Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007

Auteur Topic: Leerlingen rellen (diverse lokaties in nederland) - 23-11-2007  (gelezen 53831 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #70 Gepost op: 23 november 2007, 23:58:07
Geweldgebruik door de politie wordt altijd nader bekeken. Maar dat wist je natuurlijk al...  ::)

Maar het gaat erom dat het de mede politieagenten adviseren er een officiële aanklacht van te maken tegen de dienders in Zeeland. Dus dit gaat verder dan nader bekijken.


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #71 Gepost op: 24 november 2007, 00:03:22
Geweldgebruik door de politie wordt altijd nader bekeken. Maar dat wist je natuurlijk al...  ::)
Die 'kindjes' mishandelen een volwassen man, vernielen spullen en stelen spullen. Afrossen is iemand helemaal ongecontroleerd totall loss slaan, dat is hier niet gebeurd.  ::)

Nee ze zijn naar huis gestuurd door bromsnor met een lolly........


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #72 Gepost op: 24 november 2007, 00:07:11
Maar het gaat erom dat het de mede politieagenten adviseren er een officiële aanklacht van te maken tegen de dienders in Zeeland. Dus dit gaat verder dan nader bekijken.
Er komen dagelijks vele klachten binnen over politiegeweld dus zo bijzonder is dat niet. Maar hoe bedoel je met 'dit gaat verder dan nader bekijken'? Blijkbaar weet je precies hoe de interne klachtenregeling werkt. Vertel eens? Ben nu toch wel erg benieuwd namelijk.

Nee ze zijn naar huis gestuurd door bromsnor met een lolly........
Er zijn klappen uitgedeeld ja. Maar daarvoor was ook meerdere malen gevorderd. Als het beoogde doel niet op andere wijze kan worden bereikt..... Nou goed, zoek in google maar eens op ´ambtsinstructie´ en ´politiewet´.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #73 Gepost op: 24 november 2007, 00:11:22
Waarom gaat iedereen nu het brave jongentje spelen? Verbeeld je eens in in de situatie van 15/16-jarigen... hartstikke begrijpelijk dat ze gaan protesteren als ze worden benadeeld. Ik heb ook nooit gezegd dat ik het gedrag wat ze vandaag hebben aanhielden niet afkeur. Zo bereik je natuurlijk nooit iets, hoewel... woensdag is er wel een spoeddebat en dat was immers het doel. Soms moet je dus blijkbaar gewoon even provoceren.

Er is niets voor hen te doen, ze zijn in de minderheid, hebben een minderwaardigheidscomplex doordat hun ouders hen anders opvoeden  ::)

Knap dat je met je wapenstok als volwassen vent op zo'n manier kindertjes afrost...........

 ::) Gelukkig was jij er wel bij, en heb jij ook kunnen zien hoe een mannetje of 100 na een x aantal vorderingen (ook via een dakmegafoon) zich nog niet uit de voeten maakte (beelden op rtl4), en zelfs richting de politie kwam .....

In mijn ogen ben je gewoon dom bezig als je klappen krijgt van de politie, heb nu zelf een aantal malen tegenover de politie gestaan (buiten mijn schuld om, noem bijvoorbeeld rellen bij ajax, opstootjes in een feesttent en een massale vechtpartij op een kermis) en ik heb altijd duidelijk kunnen horen dat er een aantal malen gevorderd werd om weg te gaan, omdat er anders geweld zou worden gebruikt .....
Op RTL4 was ook duidelijk te zien hoe een aantal meisjes ''het belachelijk vonden, omdat zij langs de politie liepen, die al hadden gezegd dat ze weg moesten gaan en zomaar begonnen te slaan''

Maar ik vind het prachtig, als er niets gebeurt (zoals in Amsterdam) dan hoor je de gehele bevolking zeuren want er was geen politie (of ze deden niets) en als er wel iets gebeurt, dan is het ook niet goed ..... ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #74 Gepost op: 24 november 2007, 00:25:04
Er is niets voor hen te doen, ze zijn in de minderheid, hebben een minderwaardigheidscomplex doordat hun ouders hen anders opvoeden  ::)

 ::) Gelukkig was jij er wel bij, en heb jij ook kunnen zien hoe een mannetje of 100 na een x aantal vorderingen (ook via een dakmegafoon) zich nog niet uit de voeten maakte (beelden op rtl4), en zelfs richting de politie kwam .....

