uitkomst voor reddingsbrigade ?

Auteur Topic: uitkomst voor reddingsbrigade ?  (gelezen 3202 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Albert

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
    • rescue vlissingen
Gepost op: 18 november 2006, 11:00:11
Patrouillerend met de quad over het strand, opeens een drenkeling op 100 meter uit de kust..
Je stuurt je voertuig richting de branding, wieltjes omhoog en gas er op!
Die 3 minutenregel lijkt vanaf nu een eitje !

http://www.aquada.co.uk/mediacentre/quadski.php




Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 18 november 2006, 14:39:58
Patrouillerend met de quad over het strand, opeens een drenkeling op 100 meter uit de kust..
Je stuurt je voertuig richting de branding, wieltjes omhoog en gas er op!
Die 3 minutenregel lijkt vanaf nu een eitje !

http://www.aquada.co.uk/mediacentre/quadski.php

Leuk ding inderdaad. Ik kwam die site laats ook tegen. Deze amfibievoertuigen lijken mij geen compromis, maar zowel een goed voertuig als een goed vaartuig. Vaak is het een goed voertuig met slechte vaareigenschappen of andersom.

Die humdinga kan je volgens mij ook wel wat van maken voor reddingsdiensten. Sowiezo een leuk speeltje voor het Korps Mariniers :D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


basgro

  • lid reddingsbrigade
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #2 Gepost op: 6 februari 2012, 20:17:59
er mooi systeem,
Maar ik denk dat het beter is voor kust brigades


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #3 Gepost op: 6 februari 2012, 21:00:30
er mooi systeem,
Maar ik denk dat het beter is voor kust brigades

Nou misschien kan je er wat mee op een binnenmeer, met rustig vaarwater, in het kader van weinig mensen en materiaal maar wel veel mogelijkheden. Maar aan de kust zie ik dit hem nog niet helemaal worden... Doe mij maar een RIB voor de wat grotere klussen, en voor in het bankengebied een waterscooter die overal snel even tussendoor kan. Daar kan je dan, bij kleine bezetting, beter het concept voertuig (2man) + waterscooter (1/2man) toepassen(aangevuld met piketbemanning). Je hebt immers toch een stukje (medische) opvang nodig aan de wal, en het is een beetje lullig als je een drenkeling hebt en jij staat met je quadgeval bij een incidentje in de duinen.  

Ik zie me daarnaast al gaan met zo'n humding in de branding bij west 8...  ;D Overigens ziet het er wel strak uit, toch maar even als voorstel indienen voor de vervanging van onze mule 8)

(Daarbij ben je met drukte soms sneller TP met een boot, dan met een voertuig met O&G... Je kan dan namelijk echt niet hard rijden)


Rossie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #4 Gepost op: 6 februari 2012, 22:35:38

Ik zie me daarnaast al gaan met zo'n humding in de branding bij west 8...  ;D Overigens ziet het er wel strak uit, toch maar even als voorstel indienen voor de vervanging van onze mule 8)

Is net niet zo dat boven wkr 6 de KNRM het werk overneemt en de RBN niet meer uitvaart?!  ???


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #5 Gepost op: 6 februari 2012, 23:31:26
Is net niet zo dat boven wkr 6 de KNRM het werk overneemt en de RBN niet meer uitvaart?!  ???

Dat hangt van de afspraken af die er lokaal gemaakt zijn. Genoemde situatie speelt bv. in Den Helder.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #6 Gepost op: 7 februari 2012, 08:48:48
Bij slecht weer (hele hoge golven) waarbij het gevaarlijk is om een redding te doen met kleine boten door debranding hang je een rode vlag en handhaaf je het zwemverbod. Je hoeft dan ook niet te varen

9910001
9910001