Maar wat nu als de politie die extra bijstand niet kan krijgen ... dat is nou juist het probleem!
Inderdaad Michelle, jij snapt het.
mag het eigelijk niet zeggen maar moet er uit!
Nu doen ze niks..
maarre als er een collega in nood is.... komen ze van heide en verre
Dat slaat helemaal nergens op. Puur weer suggestief.
Ik wil het toch wel even nuanceren hoor.... een noodoproep? Het is niet de bedoeling dat daar te pas en te onpas op wordt gedrukt. Zoals pyroloog al aangaf liep er iemand met een mes te spelen en niet eens zichtbaar want er moest een 'undercover brandweerman' aan te pas komen..... lijkt me geen reden voor een noodoproep of assistentie collega. Het zal misschien best provocerend bedoeld zijn, maar juist als je daar op ingaat kan de hele boel escaleren en daar is echt helemaal niemand bij gebaat op zo'n moment.
Juist, hier heb ik niets aan toe te voegen.
Het is wel een feit dat de politie te beroerd was om een extra voertuig op erbij te halen. Ze waren op de hoogte van de situatie, maar bleven fijn 100m terug het verkeer regelen wat er niet was
Daar maak ik me nou pissig over!
Heb jij kort gesloten of ze daadwerkelijk wel het verkeer aan het regelen waren? Ik weet vrijwel zeker van niet....Mijn vage stratenkennis van Hendrik Ido Ambacht buiten beschouwing latende...maar de Gemeenlandsekade heeft op de plaats van het ongeval geen kruispunt of zo dus het verkeer regelen lijkt me niet nodig als de hele rijbaan is geblokkeerd. Ik heb de bus van de politie zien staan en die stond juist heel tactisch. Juist om JULLIE veiligheid te waarborgen. En ik heb de agenten zien staan en ik kan me voorstellen dat er een bij de bus bleef en de ander in de buurt van het slachtoffer en de vele omstanders....Ook weer een tactische beslissing..
Hoeveel van jullie werken hier daadwerkelijk bij de politie? Dat zullen er maar heel weinig zijn..
Het is makkelijk oordelen op basis van verhalen en iedereen heeft toch altijd wat aan te merken op de politie.
Ik kan jullie verzekeren dat als er auto's vrij zijn, die ook zeker komen. En helemaal als het uit de hand dreigt te lopen.
Hoe vaak hoor je niet: "Moet je eens kijken hoeveel politie er staat, zeker niets beters te doen"...
En dan hoor ik al veel mensen zeggen: "Dan maak je toch een auto vrij"
Ook dat is weer makkelijk gezegd.
Ik zou een ieder van deze mensen wel eens mee willen nemen voor een weekje.
Ik weet zeker dat 90% van de mensen ineens een hele andere mening krijgen over het werk van de politie.
Het is een van de zwaarste beroepen waarin altijd wel iemand commentaar heeft.
Ze zijn er voor jullie mensen, niet voor zichzelf.
Ze doen wat we kunnen, maar soms houdt het gewoon op
Soms doen of laten we iets uit tactische overwegingen, daar zijn we op getraind om dat in te kunnen schatten.
En ik weet zeker dat hier is absoluut een juiste inschatting gemaakt.
Niemand van jullie hier weet wat er die avond allemaal nog meer speelde en wat de motieven zijn geweest van de agenten om iets te doen of te laten....
Dus mensen, stop alsjeblieft met oordelen.