Striping op helmen?!

Auteur Topic: Striping op helmen?!  (gelezen 5870 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brw.mam

  • Gast
Gepost op: 15 november 2006, 08:43:32
Hallo allemaal,

ff een vraagje in het algemeen.
Ons korps heeft nieuwe helmen aangeschaft, de MSA F1 SF en dan het lichtgevende model. Voor de bevelvoerende wil men weer de rode striping erop hebben, maar is daar ook een richtlijn voor???? En dan bedoel ik dus de manier van opplakken op de helm! Hoeveel cm vanaf de onderrand bijvoorbeeld.
Ik zou hier graag meer over willen weten.

Groetjes  :)




Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Reactie #1 Gepost op: 15 november 2006, 09:22:37
Ik zou voorstellen om dit op gevoel te doen. Wat belangrijker is dat je met MSA kortsluit welke tape/plakband je voor de striping gebruikt. Deze kan namelijk de helmschaal op den duur aantasten en kan de garantie vervallen.
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!


brw.mam

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 15 november 2006, 09:28:26
Hoi Coen,

Dat speciale plakband ligt al klaar, was alleen benieuwd of daar ook richtlijnen voor zijn.

Groetjes


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #3 Gepost op: 21 november 2006, 10:23:49
Ik zou geen strepen meer op de helmen plakken.
Veel regio's gaan over op de gekleurde schouder vlakken die erop zijn te plakken door middel van klitteband.

Soms zitten er wel eens drie bevelvoerdende in het voertuig. Bij vrijwilligers uiteraard.
 Als ze dan allemaal hun eigen helm op hebben is het niet duidelijk wie de leiding heeft.

foto  van brandweer Beemste

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #4 Gepost op: 21 november 2006, 20:21:18
die striping op de helm is ook nog ergens anders handig voor:

dan weet je precies tot welk niveau je de persoon onder water moet dompelen  :D

bevelvoerders hoeven iets minder diep als OVD's  ;D\


cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #5 Gepost op: 22 november 2006, 19:51:11
Hallo allemaal,

ff een vraagje in het algemeen.
Ons korps heeft nieuwe helmen aangeschaft, de MSA F1 SF en dan het lichtgevende model. Voor de bevelvoerende wil men weer de rode striping erop hebben, maar is daar ook een richtlijn voor???? En dan bedoel ik dus de manier van opplakken op de helm! Hoeveel cm vanaf de onderrand bijvoorbeeld.
Ik zou hier graag meer over willen weten.

Groetjes  :)

Hoi,

Ik kan je adviseren GEEN strepen op de helm te doen, dan vervalt de garantie..

Wij hebben in ons korps deze helmen ook, en ons is met nadruk door de leverancier verteld dat er GEEN strepen of andere versieringen aangebracht mogen worden op de helmen, dit omdat dit de coating kan beschadigen.

TIP:
Laat een paar rode hesjes maken voor de bevelvoerende, of zoals eerder gezeght rode schouderstukken.

Groet,
Smoke
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


brw.mam

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 23 november 2006, 22:15:23
Ik kan je adviseren GEEN strepen op de helm te doen, dan vervalt de garantie..

Wij hebben in ons korps deze helmen ook, en ons is met nadruk door de leverancier verteld dat er GEEN strepen of andere versieringen aangebracht mogen worden op de helmen, dit omdat dit de coating kan beschadigen.


Hoi Smoke,
bedankt voor je reactie, maar één ding snap ik niet. Hoe kan de garantie vervallen als MSA zelf speciale tape erbij geeft? Dat zou toch wel erg raar zijn?! Deze tape is daar speciaal voor gemaakt!

groetjes...


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #7 Gepost op: 24 november 2006, 11:05:43
BY the weg.

Wij gaan ook de nieuwe MSA F1 helm aanschaffen maar dan in de nikkel uitvoering.

Wordt alleen flink poetsen


[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #8 Gepost op: 24 november 2006, 15:12:17
BY the weg.

Wij gaan ook de nieuwe MSA F1 helm aanschaffen maar dan in de nikkel uitvoering.

Wordt alleen flink poetsen
Wordt inderdaad veel poetsen want die functie van die helm werkt inderdaad alleen als je hem na een uitruk schoon maakt. Ik heb deze helm zelf ook, echter niet om te gebruiken maar voor de show.

Of er een richtlijn is weet ik niet, ik weet wel dat de CvD'en 3 strepen hebben hier die dichter op elkaar zitten dan de 2 strepen die de OvD heeft. Ik zelf heb geen stiping, alleen op de zijkant een stikker met mijn naam er op zodat ik weet welke van mij is.

Overigens geldt hetzelfde voor de dienstnummres op de helm, hier in de regio heeft iedereen op het goudkleurige gedeelte boven hop de helm een rood stickertje zitten met daarop het dienstnummer.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #9 Gepost op: 3 januari 2007, 11:29:53
Ik zou geen strepen meer op de helmen plakken.
Veel regio's gaan over op de gekleurde schouder vlakken die erop zijn te plakken door middel van klitteband.

en als dat systeem nou niet werkt met je huidige uitrukuniform?

wat ik ook wel eens zie is dat ze kleuren ademluchtflessen doen... manschappen normaal blauw, bevelvoerder rood, ovd groen etc etc