Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 720392 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #650 Gepost op: 19 maart 2011, 17:28:34

Ik vind het erg jammer dat criminelen steeds meer de baas worden en niet eens meer terugdeinzen om een vuurwapen af te pakken :-X


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #651 Gepost op: 19 maart 2011, 18:39:35
Ik vind het erg jammer dat criminelen steeds meer de baas worden en niet eens meer terugdeinzen om een vuurwapen af te pakken :-X

Hopelijk zijn velen dat met ons eens. Er gaat wel het nodige door je heen denk ik als je je vuurwapen in andermans hand ziet.  >:(


Deesli

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #652 Gepost op: 20 maart 2011, 08:45:15
Op dat moment zou ik vooral bang zijn dat ze jou niet neer schieten met je eigen wapen...
Ze hadden ook het lef om je in elkaar te slaan.. Dus zou ik op dat moment daar wel bang voor zijn..
Gelukkig niet gebeurt..


sylvester1986

  • Gast
Reactie #653 Gepost op: 20 maart 2011, 09:25:46
Hopelijk zijn velen dat met ons eens. Er gaat wel het nodige door je heen denk ik als je je vuurwapen in andermans hand ziet.  >:(

Precies, ik moet er niet aan denken dat iemand mijn vuurwapen krijgt :-\


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #654 Gepost op: 23 maart 2011, 10:36:18
Ryksjild nei Fryske plysje
De plysje yn Fryslân krijt ekstra jild út Den Haach. Dat hat boargemaster Ferd Crone fan Ljouwert yn syn funksje fan korpsbehearder woansdei oan alle boargemasters sein.
Troch de finansjele ynjeksje soe de plysje minder drastysk besunigje moatte as oankundige is. Ek it skrassen fan 142 arbeidsplakken soe mooglik net nedich wêze. Hoefolle banen wol ferdwine moatte, is noch net dúdlik. Crone koe noch net sizze om hoefolle jild it giet.
www.omropfryslan.nl

De politie in Friesland krijgt extra geld uit den Haag. Dat heeft burgermeester Fred Crone van Leeuwarden in zijn functie als korpsbeheerder woensdag aan alle burgermeesters gezegd. Door een financiële injectie hoeft de politie minder drastisch te bezuinigen dan aangekondigd. Het schrappen van 142 arbeidsplaatsen zou mogelijk niet nodig zijn. Hoeveel banen wel verdwijnen moeten is nog niet duidelijk. Crone kon nog niet zeggen om hoeveel geld het gaat.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #655 Gepost op: 24 maart 2011, 09:50:10
Minder agenten voor vier korpsen
DEN HAAG - De korpsen Amsterdam-Amstelland, Haaglanden, Kennemerland en Gooi- en Vechtstreek krijgen minder geld, 21 andere korpsen krijgen juist meer om agenten van te betalen.
''Met 49.500 agenten heeft Nederland nu de grootste operationele sterkte ooit'', aldus een woordvoerder van minister Ivo Opstelten donderdag.
De verschuivingsplannen bestonden al bij het oude kabinet, maar degenen die moeten inleveren zouden nu toch wat minder slecht af zijn dan in die oude plannen. Sommige korpsen die er geld bijkrijgen, zijn daarop al vooruit gelopen en enkele daarvan naar verluidt te ver. Die hebben al meer mensen aangesteld dan ze nu kunnen betalen.
De verschuiving van gelden was al lang nodig, doordat bijvoorbeeld grensgebieden waar veel misdaad is en gebieden met meerdere middelgrote gemeenten tekort kwamen.
www.nu.nl


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #656 Gepost op: 24 maart 2011, 14:10:18
Onrust bij politie in de regio - Bommelerwaard

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/bommelerwaard/8307590/Onrust-bij-politie-in-de-regio.ece
vrijdag 11 maart 2011 | 17:55 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 11 maart 2011 | 18:46

ZALTBOMMEL - Bij de politie in het district De Waarden, waar ook de Bommelerwaard onder valt, heerst flinke onrust onder het personeel. Een groep politiemensen is van de ene op de andere dag tegen hun zin overgeplaatst en een andere groep heeft een stevige waarschuwing gekregen.

