Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 720292 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #2260 Gepost op: 3 juli 2016, 14:01:02
Citaat van: enrico1972 link=msg=1434062 date=1467484683
Korpsleiding wist niets van ernst crisis bij hulplijn politie

Peter Winterman 02-07-16, 18:59 Laatste update: 19:06


De korpsleiding van de Nationale Politie was tot vandaag niet op de hoogte van de ernst van de crisis bij 0900-8844 ('geen spoed, wel politie'). Door exploderend ziekteverzuim en ict-ellende loopt de wachttijd bij de politielijn op tot 20 minuten. De directeur HRM, Marijke Stroucken, had een alarmerend conceptrapport - dat in handen is van het AD - nog niet gedeeld met de politietop. Dat bevestigt een woordvoerder van de korpsleiding.



Lees verder op: http://www.ad.nl/nieuws/korpsleiding-wist-niets-van-ernst-crisis-bij-hulplijn-politie~af608eb8/

 uh wat ::)
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #2261 Gepost op: 15 juli 2016, 18:15:58
Citaat
LANDSMEER Een politieagent is gisteravond lichtgewond geraakt, toen hij onderweg naar een melding van een bedreiging met vuurwapen in Landsmeer crashte met zijn politiebus. Een omstander die zag dat de agent vast zat in de bus, weigerde hem te helpen. "Ik ben geen politievriend", beet hij de agent toe.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/188494/omstander-weigert-gecrashte-agent-te-helpen-ik-ben-geen-politievriend


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #2262 Gepost op: 15 juli 2016, 20:50:10
Citaat van: oma link=msg=1436894 date=1468599358
http://www.rtvnh.nl/nieuws/188494/omstander-weigert-gecrashte-agent-te-helpen-ik-ben-geen-politievriend

 :'( dan ben je triest. En dan ook nog bijdehand gaan lopen doen richting de hulpverleners. Het is toch strafbaar het niet helpen van iemand die hulp nodig heeft of vergis ik me?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2263 Gepost op: 15 juli 2016, 20:53:37
Pas als diegene overlijdt (artikel 450 Strafrecht).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #2264 Gepost op: 15 juli 2016, 20:59:08
Citaat van: DiNozzo link=msg=1436916 date=1468608817
Pas als diegene overlijdt (artikel 450 Strafrecht).

Oké dat wist ik niet.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #2265 Gepost op: 21 juli 2016, 07:42:32
Citaat
De politie loopt jaarlijks honderdduizenden aangiftes mis, omdat slachtoffers van misdrijven niet naar de politie stappen. Ze denken dat er toch niets met hun aangifte gebeurt.

Politie en justitie stellen al jaren dat Nederland veiliger wordt, omdat er steeds minder aangiftes binnenkomen. Maar uit een recent verschenen stuk van het ministerie van Veiligheid en Justitie blijkt dat die daling deels is te wijten aan aangiftemoeheid onder burgers.

http://www.ad.nl/binnenland/steeds-vaker-geen-aangifte-na-misdrijf~a5fa7a95


guest12562

  • Gast
Reactie #2266 Gepost op: 21 juli 2016, 11:49:12
Verrassend, al jaren scheve cijfers en maar trots doen opdat de criminaliteit dalende is. Ik heb het dan uiteraard niet over de dienders op straat maar over de management lagen welke dus een verkeerd beeld neerzetten wat ze uitkomt.
Hoe zinloos voelt het als je aangifte doet en nooit meer wat hoort, daar ben je wel klaar mee.
Ik doe alleen nog maar aangifte als mijn verzekering dat van mij verlangt.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2267 Gepost op: 21 juli 2016, 12:21:03
Dit bericht verbaast mij totaal niet en is ook wel iets wat elk weldenkend mens had kunnen weten.
Fijn dat ze op het ministerie ook eindelijk eens wakker geworden zijn.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #2268 Gepost op: 23 augustus 2016, 15:15:03
Citaat van: Breathe link=msg=1437927 date=1469094552
Verrassend, al jaren scheve cijfers en maar trots doen opdat de criminaliteit dalende is. Ik heb het dan uiteraard niet over de dienders op straat maar over de management lagen welke dus een verkeerd beeld neerzetten wat ze uitkomt.
Hoe zinloos voelt het als je aangifte doet en nooit meer wat hoort, daar ben je wel klaar mee.
Ik doe alleen nog maar aangifte als mijn verzekering dat van mij verlangt.

Inderdaad, de criminaliteit daalt niet, het zijn de burgers die minder vaak aangiften gaan doen. Als je op het politieburo komt, wordt je doorverwezen naar de website om daar aangifte te doen. Vervolgens wil je het daar doen en krijg je de melding dat het alleen kan via het politiebureau. Je komt op buro en moet een afspraak maken voor een week (!) later. Dan hoor je daar dat de recherche het oppakt, maar dat het wel een tijdje kan duren en zij een selectie maken. Dan krijg je best een raar gevoel...


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2269 Gepost op: 28 augustus 2016, 17:31:47
Nog geen half jaar is Erik Akerboom de hoogste baas van de Nationale Politie.  EenVandaag trok een dag op met de nieuwe korpsleider om de ervaringen te bespreken die hij sinds maart heeft opgedaan.

Lees meer + kijk video op: http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-items/68337/bijtanken_met_korpschef_erik_akerboom
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen