Hoe regel je dat elke BHV-er op tijd z'n hesje heeft?

Auteur Topic: Hoe regel je dat elke BHV-er op tijd z'n hesje heeft?  (gelezen 4724 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bn

  • Gast
Gepost op: 18 september 2003, 00:04:09
Moet een BHV-er de hele dag zijn/haar hesje bij zich dragen om deze in geval van een calamiteit direct aan te kunnen trekken?  Onlangs zag ik bij Ikea dat ze regenbuizen hebben opgehangen met daarop de tekst BHV. In die buizen zitten BHV-hesjes. Ik vind dit wel een goede oplossing, maar mag dit wel? Ik kan me voorstellen dat het niet gewenst is dat iedereen er zomaar bij kan.




Rolf

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 19 september 2003, 00:11:55
Alleen een hesje?? wat te denken van andere persoonlijk bescherming zoals handschoenen en overzet bril?
Of niet te vergeten een Eerste Hulp tas?
Plaats op stategische punten kasten die op slot kunnen met 1á 2 BHV stets iedere kast heeft het zelfde sleuteltje en al jou BHVers een sleutel.
Kan niemand er in die er niets te zoeken heeft.


bn

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 21 september 2003, 20:18:12
Prima idee van die kasten. In mijn organisatie is BHV pas net op de rails gezet en is er vooralsnog alleen gesproken over hesjes, aangezien over brillen niet iets tijdens de BHV-cursus is gesproken. Ik zal het aandragen, net als die handschoenen overigens, want die moeten natuurlijk ook op alle etages snel bij de hand zijn. Bedankt.


firemanr

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 21 september 2003, 21:23:23
Bij ons is er op iedere afdeling een witte kast opgehangen die op slot zit en naast deze kast hangt een klein kastje waar je het glaasje van in kunt slaan en waar je dan de sleutel kunt pakken.....


Rolf

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 21 september 2003, 23:28:14
Citaat
Bij ons is er op iedere afdeling een witte kast opgehangen die op slot zit en naast deze kast hangt een klein kastje waar je het glaasje van in kunt slaan en waar je dan de sleutel kunt pakken.....  
Prima oplossing maar jou bedrijf of instelling is dan wel niet pupiek toegankelijk neem ik aan want niets is leuker da glaasje meppen.
Bij de al eerder genoemde IKEA zou ik dit niet doen bij een groothandel is diervoeders komt niet jan en alleman binnen daar kan het wel.
Een etiket als zegel kan ook geen kwaad zo zie je in een oogopslag of je de inhoud moet controleren op aanwezigheid.


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #5 Gepost op: 24 september 2003, 09:56:04
Bij ons op kantoor heeft iedereen zijn eigen hesje bij zich. Hangt meestal aan de deurknop oid.
Daarnaast hebben we bij de verzamelplaats, de receptie, een aantal extra liggen voor de mensen die hun hesje vergeten, of niet in de buurt waren.

EHBO'ers hebben hun grote verbandtrommel bij zich, BHV'ers een kleinere.
Een aantal gaan direct naar plaats incident, anderen gaan naar de receptie en staan ter beschikking van coordinator BHV.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


Kaatje

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 28 oktober 2003, 13:00:17
Ook bij ons werken wij met centrale hesjes: 2 grote boxen met daarin de benodigde spullen (verdeling 2/3 en 1/3).

1 box staat bij de centrale (is verzamelpunt voor de BHV-ers bij alarm) en 1 box staat aan andere kant van de organisatie (verspreiding van risico) en die wordt opgehaald (wordt geregeld door receptie) en geplaatst op ''commando-punt''.

Dit laatste punt hebben wij afgesproken omdat wij de H-BHV wel eens kwijt waren (geen porto's), deze blijft nu zo veel mogelijk bij het eerste redvoertuig dat het terrein oprijdt...


Thijs

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 30 november 2003, 16:14:13
Wat te denken van een helm en goede zaklamp. Ook onmisbaar voor een bhv-ers.

Even terug te komen op de vraag.

Ik heb bij een bedrijfgewerkt die een oranje(fluoriserende) tas had waar al deze spullen inzaten.
 Iedere bhv-er kan zijn tas in zijn nabijheid houden.
Hoe groot jullie organisatie is weet ik niet maar een centraleplek in het bedrijf is ook een optie


robert123

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 30 november 2003, 21:40:55
Heren collega's, hoe en wanneer iemand zijn hesje krijgt is niet zo belangrijk, belangrijk is dat deze snel voorhanden zijn. Bij ons is er voor gekozen om iedere bhv-er een hesje en helm te geven. Dus altijd op de werkplek aanwezig. Maar natuurlijk ben je niet altijd op je werkplek, vandaar dat op een aantal punten (verzamelplaatsen BHV en ploegleider) een BHV-kast hangt met extra hesjes, helmen, lampen, ehbo koffer. Kan ieder bhv-er ook op een ander plek nuttig zijn.