Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1182144 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #1650 Gepost op: 24 augustus 2010, 10:04:50
Ik mag toch hopen dat bovenstaand ingrijpen (filmpje) in Nederland iets anders zou gaan. 15 politieagenten die met een helm, een kogelvrij vest en een handpistool in een hoekje naast de bus staan en dan eentje die met gevaar voor eigen leven de voorruit inslaat met een hamer? Ik begrijp dat ze misschien niets beters voorhanden hebben, maar toch..

Vanmorgen op nu.nl het volgende bericht:

Citaat

Filipijnse politie erkent blunders buskaping  
Uitgegeven:   24 augustus 2010 07:43
Laatst gewijzigd:   24 augustus 2010 08:12
MANILLA - De Filipijnse politie heeft dinsdag erkend dat er fouten zijn gemaakt bij de beëindiging van de buskaping in Manilla maandag, waarbij de gijzelnemer en acht gijzelaars uit Hongkong omkwamen. Een negende gijzelaar overleed later aan zijn verwondingen.


Buskaping Manilla slideshow
Speciale eenheden van de politie bestormden de bus, schoten en sloegen de ruiten van het voertuig in, maar omdat de kaper de gijzelaars als menselijk schild gebruikte kwam er vooralsnog geen einde aan de kaping.
De actie eindigde een uur later nadat de politie traangas in de bus had gespoten en een scherpschutter de dader doodschoot. Acht gijzelaars waren toen al dood.

''We zijn tekortgeschoten in bekwaamheid en tactiek en in de gevolgde procedure en we gaan dit onderzoeken'', aldus de politiecommandant van Manilla.
Eerherstel
Een voormalige politiefunctionaris had de bus met 25 mensen, vooral toeristen, gekaapt uit onvrede met zijn ontslag en hij eiste eerherstel.
Vlaggen op overheidsgebouwen in Hongkong hingen dinsdag halfstok en de effectenbeurs van Hongkong hield een moment stilte uit respect voor de slachtoffers. Foto's van het bloedbad prijkten dinsdag op de voorpagina's van kranten in Hongkong en China.
De media wezen op de mogelijkheden om eerder een einde te maken aan het gijzeldrama, zoals toen de gijzelnemer vanuit de deuropening van de bus naar buiten had gezwaaid.
© ANP
[quote/]


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1651 Gepost op: 24 augustus 2010, 11:22:43


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #1652 Gepost op: 24 augustus 2010, 15:12:45
Bedankt, SimonSt en RS6, voor de extra info. Ook aan de situatie na het neerschieten van de gijzelnemer (er staan tientallen mensen vlak om de bus heen) kun je wel weer goed zien hoe anders het daar allemaal is. In ieder geval goed dat erkend is dat er fouten zijn gemaakt.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1653 Gepost op: 24 augustus 2010, 16:36:36
LiveLeak.com - The quick brown fox jumps over the lazy dog

Maar nu letterlijk!  0098

Nu heb ik dit filmpje verschillende keren bekeken, maar hoe goed ik ook kijk ik zie niet wat er zo HV gerelateerd is aan dit filmpje. misschien enige uitleg?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1654 Gepost op: 24 augustus 2010, 16:53:28
Nu heb ik dit filmpje verschillende keren bekeken, maar hoe goed ik ook kijk ik zie niet wat er zo HV gerelateerd is aan dit filmpje. misschien enige uitleg?

The quick brown fox jumps over the lazy dog komt je niet bekend voor?  0098


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1655 Gepost op: 24 augustus 2010, 16:57:30
The quick brown fox jumps over the lazy dog komt je niet bekend voor?  0098

ja dat ken ik wel ja, de zin met alle letters. maar waarom dat zo HV gerelateerd is?
wel weet ik dat deze zin vroeger veel werd gebruikt in proefalarmen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1656 Gepost op: 24 augustus 2010, 17:03:39
Luke, de plaatsing van het betreffende filmpje moet je zien met een knipoog...Het zinnetje wordt nog steeds gebruikt. Sommige mensen plaatsen: Jan, het eten wordt koud - in het Grappige meldingen-topic..  ::) ik vond dit filmpje grappig. Zo vaak zie ik geen vos over een hond springen of klimmen. Dit in combinatie met de titel van het filmpje vond ik grappig. Genoeg nu over dat filmpje, want de lol is er eigenlijk al weer af.

Terug naar de filmpjes!  O0


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #1657 Gepost op: 25 augustus 2010, 00:41:18
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1659 Gepost op: 26 augustus 2010, 14:51:04
Deze video dient wat uitleg te krijgen; gisteravond werd de nieuwe tankautospuit 06-6742 overhandigd aan brandweer Oldebroek. Eigenlijk zou dat een paar weken geleden al gebeuren, maar toen kwam een uur voor het begin van de bijeenkomst de melding binnen van de heidebrand bij 't Harde. Zowel de oude 42200 als de 06-6742 werden ingezet; dit tot verbazing van de leverancier Ziegler die niet verwachtte dat ze ook al met de nieuwe wagen zouden gaan rijden.
Nadat het officiële gedeelte voorbij was en de sleutels waren overhandigd konden de genodigden een kijkje nemen in het brandweervoertuig. Vervolgens wilde ik nog graag een mooie line-up en zo werden alle (met uitzondering van een Personeels-/materiaalwagen van Hattemerbroek) 'gemeentevoertuigen' op een rij gezet. Daarna wilde een andere fotograaf graag nog even een foto maken van de bosbrand blusspuit die voorop de wagen zat. Na twee minuutjes water omhoog spuiten was het wel weer genoeg en ging iedereen weer langzaam de kazerne in voor de borrel. Plotsklaps gingen overal in de kazerne piepers af. Er bleek een 'woningbrand' te zijn in een stacaravan. Terwijl het Oldebroeker korps de bluskleding ging aantrekken zette de uitgenodigde pers het op het hollen naar de auto's op de parkeerplaatsen. Binnen 1 minuut was ik samen met een collega fotograaf ter plaatse. Tot onze verbazing kwam niet de zojuist overhandigde tankautospuit om te blussen, maar werd de oude 42000 ingezet. Wat bleek: tijdens de demonstratie van de bosbrand blusspuit was de tank aardig leeg geraakt. Ondanks dat de bepakking van de 42200 niet compleet was, was het wel mogelijk om direct te kunnen blussen met HD. De 06-6784 (oud 42261) kwam er ook met spoed achteraan voor de inzet van de MSA.

Na het blussen van de brand ging iedereen weer terug naar de kazerne en het was dan ook wel bijzonder om te zien dat de blusploegen weer terugkwamen op de kazerne terwijl de gasten nog aanwezig waren. ::)
Caravan uitgebrand Stouwdamsweg Oldebroek - ©StefanVerkerk.nl
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon