Aanvalstassen op TS

Auteur Topic: Aanvalstassen op TS  (gelezen 8073 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #10 Gepost op: 5 februari 2007, 15:09:31
Effe voor de duidelijkheid, ik neem aan dat dít bedoeld wordt met 'aanvalskrat'?:

Ben der bang voor dat je foto het niet doet  ;)

Met aanvalskrat wordt bedoeld, de 2 kratten op een (biza) TS, welke zijn gevuld met een 6-tal aanvalsslangen, een verdeelstuk, 3 straalpiijpen, 3 bendelstukken en 3 slangophouders.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #11 Gepost op: 5 februari 2007, 19:40:29
Sjongejonge, stomme mijnalbum...



Hierbij de foto nogmaals, ik zat dus wel goed! ;)


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 6 februari 2007, 15:20:03
Lekker 2 van zulke toevoerslangen in zo een schoudertasje  :-\


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #13 Gepost op: 6 februari 2007, 16:47:11
Lekker 2 van zulke toevoerslangen in zo een schoudertasje  :-\

Aanvalsslangen  ;)


Steve

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 101
Reactie #14 Gepost op: 8 februari 2007, 12:20:16
Hallo,

Mijns inziens zitten jullie er allemaal naast,maargoed....dat zal blijken uit mijn onderdstaande verhaaltje.
In ons korps zitten op alle Tankautospuiten (4 stuks) de zogenaamde "aanvalstassen".

Naast de gewone aanvalskorf liggen er op elke tankautospuit 2 aanvalstassen.In de ene aanvalstas zitten 2 aanvalsslangen,in de andere aanvalstas zit 1 aanvalsslang + 1 straalpijp + een aantal Storz-afsluitdeksels + een Storz verloop van 2 duims naar anderhalf duims.
De slangen zijn geen 2 duimers maar 1 1/2 (anderhalf) duimers.Veel handelbaarder en lichter/sneller in gebruik dan 2 duimers.
Wij gebruiken ze bijvoorbeeld in flats en/of hoogbouw waar droge stijgleidingen aanwezig zijn.De aanvalsploeg neemt de 2 aanvalstasjes mee naar boven en sluit ze aan op het desbetreffende afnamepunt.
In beide tasjes zitten natuurlijk ook diverse koppelingssleutels en bendelstukken.

Ook in combinatie met het CAFS-systeem zijn deze anderhalfsduims slangen uitermate geschikt.Je tilt de slang met 1 hand zo op,zeer flexibel dus.Bij een scheepsbrand (motorruimte) afgelopen zomer ben ik m.b.v. deze slangen naar binnen geweest om het vuur te bestrijden.Het heeft als het ware hetzelfde voordeel als een HD-slang.Flexibel,handelbaar,snel inzetbaar en in combinatie met CAFS ook nog eens licht in gebruik.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo.Als ik er toch helemaal naast zit hoor ik het graag.
Groet,
Steve
Hoofdbrandwacht,Duiker,DPL,Gaspakdrager,Chauffeur, Bev speciale voertuigen.


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #15 Gepost op: 8 februari 2007, 12:40:43
Hallo,

Mijns inziens zitten jullie er allemaal naast,maargoed....dat zal blijken uit mijn onderdstaande verhaaltje.
In ons korps zitten op alle Tankautospuiten (4 stuks) de zogenaamde "aanvalstassen".

Naast de gewone aanvalskorf liggen er op elke tankautospuit 2 aanvalstassen.In de ene aanvalstas zitten 2 aanvalsslangen,in de andere aanvalstas zit 1 aanvalsslang + 1 straalpijp + een aantal Storz-afsluitdeksels + een Storz verloop van 2 duims naar anderhalf duims.
De slangen zijn geen 2 duimers maar 1 1/2 (anderhalf) duimers.Veel handelbaarder en lichter/sneller in gebruik dan 2 duimers.
Wij gebruiken ze bijvoorbeeld in flats en/of hoogbouw waar droge stijgleidingen aanwezig zijn.De aanvalsploeg neemt de 2 aanvalstasjes mee naar boven en sluit ze aan op het desbetreffende afnamepunt.
In beide tasjes zitten natuurlijk ook diverse koppelingssleutels en bendelstukken.

