Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1186193 keer)

0 gebruikers (en 162 gasten bekijken dit topic.

MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
Reactie #3570 Gepost op: 24 januari 2013, 14:06:23
Even een reactie van mezelf, als filmer zijnde.

Vooropgesteld, ik ben natuurlijk niet gek en ik blijf echt niet ergens staan waar het niet veilig is. Ik heb gewacht om de brandweer de juiste woning aan te wijzen, want dit kwam niet overeen met de melding. Bovendien was in de gang nauwelijks merkbaar waar de brand precies woedde, je rook het en zag tegen de lampen dat er enige rook was, meer ook niet. Het trappenhuis waar ik sta te filmen fungeert tevens als brandtrap en heeft een brandscheiding met de rest van het gebouw. Om het gebouw vanuit het trappenhuis te benaderen ga je via de eerste deur naar de buitenlucht en via de tweede deur het gebouw in. De inrichting van de brandtrap is vooral gefocust op evacuatie van de bewoners wat goed functioneert zolang de zelfsluitende deuren niet moedwillig opengehouden worden.

Probleem is dat er rook in het trappenhuis terecht kan komen als beide deuren opengehouden moeten worden door de brandweer, en dat is precies wat er gebeurde, iets waar de architect van het gebouw geen rekening mee heeft gehouden. Ik zelf ben op een gegeven moment rechts in beeld naar buiten gegaan. Eerst heb ik met mijn sjaal de deuren vastgebonden zodat de agent ook weg kon (mijn sjaal zie je rechts in beeld vanaf 3:50). En dat zijn een paar leermomenten die ik gelukkig op video heb vastgelegd.

Wat zie ik liever anders?

* Een handmelder om met één druk op de knop iedereen te waarschuwen. Ik heb slechts de verdieping gecontroleerd waar de brand was, iedereen bleek weg (of deed niet open). De rest werd of via de buren geïnformeerd, werden gebeld of merkten het pas toen de brandweer op de stoep stond.

* Een vaste overdrukventilator in het trappenhuis die aanslaat zodra het brandalarm geactiveerd wordt, zodat er geen rook naar binnen kan trekken en iedereen er te allen tijde geëvacueerd kan worden.

Binnenkort gaan we evalueren met de bewoners. De beelden komen hier goed van pas. Overigens heb ik goed contact met de brandweer, en ze weten dat ik er woon. Ons kent ons hier  ;)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #3572 Gepost op: 24 januari 2013, 16:19:54
Helmet Cam video of house fire with rescue and flashover

Helmet Cam video of house fire in Corinth, Ms. On 1-11-2013, Corinth FD responded to a house fire with reported explosion and victims trapped. Upon arrival, found house heavily involved in fire. Neigbors had removed a nine month old child from bedroom. Upon arrival Lt. from E-401 was advised that father was still inside. Lt. made entry into bedroom, located and removed victim just prior to room igniting.

User: Chris Duncan
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #3574 Gepost op: 25 januari 2013, 12:26:50
1ste video: Politie met spoed ter plaatse? Waarom dat dan weer?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #3575 Gepost op: 25 januari 2013, 12:30:31
1ste video: Politie met spoed ter plaatse? Waarom dat dan weer?

9 van de 10 keer hier.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #3577 Gepost op: 25 januari 2013, 12:34:28
@ Radar

Heb ik gisteren toevallig gezien... die hebben inderdaad heel veel geluk gehad... Fijn als je zo iemand langs je heb zitten als je hele auto vol kinderen etc. zit.... Maarja de rijstijl in rusland laat zowiezo al weinig te wensen over...


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #3578 Gepost op: 25 januari 2013, 17:19:21
Weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar vond hem wel indrukwekkend.

http://www.facebook.com/video/embed?video_id=136092496551988


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3579 Gepost op: 25 januari 2013, 22:23:10
1ste video: Politie met spoed ter plaatse? Waarom dat dan weer?

Ook al meerdere malen meegestuurd onder prio 1 naar een schoorsteenbrand. Vaak was het om zorg te dragen dat iedereen naar buiten was en dat er vrije werkruimte is als de brandweer ter plaatse komt. Ik zie er bij een schoorsteenbrand wel toegevoegde waarde in.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein