Volkswagen Transporter A-ambulances

Auteur Topic: Volkswagen Transporter A-ambulances  (gelezen 295361 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #110 Gepost op: 30 maart 2009, 11:07:28


Voertuig: Volkswagen T5 Ambulance
Opbouw: Visser
Roepnummer: ?
Dienst: Service Medical
Overige bijzonderheden: Op de achtergrond een bus van het KLPD

Nu ik het kenteken zie..... deze auto is zijn leven ooit begonnen als huurauto bij VZA:

Voertuig: Volkswagen T5 Ambulance
Opbouw: Visser
Roepnummer: 13-180
Dienst: VZA Amstelveen
Overige bijzonderheden: Thans wit gespoten en in dienst van Service Medical

Zijn opvolger, en de nieuwste VW bij VZA staan hieronder:

RECHTS:
Voertuig: Volkswagen T5 Ambulance
Opbouw: Visser
Roepnummer: 13-180
Dienst: VZA Amstelveen
Overige bijzonderheden:

LINKS:
Voertuig: Volkswagen T5 Ambulance "Tyche"
Opbouw: De Vries
Roepnummer: 13-179
Dienst: VZA Amstelveen
Overige bijzonderheden: Vierde uit een serie van vier, meegespoten voorbumper en steunen achterop die voorkomen dat de achterdeuren helemaal openzwaaien.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #111 Gepost op: 30 maart 2009, 13:00:18
Nu ik het kenteken zie..... deze auto is zijn leven ooit begonnen als huurauto bij VZA:

Dat dacht ik al, kon alleen de foto´s van die gele niet meer vinden  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #112 Gepost op: 11 april 2009, 00:31:33
De ANS'en uit Zutphen (06-162 en 06-164) gaan er op termijn weer uit. De wagens bevallen niet. Daarnaast is de Stichting Ambulancezorg Noord en Oost Gelderland overgenomen door connexxion Ambulancezorg. Ik heb me laten vertellen dat connexxion liever rijdt met MB sprinters. (uniformiteit wagenpark?)
De ANS'en zullen worden verplaatst naar de post Apeldoorn en al daar voor de regio worden ingezet al B(esteld vervoer)-Auto.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #113 Gepost op: 11 april 2009, 18:40:10
De ANS'en uit Zutphen (06-162 en 06-164) gaan er op termijn weer uit. De wagens bevallen niet.
http://img387.imageshack.us/img387/4730/05232008nkm08052243ft5.jpg

Bevallen de ANS ambu's überhaubt wel ergens?  ::)

(En daar hebben ze dan zolang aan moeten werken..... ::))


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #114 Gepost op: 11 april 2009, 22:51:22
Ik denk dat het probleem meer bij volkswagen ligt en niet bij het type opbouw. Er zijn meer diensten die niet tevreden zijn over de volkswagen ambulance, en dan niet alleen met de terberg opbouw ( ans pans    wat een stomme naam, hij word gewoon door terberg opgebouwd) .
Nijmegen bijvoorbeeld heeft verschillende volkswagen ambulances geprobeerd met verschillende opbouw en uitvoeringen, tyche de vries, system strobel en ambulanzmobile.
Ze zijn niet tevreden en gaan nu over naar mercedes net als sommige andere ambulance diensten.

Ik werkte tot voor kort bij een renault garage en daar horen we dan verhalen van klanten en colega's dat er mensen zijn die een volkswagen in gaan ruilen en liever een renault kopen. En dit om dat de volkswagen teveel rammeld. Nu ben ik zelf niet zo'n renault fan maar die bussen rijden wel fijn. Ik vergelijk dan even voor het gemak de VW T5 met de renault trafic.
Dus das duitse degelijkheid tegenover frans comfort.

En dan is VW ook nog eens een duur merk met onderdelen, volgens een belgische ambudient.

Toch maar weer naar de Mercedes en Chevrolet ambulances dan? maarjah net of mercedes zon geweldige auto is, ik heb genoeg foto's van mercedes ambulances die langs de weg staan met een opgeblazen motor waar de olie aan alle kanten uit loopt.


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #115 Gepost op: 14 april 2009, 12:44:05
In Utrecht is net de tweede ANS (en tevens laatste) in gebruik genomen. Naar horen zeggen gaat de dienst weer verder met MB.
Geloof niet alles wat je denkt.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #116 Gepost op: 14 april 2009, 12:54:16
Ik mag dus wel opschieten met een foto scoren van een Utrechtse ANS. Voor je het weet zijn ze er alweer uit.  ::)


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #117 Gepost op: 14 april 2009, 12:57:32
Vandaag / avond rijdt 'ie vanaf de post Vaderrijdreef en Amersfoort Centrum. Succes  ;)
Geloof niet alles wat je denkt.


Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Reactie #118 Gepost op: 14 april 2009, 13:09:38
Vandaag / avond rijdt 'ie vanaf de post Vaderrijdreef en Amersfoort Centrum. Succes  ;)

Waar zit die post Vaderrijdreef Peter? En Amersfoort Centrum is toch aan het Zonnehof?
Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #119 Gepost op: 14 april 2009, 13:13:22
Post Vaderrijndreef zit aan de Vaderrijndreef in Utrecht (Overvecht), Amersfoort centrum is correct.  ;)