Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007

Auteur Topic: Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007  (gelezen 53830 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #60 Gepost op: 23 november 2007, 21:25:20
Over voorbarige conclusies gesproken... bovendien is de uitdrukking iets uit je strot krijgen en wie ben ik om de Nederlandse letterkunde aan te gaan passen?

Hoezo voorbarige conclusie? Ik ben meer dan 1040 uur bezig hoor...  ::) Het zal mij verders een zorg zijn wie je bent, maar ik vind keel altijd nog vriendelijker klinken.


Michelle1983

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 23 november 2007, 21:28:21
Ze zijn overigens vrij laat met staken. De urennorm geldt namelijk al vanaf 1 augustus 2006.

De urennormen zijn:
- onderbouw vo en derde leerjaar havo/vwo: 1040 uur per jaar
- bovenbouw vmbo, havo en vwo: 1000 uur per jaar
- examenjaar vmbo, havo en vwo: 700 uur per jaar
- praktijkonderwijs: 1000 uur per jaar.

Het enige dat nu gebeurd is, is dat de staatssecretaris heeft aangegeven dat scholen die dit aantal uren niet halen of de administratie ervan niet op orde heeft, onder verscherpt toezicht van de onderwijsinspectie komen. Scholen moeten dus zorgen dat ze de normen halen en dat is alles waar het nu om gaat. Bovendien is de staatssecretaris nog enigzins coulant door pas bij een redelijk grote overschrijding van de minimumnorm in te grijpen.

Kortom, waar gaat het over ...


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #62 Gepost op: 23 november 2007, 22:09:05
Ik heb met verbazing de beelden gezien van de demonstraties in het onderwijs in Middelburg. Wat waren die agenten domweg aan het in hakken met de wapenstok op een aantal leerlingen die de alleen aan het demonteren zo.

Ik vind dit echt verbijsterend, en ik vind dit meer passen in een politiestaat
Dit is toch een land van vrijheid mening uiting? Nou dit was in Zeeland ver te zoeken. Wellicht dat ik nu dienders tegen de haren strijk, maar het is puur mijn visie en mening.

nogmaals BAH

Moeten ze maar de boel niet vernielen en gewoon doorlopen als dat door de politie gevraagd wordt. Die goser in die beige jas vroeg er gewoon om.

Maar ja typisch Nederlands; de politie vordert mensen weg te gaan en de mensen besluiten op z'n Hollands lekker eigenwijs te doen en te blijven dralen en gaan dan achteraf huilen als ze met de consequenties te maken krijgen.

Vernielen heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Eieren gooien en een cameraman slaan ook niet (Amsterdam). Evemin een stadskantoor bestormen en de boel vernielen en tafels en stoelen in het rond gooien(Roosendaal).

Overigens heb jij wel boter op je hoofd. Wat zei je in een geheel andere discussie n.a.v. een filmpje van een lastig kind:

Een paar knallen voor de kop geven.....stuur maar even lang bij mij langs.....zo geregeld.
Tering jong

 ::)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #63 Gepost op: 23 november 2007, 22:39:54
Ja over dat andere filmpje heb ik een andere mening dan wat er vandaag is gebeurt.
Gelukkig mag ik gewoon mijn mening geven, hoe tegen draad dat kan staan in vorige uitspraken....
En ach, als jij dat zie dat ik boter op mijn hoofd...Dat is weer jou mening. iedereen weer blij...


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #64 Gepost op: 23 november 2007, 23:26:20
Gelukkig mag ik gewoon mijn mening geven, hoe tegen draad dat kan staan in vorige uitspraken....

Als je mening nou nog ergens op sloeg.  ::) In eerdere berichten had je al ongenuanceerde meningen over politieoptredens. Volgens mij gaat dit niet om de staking van scholieren of vrijheid van meningsuiting maar om een stukje persoonlijke frustratie naar de politie toe.


Karim

  • Gast
Reactie #65 Gepost op: 23 november 2007, 23:41:53
Ik heb met verbazing de beelden gezien van de demonstraties in het onderwijs in Middelburg. Wat waren die agenten domweg aan het in hakken met de wapenstok op een aantal leerlingen die de alleen aan het demonteren zo.

Ik vind dit echt verbijsterend, en ik vind dit meer passen in een politiestaat
Dit is toch een land van vrijheid mening uiting? Nou dit was in Zeeland ver te zoeken. Wellicht dat ik nu dienders tegen de haren strijk, maar het is puur mijn visie en mening.

nogmaals BAH

Ben benieuwd of je er ook zo over had gedacht als dat rellend tuig door jou straat was getrokken en jij nu zoveel 100 euro kon gaan dokken voor nieuwe ruiten en 't verwijderen van alle deuken en krassen in je auto...


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #66 Gepost op: 23 november 2007, 23:44:58
Ik heb met verbazing de beelden gezien van de demonstraties in het onderwijs in Middelburg. Wat waren die agenten domweg aan het in hakken met de wapenstok op een aantal leerlingen die de alleen aan het demonteren zo.

Ik vind dit echt verbijsterend, en ik vind dit meer passen in een politiestaat
Dit is toch een land van vrijheid mening uiting? Nou dit was in Zeeland ver te zoeken. Wellicht dat ik nu dienders tegen de haren strijk, maar het is puur mijn visie en mening.

nogmaals BAH

Knap dat je met 1 minuut film kan oordelen over het optreden daar.

mvg
Mike


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #67 Gepost op: 23 november 2007, 23:48:31
Knap dat je met 1 minuut film kan oordelen over het optreden daar.

mvg
Mike

Knap dat je met je wapenstok als volwassen vent op zo'n manier kindertjes afrost...........


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #68 Gepost op: 23 november 2007, 23:50:57
In het programma van Pauw en Witteman werd verteld door iemand van het LAKS (Het Landelijk Aktie Komitee Scholieren) , deze organisatie werd zelf door politie mensen benaderd om zeker een zaak te beginnen tegen dit opreden van de politie van vandaag. Dus blijkbaar is het ook in de ogen van andere politie mensen een zaak wat zeker nader bekeken dient te worden


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #69 Gepost op: 23 november 2007, 23:54:00
In het programma van Pauw en Witteman werd verteld door iemand van het LAKS (Het Landelijk Aktie Komitee Scholieren) , deze organisatie werd zelf door politie mensen benaderd om zeker een zaak te beginnen tegen dit opreden van de politie van vandaag. Dus blijkbaar is het ook in de ogen van andere politie mensen een zaak wat zeker nader bekeken dient te worden
Geweldgebruik door de politie wordt altijd nader bekeken. Maar dat wist je natuurlijk al...  ::)

Knap dat je met je wapenstok als volwassen vent op zo'n manier kindertjes afrost...........
Die 'kindjes' mishandelen een volwassen man, vernielen spullen en stelen spullen. Afrossen is iemand helemaal ongecontroleerd totall loss slaan, dat is hier niet gebeurd.  ::)