Ook in combinatie met het CAFS-systeem zijn deze anderhalfsduims slangen uitermate geschikt.Je tilt de slang met 1 hand zo op,zeer flexibel dus.Bij een scheepsbrand (motorruimte) afgelopen zomer ben ik m.b.v. deze slangen naar binnen geweest om het vuur te bestrijden.Het heeft als het ware hetzelfde voordeel als een HD-slang.Flexibel,handelbaar,snel inzetbaar en in combinatie met CAFS ook nog eens licht in gebruik.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo.Als ik er toch helemaal naast zit hoor ik het graag.
Groet,
Steve

Dan hebben we het over volledig hetzelfde Steve  ;) alleen zit bij ons alles nog steeds in 2 grote aanvals kratten; 1 krat met alles 2" en de andere krat alles met 1,5"
Waar wij in het Zaanse dus heen gaan, is dat deze kratten gesplist worden in 2 beter te hanteren kleinere kratten.
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Steve

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 101
Reactie #16 Gepost op: 8 februari 2007, 13:18:31
Ok,
Bedankt voor je antwoord Justěn

Groet,
Steve
Hoofdbrandwacht,Duiker,DPL,Gaspakdrager,Chauffeur, Bev speciale voertuigen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #17 Gepost op: 8 februari 2007, 13:25:48
Zijn er ook foto's van de tassen??  ::) ::) ;)  :)


Sander Koelman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Reactie #18 Gepost op: 8 februari 2007, 15:52:37
Hallo,

Mijns inziens zitten jullie er allemaal naast,maargoed....dat zal blijken uit mijn onderdstaande verhaaltje.
In ons korps zitten op alle Tankautospuiten (4 stuks) de zogenaamde "aanvalstassen".

Naast de gewone aanvalskorf liggen er op elke tankautospuit 2 aanvalstassen.In de ene aanvalstas zitten 2 aanvalsslangen,in de andere aanvalstas zit 1 aanvalsslang + 1 straalpijp + een aantal Storz-afsluitdeksels + een Storz verloop van 2 duims naar anderhalf duims.
De slangen zijn geen 2 duimers maar 1 1/2 (anderhalf) duimers.Veel handelbaarder en lichter/sneller in gebruik dan 2 duimers.
Wij gebruiken ze bijvoorbeeld in flats en/of hoogbouw waar droge stijgleidingen aanwezig zijn.De aanvalsploeg neemt de 2 aanvalstasjes mee naar boven en sluit ze aan op het desbetreffende afnamepunt.
In beide tasjes zitten natuurlijk ook diverse koppelingssleutels en bendelstukken.

Ook in combinatie met het CAFS-systeem zijn deze anderhalfsduims slangen uitermate geschikt.Je tilt de slang met 1 hand zo op,zeer flexibel dus.Bij een scheepsbrand (motorruimte) afgelopen zomer ben ik m.b.v. deze slangen naar binnen geweest om het vuur te bestrijden.Het heeft als het ware hetzelfde voordeel als een HD-slang.Flexibel,handelbaar,snel inzetbaar en in combinatie met CAFS ook nog eens licht in gebruik.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo.Als ik er toch helemaal naast zit hoor ik het graag.
Groet,
Steve

Hallo allen,

Ben even een paar daagjes niet op het forum geweest. Heb de discussie even teruggelezen zojuist. Na de diverse reacties over aanvalskrat/korf(wat ik erg waardeer), zag ik zojuist de reactie van Steve over aanvalsTASSEN. Hiermee ben ik een stuk verder gekomen. Ik begrijp dus dat er geen verdeelstuk in die tassen zit? Is er nog iemand die aanvalstassen gebruikt in het korps, en dezelfde of een afwijkende inhoud?

Alvast bedankt


Steve

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 101
Reactie #19 Gepost op: 8 februari 2007, 16:34:04
Ik zal proberen binnenkort een foto van de tasjes te maken.......

Groet,
Steve
Hoofdbrandwacht,Duiker,DPL,Gaspakdrager,Chauffeur, Bev speciale voertuigen.