Reddingsstation aan de IJssel

Auteur Topic: Reddingsstation aan de IJssel  (gelezen 121623 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Gepost op: 10 december 2006, 17:09:55
Onlangs ontving ik van een medebrigadelid onderstaand artikel. Als het goed is komt het uit het huis-aan-huis-blaadje De Swollenaer.

Laat maar eens weten wat je er van vindt. Ik denk dat het erg hoog gegrepen is en dat de gemeente Kampen hier niet aan mee zal werken....

Groeten,

Mark





Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #1 Gepost op: 10 december 2006, 17:41:27
Hmmmm,

Vreemd dat ik hier nog niets van weet of gehoord heb.

Res  8)
NoordBorgh go's North again in 2009


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #2 Gepost op: 10 december 2006, 19:21:20
Hoe zo vind je dat vreemd ?, en waarom denk je dat de gemeente kampen niet mee zal werken ?


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
Reactie #3 Gepost op: 10 december 2006, 21:09:44
goed plan, er gebeurdt genoeg op de ijssel en het vossemeer, ketelmeer.
Zat er op te wachten wanneer de KNRM er een station ging openen.  ;D ;D


ambukampen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
Reactie #4 Gepost op: 10 december 2006, 21:14:18
Hoe zo vind je dat vreemd ?, en waarom denk je dat de gemeente kampen niet mee zal werken ?
Ik weet waar de locatie is daar aan de N50.
Hoe zit het dan met de opstart tijden als er een melding komt?
Men moet eerst een eind rijden voordat men bij de opstap locatie is. Brandweer is dan allang in de weer met zijn duikers.
Ook ik denk dat de gemeent Kampen er niet in mee gaat, de brandweer in Kampen heeft zij eigen duikteam en ik denk dat de gemeent daarom dus niet in dit projectje zal investeren.
En op het gebied va""medische zorg"bied medical rescue veen ondersteuning , dat doet de ambulancedienst.
Medical rescue bied alleen maar EHBO en niet meer !!!!!!!!!
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #5 Gepost op: 10 december 2006, 21:23:41
Goh, heeft Ambu in Kampen een boot ? Natuurlijk mag je van alles denken, maar ik wist niet dat jij spreekbuis was voor de gemeente kampen of voor de brandweer ?, tuurlijk moeten we ons daar gaan bewijzen..echter er gaan een boel dingen in stroomversnelling, dus binnenkort komt er wel meer informatie naar buiten..


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #6 Gepost op: 11 december 2006, 00:25:05
Simpel, ik denk niet dat de gemeente Kampen er aan mee kan werken om in maart een reddingsstation in de IJssel te laten drijven. Er is altijd nog zoiets als bureaucratie, regelgeveing, geld/financiering/begroting en weet ik wat meer. Weet je hoelang je er in Zwolle over doet om een oude keet, genaamd 'hulpppost' vernieuwd te krijgen? Toch al gauw meer dan 10 jaar!

En ik geloof niet dat MR Kampen op dit moment veel meer kan bieden dan een beetje bewaken bij de kanoclub.

Wat betreft de brandweer, die hebben zelf een boot.

Bron: www.brandweerkampen.nl

Groeten,
Mark


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #7 Gepost op: 11 december 2006, 08:32:32
AMBU Kampen,

ik weet niet of je op de hoogte bent van het laatste concept betreffende ambulancezorg op de (ruimere) binnenwateren, maar dit project van Medical Rescue zou daar precies inpassen. De datum van dit laatste concept wat ik nu in handen heb is van 4 december. Hierin staat al dat de regio's Friesland, Rotterdam Rijnmond en Kennemerland enige protocollen heeft met betrekking tot de medische hulpverlening op het water/ strand. Maar de overige regio's . . . . . . . . Voor de regio's rond het IJsselmeer wordt verwezen naar de GHOR, helaas niet is de regulaire hulpverlening. Dus denk ik dat elk innitiatief daar welkom zou kunnen zijn.

RR (maak het jezelf eens makkelijk, in plaats van altijd afzeiken)
Elke hulpverlening start met communicatie.


ambukampen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
Reactie #8 Gepost op: 11 december 2006, 08:53:23
AMBU Kampen,

ik weet niet of je op de hoogte bent van het laatste concept betreffende ambulancezorg op de (ruimere) binnenwateren, maar dit project van Medical Rescue zou daar precies inpassen. De datum van dit laatste concept wat ik nu in handen heb is van 4 december. Hierin staat al dat de regio's Friesland, Rotterdam Rijnmond en Kennemerland enige protocollen heeft met betrekking tot de medische hulpverlening op het water/ strand. Maar de overige regio's . . . . . . . . Voor de regio's rond het IJsselmeer wordt verwezen naar de GHOR, helaas niet is de regulaire hulpverlening. Dus denk ik dat elk innitiatief daar welkom zou kunnen zijn.

RR (maak het jezelf eens makkelijk, in plaats van altijd afzeiken)
Even voor alle duidelijkheid:
de stichting Medical Rescue geeft geen ambulancezorg maar verleend alleen EHBO!!!! :o
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC


knrm-ouddorp

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 11 december 2006, 08:55:23
Ja wat zal ik eens zeggen het fijn dat mensen een innitiatief nemen, maar als daar een zwart/grijs vlak zou wezen in de hulpverlening op het water daar ( ben er plaatselijk niet bekend) en het is binnen de gemeentegrensen dan valt dit onder verantwoording van de (brandweer) gemeente. Een reddingstation opstarten is niet eens het grote probleem maar een station draaiend houden bezef wel welke kosten dat met zich meebrengen. Denk maar eens aan brandstof, onderhoud, diploma's up to date houden keuren van je reddingsmiddelen,verzekeringen kan je garanderen dat je genoeg gekwalificeerde bemanning heb die 24 uur te bereiken is en zo kan je nog wel een tijdje doorgaan. En de alarmering dit gaat via het C2000 om je eigen daar tussen te krijgen zal je aan een streng protocol moeten voldoen, onder mom ze bellen ons wel dat is verleden tijd. Je zal onder een knop moeten zitten bij de AC anders weten ze je van je bestaan niet af. Maar we wachten af, heb er persoonlijk een zwaar hoofd in dat ze het van de grond krijgen. De enigste optie is kijken of ze via de brandweer iets kunnen doen. Veel succes en we blijven de berichtgeving volgen

Groetjes Kees  :)