Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 118322 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #20 Gepost op: 10 april 2007, 16:53:13
Tjin,

Wat betreft EN3. Dit is een norm en niet verplichtend in europa, tenzij in bepaalde toepassingsgebieden inzake brand. Nederland heeft dit op haar manier als enigste van europa wel verplichtend gemaakt via een wet. Maw PinQY is in Europa vrij te verkopen, behalve in Nederland. Het Ministerie BZ is perfect op de hoogte van deze situatie en kan zelf, los van Rijkstypekeur, beslissen of een toestel (bijv. PinQY) mag verkocht worden. Nederland is trouwens al bezig haar discriminerende wetgeving aan te passen!

Wat betreft vet dat in brand staat:

bijv. thermostaat kapot, vet wordt heter, heter... en schiet in brand. Dit is nog geen zelfontsteking waarbij de temperatuur van het vet te hoog is, waardoor het niet gedoofd kan worden. De oorzaak dat het vet in brand schiet is een externe factor: friteuse die de olie opwarmt en daardoor begint te branden. Neem de oorzaak weg (bijv. stekker uit stopcontact waardoor friteuse niet meer opwarmt) en blus het vet met een blusser. Het vet zal niet meer branden!

Zelfontbranding betekent dat het vet louter en alleen door in aanraking te komen met lucht in brand schiet. Dit feit gebeurt ALLEEN wanneer het vet reeds in brand stond, door geen reactie (bijv. blussen) daardoor te heet werd en het zelfontbrandingspunt bereikte. Telkenmale je hier het vet dooft, schiet het spontaan weer in brand door aanraking met de lucht. Zoals U weet neemt U met een poederblusser de lucht weg.

Dus uw stelling: frituurvet in brand en kan niet gedoofd worden tenzij met speciale blusser...?

Hallo? En U bent de zogenaamde wiseguy die ons product even gaat `beoordelen`.

PinQY


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 10 april 2007, 17:10:32
Tjin,

Wat betreft EN3. Dit is een norm en niet verplichtend in europa, tenzij in bepaalde toepassingsgebieden inzake brand. Nederland heeft dit op haar manier als enigste van europa wel verplichtend gemaakt via een wet. Maw PinQY is in Europa vrij te verkopen, behalve in Nederland. Het Ministerie BZ is perfect op de hoogte van deze situatie en kan zelf, los van Rijkstypekeur, beslissen of een toestel (bijv. PinQY) mag verkocht worden. Nederland is trouwens al bezig haar discriminerende wetgeving aan te passen!

Wat betreft vet dat in brand staat:

bijv. thermostaat kapot, vet wordt heter, heter... en schiet in brand. Dit is nog geen zelfontsteking waarbij de temperatuur van het vet te hoog is, waardoor het niet gedoofd kan worden. De oorzaak dat het vet in brand schiet is een externe factor: friteuse die de olie opwarmt en daardoor begint te branden. Neem de oorzaak weg (bijv. stekker uit stopcontact waardoor friteuse niet meer opwarmt) en blus het vet met een blusser. Het vet zal niet meer branden!

Zelfontbranding betekent dat het vet louter en alleen door in aanraking te komen met lucht in brand schiet. Dit feit gebeurt ALLEEN wanneer het vet reeds in brand stond, door geen reactie (bijv. blussen) daardoor te heet werd en het zelfontbrandingspunt bereikte. Telkenmale je hier het vet dooft, schiet het spontaan weer in brand door aanraking met de lucht. Zoals U weet neemt U met een poederblusser de lucht weg.

Dus uw stelling: frituurvet in brand en kan niet gedoofd worden tenzij met speciale blusser...?

Hallo? En U bent de zogenaamde wiseguy die ons product even gaat `beoordelen`.

PinQY
Ik ben geen Wiseguy,alleen al een mooi poosje brandweerman en tevens werkzaam in de brandbeveiligingsbranche.Alleen uw stelling dat frituurvet gewoon geblust kan worden met een poederblusser klopt ten dele,want je moet ten alle tijden nog steeds voorbereidt zijn op herontsteking.Ik zou zeggen,kijk eens in Beverwijk in het brandwondencentrum.Daar liggen een aantal mensen die ook dachten dat hun frituurbrand uit was.

Dan,hebben we het hier over een poederblusser.U wil een particulier een poederblusser aansmeren voor in huis.Dat zal de verzekeringsbranche u dankbaar voor zijn.Al eens gedacht aan alle nevenschade?Waarschijnlijk niet.
De gebruiker van die blusser zal het u uiteindelijk zeer zeker niet in dank afnemen.