In mijn ogen ben je gewoon dom bezig als je klappen krijgt van de politie, heb nu zelf een aantal malen tegenover de politie gestaan (buiten mijn schuld om, noem bijvoorbeeld rellen bij ajax, opstootjes in een feesttent en een massale vechtpartij op een kermis) en ik heb altijd duidelijk kunnen horen dat er een aantal malen gevorderd werd om weg te gaan, omdat er anders geweld zou worden gebruikt .....
Op RTL4 was ook duidelijk te zien hoe een aantal meisjes ''het belachelijk vonden, omdat zij langs de politie liepen, die al hadden gezegd dat ze weg moesten gaan en zomaar begonnen te slaan''Maar ik vind het prachtig, als er niets gebeurt (zoals in Amsterdam) dan hoor je de gehele bevolking zeuren want er was geen politie (of ze deden niets) en als er wel iets gebeurt, dan is het ook niet goed ..... ::)

Ja en vooral die ene reactie van "Thuis wordt ik nog geneens geslagen, dit is echt kindermishandeling" hahahaha  ;Den dat andere opgeschoten grut "Ja, we moeten vechten voor onze rechten!" die weet misschien net aan wat rechten zijn  ::)

Achja in alle filmpjes die ik heb gezien gaat de politie zeker niet verkeerd te werk, ze laten nu eindelijk eens zien hoe het hoort!

en net als wat Jeroen zegt, normaal zeiken ze dat de politie niks doet en er niet is, nu zijn ze er en doen ze wat is het ook niet goed...achja >:D


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #75 Gepost op: 24 november 2007, 00:25:23
Broeders en zusters van het forum even mijn lousy 2 pence...:

Wij leven in een democratie, je mag hier samenkomen, demonstreren, een vakbond oprichten, zelfs de regering straffeloos beledigen in zelf gekozen taal.

Het is zeer jammer dat we vandaag weer een schoon voorbeeld hebben kunnen zien hoe dit dus niet moet.
Een spontane actie heeft altijd het juiste effect als je goed je stem en mening laat horen bij die personen die een situatie kunnen wijzigen/verhelpen.
Of dat op lokaal niveau nou zo'n indruk maakt, daar heb ik mijn twijfels over, maar als dit soort acties uitlopen op vernieling, diefstal en mishandeling, dan gaat het dus niet meer over waarom er actie is gevoerd, maar wat de schade is tijdens een demonstratie. Zullen we morgen eens de kranten erop naslaan? Wat zullen de koppen vertellen? Scholieren demonstreren massaal tegen de 1040-maatregel? Of zullen we lezen: Rellen na scholierendemonstratie? Om een verandering tot stand te laten komen is 1 ding van wezenlijk belang: de publieke opinie.
Met de eerste kop heb je die in ieder geval niet meteen tegen, de tweede kop zal alleen maar afkeuring opwekken en door de gezagsdragers aangewend worden om de aandacht van het echte probleem af te leiden. Dus de tussenstand is nu Scholieren 0 De minister van Onderwijs 1.

Ik denk dat de leerlingen nog een hoop te leren hebben, met name op het gebied van juist actie voeren...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #76 Gepost op: 24 november 2007, 00:29:54
Den dat andere opgeschoten grut "Ja, we moeten vechten voor onze rechten!" die weet misschien net aan wat rechten zijn  ::)

Zal ze nog roepen, Mamma ik ben klaar? Of zal ze zelf al d'r broek op mogen hijsen?

Ik zat er naar te kijken, jongetjes die spugen op een tram, prullenbakken in de brand, bakstenen tegen de ramen van een school, lawinepijlen in een menigte afsteken, agenten bekogelen met eieren.
Als je kind er toch bij is, dan zou je denk ik als ouder toch beginnen te realiseren dat je iets verkeerd hebt gedaan, weet in ieder geval wel dat ik een probleem zou hebben gehad, als ik er bij zou staan  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #77 Gepost op: 24 november 2007, 01:34:03
amen jerommeke... ik weet wat mijn ouders gedaan zouden hebben... ik zou dr niet vrolijk van worden...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #78 Gepost op: 24 november 2007, 02:02:33
Maar wel beter....


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #79 Gepost op: 24 november 2007, 02:20:25
;D

nope maar wel beter...

eens eens eens
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....