Grote brand winkelpanden (Grip 1) - Leeuwarden 09-03-2007

Auteur Topic: Grote brand winkelpanden (Grip 1) - Leeuwarden 09-03-2007  (gelezen 15977 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gaat het nou over one seven of over de brand in Leeuwarden.  :-\ :'(

Ik ga zo ff splitsen...  ;)


DennieB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Ik citeer even de kleine lettertjes van forumlid Jelmer die ingaat op het berichtje over het schuimgelijkend blusmiddel: "Niet vreemd als ze een TS hebben met One-seven systeem"

Edit: wel bijzonder... de brand is nog lang niet uit (we weten niet eens of deze al brand meester is) en u hebt het al over waterschade... Zullen we er eerst alles aan doen de brand onder controle te krijgen!!??  WAT MIJ BETREFT WEL!



Om hier nog even op terug te komen er word gesproken over een schuiminzet volgens een ander bericht wat ik ergens tegen kwam zit dat one-seven systeem op de TS3 Leeuwarden.
Maar als ik dan de p2000 berichten er op terug lees is alleen de TS2 Leeuwarden er geweest.

Dus is er daad werkelijk wel een schuim inzet gedaan kan het ook nergens op foto's terug vinden .....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Discussie over one-seven (nav de opmerkingen van fred vos) is afgesplitst naar: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,16581.0.html  ;) :)


DennieB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Mijn reactie is niet op de discussie met dhr fred vos. Maar gewoon over het algemeen over dit incident.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Mijn reactie is niet op de discussie met dhr fred vos. Maar gewoon over het algemeen over dit incident.

Was meer bedoelt voor de lezers hier die ineens een aantal berichten missen...  ;)


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Om hier nog even op terug te komen er word gesproken over een schuiminzet volgens een ander bericht wat ik ergens tegen kwam zit dat one-seven systeem op de TS3 Leeuwarden.
Maar als ik dan de p2000 berichten er op terug lees is alleen de TS2 Leeuwarden er geweest.

Dus is er daad werkelijk wel een schuim inzet gedaan kan het ook nergens op foto's terug vinden .....

@ Dennie
De TS3 is niet geallarmeerd, maar wel ter plaatse geweest. Ik heb hem op de foto's gezien en gehoord van iemand die er is geweest. Op één van de eerstgeplaatste foto's is te zien dat de eerste inzet met OneSeven(schuim) is gedaan. Maar volgens mij is het gebruikelijk dat bij een brand van deze omvang wordt overgeschakeld op LD-stralen.
Op de eerste foto heb ik een circel gezet om iets wat mij op schuim lijkt.
Op de 2e foto heb ik een circel gezet om de TS 3.


[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


DennieB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
@ Dennie
De TS3 is niet geallarmeerd, maar wel ter plaatse geweest. Ik heb hem op de foto's gezien en gehoord van iemand die er is geweest. Op één van de eerstgeplaatste foto's is te zien dat de eerste inzet met OneSeven(schuim) is gedaan. Maar volgens mij is het gebruikelijk dat bij een brand van deze omvang wordt overgeschakeld op LD-stralen.
Op de eerste foto heb ik een circel gezet om iets wat mij op schuim lijkt.
Op de 2e foto heb ik een circel gezet om de TS 3.


Okeej thnx voor de info


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Om hier nog even op terug te komen er word gesproken over een schuiminzet volgens een ander bericht wat ik ergens tegen kwam zit dat one-seven systeem op de TS3 Leeuwarden. Maar als ik dan de p2000 berichten er op terug lees is alleen de TS2 Leeuwarden er geweest.

Niet alles hoeft noodzakelijkerwijs over P2000 te gaan....

Groeten, Peter.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/45040

Grote brand in modezaak

Leeuwarden - Door nog onbekende oorzaak is vrijdagavond brand ontstaan bij modehuis Blom in het Ruiterskwartier in Leeuwarden. De naastgelegen Hema bleef gespaard maar liep wel behoorlijke rook- en waterschade op. Er werd vanwege de dichte bebouwing in het centrum direct groot alarm geslagen. Diverse ambulances en een trauma helikopter werden stand-by gehouden om eventueel gewonden te helpen.

Boven het pand woonden studenten maar die waren niet huis ten tijde van de brand. De brand trekt veel publiek maar deze worden door de politie op een veilige afstand gehouden. Niemand raakte gewond. De schade aan de winkel loopt in de tonnen. De oorzaak van de brand wordt onderzocht.

http://www.blikopnieuws.nl/foto/200703091173474798_55555.jpg

http://www.blikopnieuws.nl/foto/200703091173474848_55558.jpg

http://www.blikopnieuws.nl/foto/200703091173474857_55559.jpg


DennieB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Niet alles hoeft noodzakelijkerwijs over P2000 te gaan....

Groeten, Peter.


Daar heb je inderdaad gelijk in.
Maar toch heb ik het vermoeden dat het voertuig dan officieel niet in dienst stond.
Aangezien de eerste alarmering direct middelbrand was en de volgende voertuigen zijn gealarmeerd: TS2LEEUW TSMARSSU HWLEEUWA
Waarom zouden ze dan niet gelijk de TS3LEEUW alarmeren.