Dan de EN3,los van het feit of die EN-3 aangeapst gaat worden (kans is zeer gering).Alle blussers die tot die tijd op de nederlandse markt verschijnen,dienen te voldoen aan die EN3 normering.Erger,mocht een brandbeveiligingsbedrijf samen met het NCP tegen u een gerechtelijke procedure starten,zult u die verliezen.De EN3 is hier bindend.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #22 Gepost op: 10 april 2007, 17:56:10
Geachte,

1) Uw frietvet-zelfontbrandingsverhaal klopt langs geen kanten. Vooreerst kan PinQY dit niet en tot slot slechts een speciale blusser. Nu klopt ons verhaal plotseling `ten dele`.
2) Bovendien beginnen we nu over de nevenschade van poeder. Wel dan moet U elke poederblusser aanvallen en niet alleen ons product. Want zo zijn we dit verhaal hier toch gestart. Effe spotten met handgranaat aerosol... zonder te weten waar men over spreekt
3) Nevenschade? Liever in brandwondencentrum of je huis afgebrand omdat je anders met een poederblusser.... kuiswerk hebt? Trouwens de opkuis bij gebruik van een poederblusser zit inbegrepen in je brandverzekering als... nevenschade die zal worden vergoedt
4) gerechtelijke procedure starten... Ik denk dat je nog zult verschieten aangaande de snelheid waarmede jullie het heilige Rijkstypekeur, dewelke geen reet voorstelt, zullen mogen aanpassen.

Ik heb trouwens nog geen antwoord gehad op de rotzooi aanwezig op de nederlandse markt inzake 1KG brandblussers MET rijkstypekeur, waar uit het consumentenprogramma Tros Radar blijkt dat 6/10 zelfs niet werkt.

Wat zegt dit dan over jullie Rijkstypekeur?

PinQY


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #23 Gepost op: 10 april 2007, 17:59:55
PinQY ik zou zeggen: stuur jullie product op naar Peter zodat hij de blusser kan proberen :) Zo kan er op basis van gebruikservaring gediscussieerd worden.. is misschien iets objectiever! (geen aanval, een idee).


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #24 Gepost op: 10 april 2007, 18:06:30
Beste,

Onze onderneming heeft miljoenen geinvesteerd in de ontwikkeling van een nieuw toestel.

Wij werden hier belachelijk gemaakt door volkomen onwetendheid. Reeds 2x hebben wij voorgesteld een demonstratie te geven.

Ik wacht nog steeds op de eerste uitnodiging

PinQY


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #25 Gepost op: 10 april 2007, 18:50:41
Geachte,

1) Uw frietvet-zelfontbrandingsverhaal klopt langs geen kanten. Vooreerst kan PinQY dit niet en tot slot slechts een speciale blusser. Nu klopt ons verhaal plotseling `ten dele`.
2) Bovendien beginnen we nu over de nevenschade van poeder. Wel dan moet U elke poederblusser aanvallen en niet alleen ons product. Want zo zijn we dit verhaal hier toch gestart. Effe spotten met handgranaat aerosol... zonder te weten waar men over spreekt
3) Nevenschade? Liever in brandwondencentrum of je huis afgebrand omdat je anders met een poederblusser.... kuiswerk hebt? Trouwens de opkuis bij gebruik van een poederblusser zit inbegrepen in je brandverzekering als... nevenschade die zal worden vergoedt
4) gerechtelijke procedure starten... Ik denk dat je nog zult verschieten aangaande de snelheid waarmede jullie het heilige Rijkstypekeur, dewelke geen reet voorstelt, zullen mogen aanpassen.

Ik heb trouwens nog geen antwoord gehad op de rotzooi aanwezig op de nederlandse markt inzake 1KG brandblussers MET rijkstypekeur, waar uit het consumentenprogramma Tros Radar blijkt dat 6/10 zelfs niet werkt.

Wat zegt dit dan over jullie Rijkstypekeur?

PinQY
De gemiddelde poederblussr zal een frituurbrand aankunnen,alleen nogmaals blijft nog steeds het gevaar op herontsteking.Kortom,waakzaamheid blijft geboden.
En inderdaad elke poederblusser neemt het gevaar van neveschade met zich mee,vandaar ook dat over het algemeen poeder alleen gebruikt wordt in industrie zoals offshore,of buiten waar geen schuimblussers kunnen worden geplaatst.Voor de overigen zaken kom je steeds meer schuim tegen.

