Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven

Auteur Topic: Hulpverlenings "voertuigen" en hun tweede leven  (gelezen 236072 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #360 Gepost op: 12 oktober 2015, 14:25:51
Deze?
http://brandweergennep.nl/BRW/index.php?option=com_content&view=article&id=19&Itemid=27

Zou kunnen. Bumpers zijn nu wel wit (maar op de foto lijkt dit niet erg professioneel gedaan) en dakluikjes ingebouwd... Als ik hem nog eens zie kijk ik even op het dak (als ik er bij kan).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #361 Gepost op: 12 oktober 2015, 15:23:29
In elk geval is de voorbumper niet gelijk, gespoten of niet in de voorbumper van munchen zit een rooster welke bij gennep ontbreekt. Zou natuurlijk vervangen kunnen zijn.
Daarnaast lijkt Gennep een langere wielbasis te hebben terwijl die op de foto in munchen een standaard wielbasis lijkt te hebben en omdat te veranderen.....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


erres

  • Vrijwilliger Brandweermuseum Wassenaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
    • Database voor Luxemburgse brandweervoertuigen
Reactie #362 Gepost op: 12 oktober 2015, 16:49:34
Weet iemand of er in Duitsland ook een site is waar men kentekengegevens kan opvragen zoals hier bij de RDW? Dat zou de zoekkring aanzienlijk verkleinen.

@ Sasla
Het is niet de Gennep. Het voertuig op de foto is zo te zien al langer weg uit Nederland.
http://www.pompjeenbase.eu  Databank voor Luxemburgse brandweervoertuigen.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #363 Gepost op: 12 oktober 2015, 18:01:56
Citaat van: erres link=msg=1378232 date=1444661374
Weet iemand of er in Duitsland ook een site is waar men kentekengegevens kan opvragen zoals hier bij de RDW? Dat zou de zoekkring aanzienlijk verkleinen.

Ik denk dat het een Wunch kennzeichen is, want de letter VW-4567 is wel heel erg toevallig op een VW bus, en ''MVW'' word niet herkend door autokennzeichen.net

Kenteken -District - Hoofdstad-Deelstaat - Stadt/Kreis

M            München                      Beieren-  kreisfreie Stadt & Landkreis


bron https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Duitse_kentekens#M
Een site als rdw of VWE heb ik niet kunnen vinden, tussen de ontelbare wunch kennzeichen sites.
maar op wikkipedia staat wel een lijst met codes, miss heb je daar iets aan.

Deze site werkt wel, maar dan moet je kennelijk alleen de eerste letter ''M'' invullen, en dan zie je alleen dat het voertuig in munchen-Bayern rondrijd.
http://www.autokennzeichen.net/index.htm  ;)


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #364 Gepost op: 12 oktober 2015, 20:15:08
Kentekens zijn helaas bij mijn weten in D niet online opvraagbaar zoals in NL bij de RDW... behalve uiteraard door de politie dan via eigen systemen.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #365 Gepost op: 12 oktober 2015, 20:35:34
In Duitsland is het kenteken geregistreerd aan de eigenaar en niet aan het voertuig. Er zijn dus geen databases van online.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #366 Gepost op: 12 oktober 2015, 20:37:34
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1378274 date=1444673708
Kentekens zijn helaas bij mijn weten in D niet online opvraagbaar zoals in NL bij de RDW... behalve uiteraard door de politie dan via eigen systemen.

Klopt.
Kentekens in Duitsland zijn namelijk niet aan een voertuig gebonden, maar persoonsgebonden. Je krijgt als persoon een kenteken en dat neem je mee als je een ander voertuig koopt.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #367 Gepost op: 12 oktober 2015, 20:45:39
Dat laatste is niet correct. Woon in D en heb al enkele auto's op naam gehad. De kentekens blijven bij verkoop bij een gekentekend voertuig. Tot voor kort met uitzondering van verkoop naar een eigenaar in een ander Landkreis of stad (dan kreeg de nieuwe eigenaar verplicht een kenteken uit zijn woonplaats); deze uitzondering is per 1 oktober als verplichting weggevallen, zodat je in de toekomst bij het aantreffen van een oudere auto steeds minder op het kenteken kan vertrouwen als het om de thuisbasis gaat.

Niettemin wordt de eigenaar van een kenteken hier niet openbaar gemaakt.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #368 Gepost op: 12 oktober 2015, 22:08:51
Weer wat geleerd O0
Ik was alleen bekend met de oude situatie. En ook via bekenden uit Duitsland alleen praktijkvoorbeelden gehad dat een voertuig aan een ander Landkreis werd doorverkocht.

Maargoed: terug on topic 0098


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #369 Gepost op: 13 oktober 2015, 10:02:22
Zo te zien is het in elk geval geen verlengd model (dus die van Gennep zal het niet zijn, als ik het goed zie).
greetz,  Enrique