Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 588382 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Iemand die iets weet over een incident gisterenavond (inmiddels) (dus 28-6) op Den Helder airport De Kooy?

Reed er langs rond 11 uur. Alle deuren van de brandweerkazerne gingen open, er rende mensen naar binnen, en stapte in hun pak, om daarna in de crashtanders te blijven zitten, die net 10 meter de kazerne uitgereden werd.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
p2kflex
11:37:34 30-06-12GROUP-1P 1 LVO Voorzorg (Klein: GAE 1A) Groningen Airport Eelde MACHLAAN 14 A EELDE 039367
GAE 10500820BRW Tynaarlo (Eelde) (Bedrijfsbrandweer Groningen Airport) (Commandant)
GAE 10500821BRW Tynaarlo (Eelde) (Bedrijfsbrandweer Groningen Airport) (Blusploeg 1)
GAE 10500822BRW Tynaarlo (Eelde) (Bedrijfsbrandweer Groningen Airport) (Blusploeg 2)
GAE 10502750BRW Tynaarlo (Eelde) (Bedrijfsbrandweer Groningen Airport) (CT 9367)
p2kflex
11:39:08 30-06-12GROUP-1A1 (Klein: GAE 1A) Groningen Airport Eelde MACHLAAN 14 A EELDE TYNAARLO 9761TK 14
GAE 10402198MKA Veiligheidsregio Groningen (Monitorcode)
GAE 10520004MKA Veiligheidsregio Drenthe (OvD-G)
Harlingen, wereldstad! <3


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
p2kflex
11:44:45 30-06-12GROUP-1P 1 LVO Crash (Klein: GAE 1A) (Klein: GAE 1B) Groningen Airport Eelde MACHLAAN 14 A EELDE 038131 030399
GAE 10500011BRW Veiligheidsregio Drenthe (RCvD - Regionaal Commandant van Dienst)
GAE 10500014BRW Veiligheidsregio Drenthe (HOvD Noord)
GAE 10500015BRW Veiligheidsregio Drenthe (HOvD Zuid)
GAE 10500017BRW Veiligheidsregio Drenthe (?)
GAE 10500301BRW Assen (Centralisten VC)
GAE 10500315BRW Veiligheidsregio Drenthe (OvD Noord en Midden)
GAE 10500318BRW Assen (Besturing Kazerne)
GAE 10502100BRW Tynaarlo (Eelde) (Blusploeg A)
GAE 10502101BRW Tynaarlo (Eelde) (Blusploeg B)
GAE 10502264BRW Tynaarlo (AOV - Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid)
GAE 10502272BRW Veiligheidsregio Drenthe (ROT - Regionaal Operationeel Team)
GAE 10502274BRW Veiligheidsregio Drenthe (ROT - Regionaal Operationeel Team)
GAE 10502275BRW Veiligheidsregio Drenthe (Waterschap Hunze en Aa's)
GAE 10502282BRW Veiligheidsregio Drenthe (Informatie Manager COPI)
GAE 10502284BRW Veiligheidsregio Drenthe (Voorlichter)
GAE 10502505BRW Assen (COH 0399)
GAE 10502999BRW Veiligheidsregio Drenthe (Monitorcode)


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Twitter @LuchtvaartN_NL:
Citaat
veilig geland op Eelde airport. Het vliegtuig is zonder landingsgestel geland! Alle personen zijn er veilig uit gekomen!"


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
p2kflex
11:54:53 30-06-12GROUP-2A1 (Klein: GAE 1B) (Kle Luchthaven Platform MACHLAAN 14 A EELDE TYNAARLO 9761TK 14
0402198MKA Veiligheidsregio Groningen (Monitorcode)
0520004MKA Veiligheidsregio Drenthe (OvD-G)
0520061MKA Veiligheidsregio Drenthe (CVD-G?)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Piper maakt buiklanding op Eelde

Toegevoegd: zaterdag 30 jun 2012, 12:19

Een vliegtuigje dat onderweg was van het Duitse Rügen naar Hilversum heeft een noodlanding gemaakt op de landingsbaan van vliegveld Eelde. Het toestel ligt nog op de baan, waardoor die voorlopig gesloten is.

De piloot van het vliegtuig, een Piper, meldde zich bij vliegveld Eelde met technische problemen en vroeg toestemming om te landen. Door de storing aan boord klapte het landingsgestel niet uit en maakte het toestel een buiklanding.

Er vielen geen gewonden. Het is nog niet bekend hoeveel mensen aan boord waren.
Samen sterk in de hulpverlening!


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Op het moment van oefeningen op Vliegbasis Deelen zijn de crashtenders op de basis operationeel na mijn weten.


Dat  klopt. De brandweer van het vliegveld was aanwezig. De TS van Hoenderloo kon halverwege omkeren omdat alles onder controle was. Deze info kwam van de brandweer van het vliegveld.


En wat een hoop mensen niet weten is dat het bij Arnhem ligt, maar helemaal op grondgebied van de gemeente Ede ligt. O0

Dit klopt niet, althans niet helemaal. Het vliegveld Deelen is gelegen in twee gemeenten. Verreweg het grootste deel, qua oppervlakte, hoort bij de gemeente Ede. Het zuidelijke rolbanenstelsel, de zuidelijke kop van de landingsbaan (02), de hoofdingang van de basis en het gedeelte van de basis dat Vrijland wordt genoemd valt binnen de grenzen van de gemeente Arnhem.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Filmpje van de landing zonder landingsgestel in Eelde vanmiddag
http://112eelde.nl/?p=10387


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Netherlands Coastguard 03 braking off the landing at runway 27 due a landinggear indication problem. They are going to hold at VICTOR.

NCG03 gaat een fly-by maken zodat Schiphol Toren kan kijken naar het landingsgestel en of deze naar beneden is en vast zit.

https://twitter.com/FireFlying11

Hoe werkt dit?

Ik snap dat de piloten een melding krijgen dat er iets niet goed is met het landingsgestel. Maar als je bij de toren voorbij vliegt, dan kan de toren toch alleen zien dat alle wielen naar beneden zijn, maar toch nooit of deze vergrendeld zijn?

Of is het systeem van een landingsgestel zo dat deze niet kan inklappen bij een landing, ook al zijn ze niet vergrendeld?
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


arjenhva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
    • HV-Almere
Hoe werkt dit?

Maar als je bij de toren voorbij vliegt, dan kan de toren toch alleen zien dat alle wielen naar beneden zijn, maar toch nooit of deze vergrendeld zijn?


Klopt, de verkeersleider zei dat op dat moment. Later zei hij dat het landingsgestel naar beneden was maar of het vastzat kon hij natuurlijk niet beoordelen. ;)
@HVAlmere // @FireFlying11 // It's nice to be important, but more important to be nice