Ik kan merken dat je je niet hebt verdiept in de materie,want nevenschade van een poederblusser treed niet alleen op direct na de brand,maar wij hebben verslagen waaruit blijkt dat aparatuur na 2 of 3 jaar na gebruik van een poederblusser alsnog stuk gaat.Na onderzoek bleek de aparatuur was stuk gegaan door corrosie als gevolg van bluspoeder.

Zolang hier het rijkstypekeur geld zul je iedere nieuwe blusser moeten laten testen omdat rijkstypekeur te kunne verkrijgen.Krijgt een nieuwe blusser geen rijkstypekeur,en wordt deze ter keuring aangeboden.Wordt deze gegarandeert afgekeurd.

Dan de ellende die TROS Radar heeft beweert.Dat waren blussers die niet conform  de eisen van de fabrikant waren gekeurd.Of deze hadden helemaal geen keuring gehad.

PinQY ik zou zeggen: stuur jullie product op naar Peter zodat hij de blusser kan proberen :) Zo kan er op basis van gebruikservaring gediscussieerd worden.. is misschien iets objectiever! (geen aanval, een idee).
Mwo,ik laat die test liever over aan het NCP.Die zullen dan direct mededelen of dat product werkt of niet  ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #26 Gepost op: 10 april 2007, 18:53:03
Beste,

Onze onderneming heeft miljoenen geinvesteerd in de ontwikkeling van een nieuw toestel.

Wij werden hier belachelijk gemaakt door volkomen onwetendheid. Reeds 2x hebben wij voorgesteld een demonstratie te geven.

Ik wacht nog steeds op de eerste uitnodiging

PinQY
Jullie worden niet belachelijk gemaakt.Jullie komen alleen niet met meer informatie,en wij moeten maar gissen.En dan ontstaan zeer zeker twijfels.Maargoed,ik zal me er niet meer mee bemoeien.We zullen uiteindelijk zien wie er hier gelijk heeft  ::)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #27 Gepost op: 10 april 2007, 19:01:10
Beste,

Onze onderneming heeft miljoenen geinvesteerd in de ontwikkeling van een nieuw toestel.

Wij werden hier belachelijk gemaakt door volkomen onwetendheid. Reeds 2x hebben wij voorgesteld een demonstratie te geven.

Ik wacht nog steeds op de eerste uitnodiging

PinQY

Euuuuh, ik ben niet geheel commercieel ingesteld maar met een verkoopprijs van 35 euro ( http://www.snuffelcorner.nl/zaken/diversen/brandblusser_pinqy81432.php ) zal je heel wat moeten verkopen om de 'miljoenen' (dus minimaal 2  ;) ) terug te verdienen.

Al denk ik wel dat jullie aardig aan de prijs zitten:

http://www.firex.nl/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=b938f9459f08e9e65b42129457675fcb.jpg&newxsize=196&newysize=196&fileout=[/img]
2 KG voor 32 euro (http://www.firex.nl/webshop/brandblusapparaten--1 )


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #28 Gepost op: 10 april 2007, 19:02:06
design is duur
Politie Aspirant niveau 4


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #29 Gepost op: 10 april 2007, 20:57:01
1) De rotzooi, net zoals je blusser van 2KG voor 32 euro, hebben tot op vandaag de dag allemaal een Rijkstypekeurmerk. Ook die door Tros Radar (een nederlands consumentenprogramma die jullie Rijkstypekeurmerkblussers heeft getest) onder de loep werden genomen.

Ik weet niet wat met jullie Nederlanders aan de hand is, maar Rijkstypekeur (blijkbaar een religie in Nederland) = EN3. Niet meer en ook niet minder

Jullie gaan voorbij aan het feit wat de consument wilt en wat deze oa via een consumentenprogramma als Tros Radar kenbaar maakt: rotzooi waar geen vertrouwen in bestaat.

NCP, onnuttige organisatie inzake oa brandblussers dewelke enkel en alleen nagaat of een blusser EN3-gecertifieerd is. Zoals reeds eerder geschreven, nederlandse wetgeving die protectionistisch werkt en europese producten van haar markt bant. CE= vrij verkeer van goederen en diensten, behalve in Nederland.

De manometer van PinQY kost mijn firma in aankoop ongeveer 1 euro. Dat is bijna de productieprijs van een 1KG blusser met Rijkstypekeurmerk geproduceerd in China en hier uiteindelijk verkocht voor 9 euro, taksen en winstmarges inbegrepen. Dan krijg je idd via Tros Radar de opmerking van de consument dat het rotzooi is. Rotzooi met het heilige Rijkstypekeurmerk.

Nou ja, een zuinige hollander is altijd tevreden: zelfs met rotzooi. Als het maar het Rijkstypekeurmerk draagt!

PinQY