Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !

Auteur Topic: Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !  (gelezen 106346 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

paul_hartog

  • Gast
Reactie #90 Gepost op: 16 november 2006, 09:36:04
ja echt schitterende foto's !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #91 Gepost op: 16 november 2006, 14:34:39
Misschien dat je met de volgorde van foto's ook al een ander gevoel kan creëren.

Wat je nu ziet zijn eerst de details en dan een overzichtsfoto. Terwijl als je eerst een overzichtsfoto plaatst en daarna de details, weet je precies wat er bedoeld wordt met de foto's. (Ik hoop dat jullie een beetjes snappen wat ik bedoel.)

Berichtje voor de Mod's: Zouden jullie het laatste gedeelte van deze topic willen verplaatsen naar 'Graag kritiek'?


M.v.g.,
Wilco Hogenbirk


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #92 Gepost op: 26 januari 2007, 23:06:54

Vraag me af wat de mensen hier van de kwaliteit vinden en wat voor camera je in eerste instatie aan denkt als je dit ziet.
*leegheid*


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #93 Gepost op: 27 januari 2007, 09:07:31

Vraag me af wat de mensen hier van de kwaliteit vinden en wat voor camera je in eerste instatie aan denkt als je dit ziet.

Hoi Mystique,

Kan persoonlijk erg weinig met de foto en om te beoordelen is het onderwerp niet heel prikkelend ofzo. De foto lijkt wel aardig scherp te zijn en de kleuren aardig natuurlijk maar denk dat wanneer je bijvoorbeeld een voorwerp, huis/auto of iets dergelijk op de foto zet we iets meer kunnen roepen.  8)

Afgezien van de zon die een mooie schittering op de rechterzijde van de foto werpt kan ik weinig met dit plaatje.

Maar met welke camera je de foto hebt geschoten weet ik al maar merk/type zegt me niet zo heel veel dus dat schiet ook niet op. ;)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #94 Gepost op: 27 januari 2007, 09:56:34
http://img187.imageshack.us/img187/1913/p1140149ve2.jpg
Vraag me af wat de mensen hier van de kwaliteit vinden en wat voor camera je in eerste instatie aan denkt als je dit ziet.
Ik denk dat je véél meer uit deze 8MP camera kunt halen :|. Maar het gekozen onderwerp is ook een beetje vlak van kleur. Tevens lijkt het wel alsof je lens enorm vuil is. De bossages hebben een soort van grijszweem lijkt het wel. Dus schiet iets eens kleurrijks en post de volgende gelijk in "graag krietiek", dan hoef ik hier niet verder off topic... ;)


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #95 Gepost op: 27 januari 2007, 14:37:16
http://img187.imageshack.us/img187/1913/p1140149ve2.jpg
Vraag me af wat de mensen hier van de kwaliteit vinden en wat voor camera je in eerste instatie aan denkt als je dit ziet.
Hmmm. Ik dénk een Olympus S810. En dan denk ik op 1/800s, 22mm, F/13,3 en ISO100.  :) :P
343, never forget.


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #96 Gepost op: 27 januari 2007, 18:33:50
Hmmm. Ik dénk een Olympus S810. En dan denk ik op 1/800s, 22mm, F/13,3 en ISO100.  :) :P
Tjah, de informatie van een foto opvragen kan ik ook hoor... ;)

De lens is vuil ja.. ik kan hem niet schoonmaken omdat ik niet weet hoe. De wolken zijn inderdaad wat geel van kleur, op andere foto's, hetzelfde moment, is dat niet zo.







Kun je het zo beter beoordelen?
*leegheid*


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #97 Gepost op: 27 januari 2007, 20:38:05
Je lens schoonmaken is gewoon het glaasje aan de voorkant reinigen met -bijvoorbeeld- een brillenpoetsdoekje. :| Verder heb ik het idee dat je ze té snel gemaakt hebt. Ik vindt ze nl. niet lekker scherp. Kan ook komen door de sluitervertraging. Dat is het moment tussen het indrukken van de ontspanknop en het daadwerkelijk maken van de foto, en dus bijzonder irritant.  ;) Om de kleuren goed weer te geven zou je eens naar buiten kunnen om iets leuks te fotograferen. Een verkeersbord, een bloem, een pizza (doos), een reclamebord... noem maar op. Zo kom je erachter wat je camera (en jijzelf) allemaal aankan.  ;)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #98 Gepost op: 27 januari 2007, 21:43:46
Ik ga met Dirk mee wat betreft mij antwoord!!

De eerste foto lijkt redelijk scherp maar de andere 2 zijn niet echt om over naar huis te schrijven!! (helaas  :-\) Bij de tweede lijkt het een scherpstelprobleem. De derde is genomen met een sluitertijd van 1/3.. er zijn maar weinig mensen die dan hun camera stil weten te houden.

Tegelijk zou ik het advies geven de foto's in deze topic iets groter te plaatsen, de beoordeelt net iets makkelijker ;)


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #99 Gepost op: 27 januari 2007, 22:10:27
Ik zou ook graag 2 foto's willen laten zien en dan ook graag wat tips van jullie ontvangen om volgende keer beter te bewerken of andere instelling te gebruiken.

#1. Foto van de Rotor van de LL4 op het UMCG, het bord van UMCG moest natuurlijk worden scherpgesteld en de rotor onscherp, maar vind deze ook wel iets hebben. Of vinden jullie niet, en hoe kan ik zelf bepalen welk punt ik scherp stel? Dat lukt me nog niet helemaal namelijk.



#2. Het Sparta-Stadion, het Kasteel, in Rotterdam. Het symbool van de voetbalclub uit Spangen. De foto is bewerkt zoals je ziet, maar vinden jullie hem mooi bewerkt. Of moest hij wat anders, nog beetje gecropt of zijn de tramkabels irritant op de foto? Ik hoor graag!

Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl