Opheffing brandweerduikteams

Auteur Topic: Opheffing brandweerduikteams  (gelezen 244069 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #220 Gepost op: 5 oktober 2011, 22:24:02
Nederhorst den Berg hoord bij Gooi en vechtstreek
Zat ik toch goed te twijfelen, thanks. ;)

Je houdt niet zo van plaatsnamen beginnend met een 'M'?  ;D

Mijdrecht, Maarssen en Woerden zijn de overige duikteams uit de regio ;)

Ik rekende al op jouw aanvullingen. 8) :D ;)


Kevin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
    • Brandweerpost Nederhorst den Berg
Reactie #221 Gepost op: 5 oktober 2011, 22:29:18
Zat ik toch goed te twijfelen, thanks. ;)

Zag het bericht voorbij komen dus denk ik vul het even op :)


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #222 Gepost op: 7 oktober 2011, 19:56:30
In Zeeland zijn de volgende 4 duikteams nog (al diverse jaren achtereen) operationeel:
- Middelburg
- Goes
- Terneuzen
- Tholen


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #223 Gepost op: 15 oktober 2011, 09:52:14
Brabant-Noord:
Den Bosch beroeps
Oss vrijwillgers (tijdelijk bd ivm. te weinig personeel)

volgens mij zijn de duikers van oss ook bd genomen, voor brabant noord is dit alleen nog maar den bosch.
wrang genoeg kennen we de verhalen van het boot ongeluk bij cuijk van 2 weken terug wel, met de opkomst tijden van de brandweer den bosch , waarna er een slimme brandweerman korps bergen heeft laten oproepen al met al zowiezo 10 minuten vertraging.

of die jongens daarmee gered waren valt natuurlijk te betwijfelen, maar de publieke opinie weet dat natuurlijk zeker.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #224 Gepost op: 16 oktober 2011, 09:58:55
Nog een duikteam die wordt opgeheven en dat is in Giethoorn gemeente Steenwijkerland.
Dit zal per 1 November ingaan.
Erg jammer met zoveel water hier in de omgeving zal het een groot gemis worden.
Als er nu ongeval te water is ga ik niet meer heen, ga niet toe staan kijken hoe iemand vedrinkt.
Ik zal dan als burger heen gaan om misschien nog wat te kunnen doen.
Giethoorn bedankt voor jullie inzet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #225 Gepost op: 16 oktober 2011, 10:22:16
Nog een duikteam die wordt opgeheven en dat is in Giethoorn gemeente Steenwijkerland.
Dit zal per 1 November ingaan.
Erg jammer met zoveel water hier in de omgeving zal het een groot gemis worden.
Als er nu ongeval te water is ga ik niet meer heen, ga niet toe staan kijken hoe iemand vedrinkt.
Ik zal dan als burger heen gaan om misschien nog wat te kunnen doen.
Giethoorn bedankt voor jullie inzet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Tja, en als we als brandweer allemaal zo,n instelling gaan hanteren weten we zeker dat er doden gaan vallen. ::)


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #226 Gepost op: 16 oktober 2011, 10:23:50
Lees het bericht dan even goed.

Ik zal dan als burger heen gaan.
Dan heb ik geen juristrictie met mijn werkgever wat ik wel en niet mag.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #227 Gepost op: 16 oktober 2011, 10:38:44
Lees het bericht dan even goed.

Ik zal dan als burger heen gaan.
Dan heb ik geen juristrictie met mijn werkgever wat ik wel en niet mag.
Dat heb ik gelezen, maar als jij je ontrekt aan een spoedeisende inzet bij de brandweer, om dan vervolgens als burger die kant op te gaan ben je in mijn ogen pas erg verkeerd bezig. Want dan heb je al helemaal geen status, en zul je net als iedere andere burger achter het lintje verdwijnen.
Je pieper gaat voor iemand te water, dan zul je op moet komen voor de brandweer om ervoor te zorgen dat die TS de deur uit kan. Het kan namelijk zomaar zijn dat door jouw afwezigheid die TS geheel niet de deur uit kan, en een andere gemeente of TS gepiept moet gaan worden.
En ik denk dat jouw collega,s het niet zullen waarderen als zij erachter komen dat je wel als burger op de plaats ongeval bent geweest, maar waardoor zij niet snel konden uitrukken. Dan ben je in mijn ogen dis-functioneel bezig, je weet wat daar over het algemeen op staat.


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #228 Gepost op: 16 oktober 2011, 17:56:30
Het uitrukken is hier geen probleem we zijn altijd snel weg.
Maar ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat je dan bij wijze van gewoon als burger er heen moet gaan om dan toch wat te kunnen doen.
Als we dus met de TS ter plaatse komen kunnen we niks doen.
En een ladder plaatsen aan de waterkant en dan niks meer doen, krijg je toch ook niet gestrookt met de toeschouwers en misschien wel familie.
Ze moeten straks uit Hasselt,Zwolle of uit de polder wegkomen dus rijtijd zeker al 15min. en dat is puur rijden dus niet oppiepen enz.
En tuurlijk ruk je wel uit. Maar zal geen pretje worden toekijken niks doen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #229 Gepost op: 16 oktober 2011, 18:38:56
Het uitrukken is hier geen probleem we zijn altijd snel weg.
Maar ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat je dan bij wijze van gewoon als burger er heen moet gaan om dan toch wat te kunnen doen.
Als we dus met de TS ter plaatse komen kunnen we niks doen.
En een ladder plaatsen aan de waterkant en dan niks meer doen, krijg je toch ook niet gestrookt met de toeschouwers en misschien wel familie.
Ze moeten straks uit Hasselt,Zwolle of uit de polder wegkomen dus rijtijd zeker al 15min. en dat is puur rijden dus niet oppiepen enz.
En tuurlijk ruk je wel uit. Maar zal geen pretje worden toekijken niks doen.
Als je er niet voor uit wil rukken, blijf dan ook als burger gewoon thuis. Wij hoeven als repressieve dienst niets uit te leggen aan familie of toeschouwers, daar heb je de persvoorlichting voor. Als repressieve dienst kun je op dat moment alleen maar oppervlakte reddingen doen, ga je het daar niet mee redden dan is het jammer maar helaas. Dan gaat een OVD maar verzinnen hoe dat slachtoffer dan uit het water wordt gevist, hij/zij zal daar dan wel een oplossing voor vinden.

We moeten er niet voor gaan zorgen dat een probleem wat elders wordt geschapen ons eigen probleem gaat worden en het ons zelf gaan aantrekken. De wijze bobo,s hebben zo besloten, dan gaan de wijze bobo,s zelf maar het slachtoffer bergen.