Uit de media 2007

Auteur Topic: Uit de media 2007  (gelezen 447796 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #1670 Gepost op: 22 augustus 2007, 20:35:39
ik fiets nooit tijdens het smse
flappus  niet elke verandering is een verbetering


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #1671 Gepost op: 22 augustus 2007, 20:38:29
ik fiets nooit tijdens het smse

IK wel en kijk ook goed uit  ;)  :P


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #1672 Gepost op: 22 augustus 2007, 20:44:28
Sorry hoor, maar dan ben je toch ook wel dom bezig  ??? ... ik sms ook wel eens op de fiets, maar om de 30 seconden kijk ik nog wel voor me hoor!  ::)

Ik hoop dat je iets vaker opkijkt, 30 sec is wel erg lang


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1673 Gepost op: 22 augustus 2007, 22:22:49
Misschien iets voor de voertuig fotografen...  ;D ;D ;)

http://www.cq-link.com/modules.php?name=News&file=article&sid=20418

Brandweer gaat beter blussen met nieuwe voertuigen

Wednesday, August 22 @ 06:12:04 MDT

Paramaribo - Met de aanschaf van vijf voertuigen ter waarde van meer dan 284.000 euro is de inzetbaarheid van de brandweer een stap dichter bij het minimale niveau vindt interimmanager Arnold Halfhide.

De Staat is in onderhandeling voor de aanschaf van nog eens vier andere blusvoertuigen. De vijf blusauto’s worden ingezet op de hoofdkazerne en de posten Knuffelsgracht, Nickerie en Lelydorp, en zijn uit de staatsbegroting bekostigd. Volgens Halfhide is de koppeling mens, materiaal en onderhoud een doorslaggevende factor voor de brandweer om haar taken goed te kunnen uitvoeren. Hij pleit voor verandering van wet- en regelgeving om een optimale brandveiligheid te kunnen garanderen.
“Er komt beweging bij de brandweer. Ik heb een brandweerorganisatie aangetroffen met heel wat problemen, maar zij is nu op de goede weg”, stelt minister Chandrikapersad Santokhi van Justitie en Politie. Hij heeft de voertuigen gisteren officieel overhandigd aan de brandweer in de hoofdkazerne aan de Gemenelandsweg. Volgens de bewindsman was de interne organisatie geruime tijd zeer zwak en vermeden donoren samenwerking met de brandweer. De organisatie is echter zienderogen aan het versterken omdat “er verbetering is opgetreden in de kwaliteit en integriteit van de brandweer”. Een belangrijke reden waarom Halfhide als consultant belast is met de tijdelijke leiding van de organisatie. Onlangs heeft de Raad van Ministers 40.000 Surinaamse dollar goedgekeurd voor de droge-tijd-campagne ‘Tan Faya Basi’. Santokhi benadrukt ook de eigen verantwoordelijkheid van de gemeenschap om branden te voorkomen door preventieve maatregelen te treffen. “Die kosten praktisch niets.” In de nabije toekomst liggen enkele maatregelen op stapel om de organisatie nog verder te gaan versterken. dwtonline.com (www.dwtonline.com)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1674 Gepost op: 22 augustus 2007, 22:36:45
ik fiets nooit tijdens het smse
;D


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1675 Gepost op: 23 augustus 2007, 09:13:13
Te weinig ziekenhuisbedden bij grote ramp
Door: Ron Favier
LEIDEN - 22 augustus 2007 - Ook al scoort Leiden heel hoog als het om het aantal ziekenhuisbedden per 1000 inwoners gaat, als er zich in Leiden een grote ramp zou voordoen dan bieden de drie ziekenhuizen in en rond Leiden toch te weinig soelaas. Met tien ziekenhuisbedden per 1000 inwoners moet Leiden alleen Groningen met 11,4, Nijmegen met 10,2 en Leeuwarden met 10,1 per 1000 inwoners laten voorgaan. Dat blijkt uit de Weetgids 2007 – 2008 van het Nicis Instituut. De hulpdiensten in Leiden kunnen een kleine ramp aan, maar een grote catastrofe als bijvoorbeeld het neerstorten van een airbus met achthonderd slachtoffers wordt een gigantisch probleem.
Dat geldt overigens voor alle gemeenten. Als het ziekenhuisbeddenniveau in onze regio verder omhoog gekrikt moet worden zal de inkomstenbelasting fors moeten worden verhoogd, aldus minister van Binnenlandse Zaken, Guusje ter Horst.
www.sleutelstad.nl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1676 Gepost op: 23 augustus 2007, 12:13:42
Vrouw zakt door plafond
Hoogeveen - De hulpverleningsdiensten zijn woensdagavond gebeld met de melding dat er aan de Hijkerweg een vrouw door het plafond zou zijn gezakt. De woning wordt verbouwd en de vrouw wilde even een kijkje nemen, maar zag te laat dat er een gat in het plafond zat.
Ze is uiteindelijk in de keuken op een tafel terechtgekomen. De vrouw is per ambulance naar het ziekenhuis in Assen gebracht.
www.blikopnieuws.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1677 Gepost op: 23 augustus 2007, 18:43:50
http://binnenland.nieuws.nl/475911/Tien_koeien_vergast_na_chemische_reactie

Tien koeien vergast na chemische reactie
Uitgegeven op donderdag 23 augustus 2007 om 17:59:09

(Novum) - Op een boerderij in het Overijsselse Ambt-Delden zijn donderdag tien koeien omgekomen door vergassing. De overige dertig koeien die in de stal stonden zijn in veiligheid gebracht, meldt de brandweer.

Een leiding van de voedselvoorziening voor de koeien sprong door nog onbekende oorzaak, waardoor een grote hoeveelheid voerkorrels in de mestkelder terechtkwam. Hierdoor ontstond een chemische reactie, stelt de brandweer. De vrijgekomen gassen bereikten de koeienstal waardoor tien koeien overleden op de boerderij aan de Kuipersweg.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1678 Gepost op: 23 augustus 2007, 18:44:59
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/08/art000001C7E596921210B3.html

17:51 23 Augustus 2007

Buiten barbecuen is zó 2006

Een 23-jarige man uit Wageningen vond het weer woensdag blijkbaar te slecht om lekker in de tuin te barbecuen. Toch weerhield dat hem niet om de grill ter hand te nemen. Maar op natte burgers zit ook niemand te wachten.

Dus besloot de jongeman de barbecue binnen aan te steken. De afzuigkap in de woning kon de rookontwikkeling helaas niet aan. En al snel stond het hele huis blauw. De politie werd gewaarschuwd en belde bij aankomst meteen de brandweer. Toen die het huis inging bleek dat de barbecue een gat in vloer had gebrand.

De man was niet thuis,(misschien even worstjes halen) maar is later opgepakt.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1679 Gepost op: 23 augustus 2007, 18:46:24
http://www.telegraaf.nl/binnenland/69521531/Xtc-laboratorium_in_Waalwijk_opgerold.html

do 23 aug 2007, 16:40
Xtc-laboratorium in Waalwijk opgerold

WAALWIJK - De politie heeft donderdagmiddag aan de Industrieweg in Waalwijk een xtc-laboratorium opgerold en drie verdachten aangehouden. Volgens een woordvoerder is nog niet duidelijk welke omvang het laboratorium heeft. Ook over de identiteit van de verdachten wilde hij niets kwijt.

Een speciale opruimingsploeg van justitie en de lokale brandweer zijn ter plekke om het laboratorium te ontmantelen. De omgeving is afgezet en het karwei gaat naar verwachting enkele uren duren.