In totaal zijn er ongeveer twintig personen betrokken bij deze reorganisatie die door politievakbond ACP een interventie wordt genoemd. Vakbond NPB vindt het handelen van de korpsleiding onzorgvuldig. "De onderbouwing is weinig concreet."

Lees hierover zaterdag meer in het Brabants Dagblad, editie Bommelerwaard.


http://www.brabantsdagblad.nl/regios/bommelerwaard/8382060/Politie-GelderlandZuid-moet-23-agenten-inleveren.ece

dus ook de bovenstaande info van nu.nl / rader klopt ook niet helemaal
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #657 Gepost op: 24 maart 2011, 18:23:16
Persbericht: Politie Haaglanden levert 200 agenten in.

Datum incident: 24-03-2011
Locatie: Haaglanden
Bureau/gemeente: Den Haag

Minister van Veiligheid en Justitie Opstelten heeft in een brief aan de Tweede Kamer de Nederlandse politiesterkte bekend gemaakt, hiermee is direct duidelijk wat de gevolgen zijn voor de sterkte van het korps. Politie Haaglanden levert de komende vier jaar 200 agenten in. Korpschef Henk van Essen noemt de maatregelen absoluut fors.
“De maatregelen zullen zeker effect hebben op de zichtbaarheid en de aanspreekbaarheid van de politie op straat”, aldus korpschef Van Essen. “Als korpschef van Haaglanden vind ik het buitengewoon zuur dat ons korps, dat de afgelopen jaren een forse daling heeft gerealiseerd van de criminaliteit, met 200 mensen moet inkrimpen. Het zou zonde zijn als wij onze nadrukkelijke focus op delicten die er toe doen moeten loslaten. Juist in die aanpak zijn we succesvol.”
De minister gaat nu veel verder; daar waar hij in het verleden altijd stuurde op financiënen bepaalt hij nu ook de operationele sterkte van het korps. Het huishoudboekje van de politie Haaglanden is goed op orde. Wij zouden in elk geval de komende jaren deze extra agenten kunnen betalen. In die zin wordt goed financieel beleid gestraft.
Het inleveren van 200 arbeidsplaatsen zal niet gepaard gaan met gedwongen ontslagen, maar het betekent wel een verdere aanslag op de toch al beperkte politiecapaciteit. Het korps zal dus helder moeten aangeven wat wel en niet binnen de mogelijkheden ligt. Politiewerk betekent elke dag schaarste verdelen en keuzes maken. Het belangrijkste de komende tijd is dat de politie prioriteiten blijft stellen. Het vertrouwen en veiligheidsgevoel van de burger staat toch al onder druk, dit is ook het signaal dat uit de Integrale Veiligheidsmonitor kwam.  Als politie zullen wij er alles aan doen om de veiligheid van de burger te waarborgen; dit betekent dat de burger zoals altijd kan rekenen op een adequaat optredend politiekorps."
Met Vriendelijke Groet.....


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #658 Gepost op: 24 maart 2011, 18:25:15
Voor een korps als haaglanden met veel politieke accomodaties vindt ik 200 erg veel.
Ik vraag me af of de veiligheid dan wel gewaarborgd blijft!!
Met Vriendelijke Groet.....


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #659 Gepost op: 25 maart 2011, 10:28:14
Politie wekt slapende autodief bij Zierikzee
ZIERIKZEE – Een 27-jarige man uit ‘t Loo is donderdagochtend aangehouden door de politie op de N59 bij Zierikzee. De man had eerder die nacht een bedrijfsbus gestolen in Renesse.
Een familielid van de busbezitter zag de bus langs de weg staan. Toen hij polshoogte nam, lag de dief in de gestolen bus te slapen.
De gealarmeerde politie heeft vervolgens de autodief wakker gemaakt en meegenomen naar het bureau.
www.omroepzeeland.nl