hoort?


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #2349 Gepost op: 2 januari 2012, 07:47:53
Even een vraagje voor de zwaailichtkenners onder ons, of misschien beter, voor de gebruikers/bezitters van een Movia-D: Wat hoort het flitspatroon van een Movia-D exact te zijn, is dit echt steeds de "doppelblitz" zoals het typeplaatje doet vermoeden?

Geval wil dat mijn Movia-D naar mijn mening een beetje onregelmatig flitst, hij gooit er af en toe een enkele ipv dubbele flits tussendoor... iemand een vermoeden waar dat in kan zitten als het niet zo hoort?

Ik meen dat dit inderdaad altijd een dubbele flits is, of zou moeten zijn. Voor dit doel zijn er vaak bij Hänsch-pitten op de printplaat twee redelijk grote condensatoren, die de elektrische lading even vasthouden voordat die naar de flitsbuis geleid wordt. Of het er bij de Movia-D ook twee zijn durf ik niet te zeggen maar het principe is ook bij maar 1 condensator gelijk. Deze condensatoren zijn helaas aan slijtage onderhevig. Of de flitsbuis is aan het opraken. Of een ander elektronisch probleem...

Het goede nieuws is - Hänsch is een van de weinige bedrijven die voor een soort reparatie-flatrate van 7 of 8 tientjes plus materiaal en porto reparaties uitvoeren. Heb ik ook eens laten doen, weet het bedrag niet precies meer, maar het viel erg mee. Ik zou zeggen, neem even contact op direct met Hänsch?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")