Regiokampioenschap (ZHZ) THV te Zwijndrecht...

Auteur Topic: Regiokampioenschap (ZHZ) THV te Zwijndrecht...  (gelezen 1679 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Gepost op: 12 maart 2007, 19:12:50
Uitrukbericht:
Oproep voor de brandweer....................voor een Prio 1, ongeval gemeld kraan tegen een tank op de Noordweg tegenover de firma Heerema.

Het scenario:
Een oude legertank is binnengekomen om opgeknapt te worden voor een museum. Drie personen zijn aan het werk.
Twee personen zijn bezig met een kraan de loop op te tillen om die verder te inspecteren. Een van de personen bedient de kraan. Deze persoon heeft ook de leiding over de klus. De andere persoon zit bij de loop. Plotseling breekt de strop waardoor de man op de tank bekneld komt tussen de loop en het frame van de tank.
Na het ongeval is de kraanbedienaar geschrokken en overstuur, maar kan indien er om gevraagd word wel waardevolle informatie verschaffen. Hij heeft de kraan laten draaien.
De man op de tank ligt bekneld met de arm onder de loop. Hij heeft veel pijn, is wel aanspreekbaar maar met moeite.

De derde persoon is bezig om in de tank de munitie eruit te halen. Een groot deel van de lading ligt al buiten. Door de klap valt de persoon in de tank met zijn hoofd tegen het dakluik. De persoon ligt versuft in de cabine. Hij kan wel meewerken, maar niet gemakkelijk.
De persoon die de kraan bedient roept om hulp. Een vierde collega die in de loods bezig is alarmeert de brandweer. Hij gaat naar de Noordweg om de hulpdiensten op te vangen.

Nadere berichten:
Adres niet duidelijk u wordt opgevangen op de Noordweg nabij de firma Heerema.
1 Persoon zit bekneld; melder is in paniek en verder niets uit te krijgen!
Gevaarlijke stoffen / aard van de tank is niets van bekend.
Lekkage is ook niets van bekend.
Bij verdere vragen: OVD, ambulance, politie gewaarschuwd. Meteogegevens NW 3m/s temp 12 graden. Bovenwindse route zoals u rijdt. Arbeidsinspectie gaan we waarschuwen. AGS gaan we waarschuwen.

Een aantal foto's:








Een 'tank' stabiliseren met een houtblokje van 3 bij 40 cm, hmm....


en een overzicht fototje


Weer of geen weer... altijd brandweer


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2007, 20:23:48
Jammer dat ik 'em gemist heb... :'(


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2007, 21:04:33
Jammer dat ik 'em gemist heb... :'(
mja, toen ik vrijdag het scenario voor het eerst las wist ik al dat het de dag erop een leuke wedstrijddag zou gaan worden!
Het stond trouwens ook vol met fotograafjes achter het lint ;)
Weer of geen weer... altijd brandweer