Brandweer wil af van digitale portofoon in DMO

Auteur Topic: Brandweer wil af van digitale portofoon in DMO  (gelezen 82966 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 6 augustus 2008, 14:00:16
Het was een uitzending van Zembla. De kritiek van die man [Doboslav Gracanin] (wat ik vast niet helemaal goed schrijf) ging over GMS.
 
Hier staat de betreffende uitzending: http://redir.vara.nl/tv/zembla/welcome2.html?archief_1
'Leuk' om weer eens terug te kijken overigens :)

Een zeer interessant filmpje, maar een aantal dingen die het BZK zegt stond ik toch wel even van te kijken, dat stadions zelf de ontvangst moeten regelen terwijl ze daar niets van weten... ???

Maar dat is weer wat anders dan het topic ::) :P


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #61 Gepost op: 6 augustus 2008, 20:38:24
Citaat
vervelend detail is dat de overheid zelf ook nog al wat gebouwen in beheer heeft waar het zelfde probleem speelt, zijn die problemen daar allemaal al opgelost???.
En laat nou in mijn verzorgingsgebied zowel het min, van BZK, BuZa, Soc. Zaken en Werk,  VWS,  Onderwijs en weet ik welke nog meer allemaal gehuisvest zijn. En waar dacht je dat we de meeste problemen hebben.  :( Tijd om maar weer eens een klokkeluider uit de kast te halen..... Zembla/Nova we komen eraan. ;)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #62 Gepost op: 14 september 2008, 22:46:21
Weet iemand al of er een reactie van BZK geweest is naar Utrecht?  ::) ???


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #63 Gepost op: 15 september 2008, 00:08:52
Weet iemand al of er een reactie van BZK geweest is naar Utrecht?  ::) ???

In aansluiting daarop:
Is er al een reactie vanuit de politiek gekomen? ???
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #64 Gepost op: 15 september 2008, 23:41:38
Oke misschien een klein afwijkend bericht.

Ik heb ondertussen begrepen dat de Regiopolitie Amsterdam - Amstelland ook nog steeds de "oude frequenties" achter de hand heeft.
Mogelijk dat zij komend jaar ook wel terug gaan naar het oude vertrouwde. Hoor hier regelmatig dat men nog steeds niet voldoende gedekt is. Uiteraard spreekt het voor zich dat hiermee tevens de veiligheid in het geding komt.
Dit kan en mag natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

De overheid zal het nooit doen natuurlijk. Maar ik denk dat als men een enquete gaat houden onder iedereen die met C2000 MOET werken dat een zeer ruime meerderheid zal aangeven graag terug te gaan naar het oude systeem.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #65 Gepost op: 16 september 2008, 00:00:45
Oke misschien een klein afwijkend bericht.

Ik heb ondertussen begrepen dat de Regiopolitie Amsterdam - Amstelland ook nog steeds de "oude frequenties" achter de hand heeft.
Mogelijk dat zij komend jaar ook wel terug gaan naar het oude vertrouwde. Hoor hier regelmatig dat men nog steeds niet voldoende gedekt is. Uiteraard spreekt het voor zich dat hiermee tevens de veiligheid in het geding komt.
Dit kan en mag natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

De overheid zal het nooit doen natuurlijk. Maar ik denk dat als men een enquete gaat houden onder iedereen die met C2000 MOET werken dat een zeer ruime meerderheid zal aangeven graag terug te gaan naar het oude systeem.


Er zitten ook grote voordelen aan het digitaal werken.... gespreksgroepen, koppelen van diverse diensten, enz... Het grootste (enigste?) bezwaar is de de dekking. Dat is volgens mij al goed op te lossen door het bij plaatsen van masten en misschien wel andere slimme oplossingen. Misschien moet iedere TS wel een ontvanger/zender worden (kom even niet op de juiste term, was het niet gateway?) die porto gesprekken met een groter vermogen uitzend...


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #66 Gepost op: 16 september 2008, 10:36:59
Bridge als het om het versterken van een digitaal signaal gaat,
Repeater als het analoog signaal gaat
Gateway, als Analoog, naar digitaal worden vertaald..


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #67 Gepost op: 24 september 2008, 14:54:04
Inmiddels is de aanbesteding voor analoge porto's gegund: van de 8 inschrijvers zal Koning & Hartman de apparatuur leveren (Bron: TED). Welke apparatuur (merk, types e.d.) is helaas niet vermeld. Dus dat zien we in de praktijk wel.

gr. Michel


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #68 Gepost op: 15 december 2008, 13:56:42
Ik heb ondertussen begrepen dat de Regiopolitie Amsterdam - Amstelland ook nog steeds de "oude frequenties" achter de hand heeft. Mogelijk dat zij komend jaar ook wel terug gaan naar het oude vertrouwde.

Zo makkelijk werkt dat niet helaas. Hulpverleningsdiensten kunnen natuurlijk wel "een potje breken" bij het Agentschap Telecom, maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat een complete frequentieband behouden blijft omdat 1 of enkele regio's hun twijfels hebben. Haaglanden heeft vorig jaar 1x analoog bijgeschakeld als backup tijdens werkzaamheden, maar de afgelopen maanden is het analoge netwerk beetje bij beetje afgebroken, vorige week is de antennemast op het HB (tevens de meldkamer) verwijderd en door de regio heen zie ik dat de steunzenders (en -ontvangers) inmiddels ook weg zijn. Eens zal elke regio eraan moeten geloven, sommige regio's zijn direkt na de ingebruikname van C2000 overgegaan tot het ontmantelen van de analoge netwerken. Ben benieuwd wat de stand van zaken in Amsterdam is. Ze kunnen een hoop willen en roepen, maar de kanalen moeten er nog wel staan. Je zit ook met het radiobediensysteem, of moeten ze vanuit de meldkamer met portofoons gaan werken?

Overigens schijnt de Mobiele Eenheid in sommige regio's ook nog steeds op de oude kanalen te werken..

Hunter


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #69 Gepost op: 15 december 2008, 16:11:24
Nu ben ik van mening dat je het begrip analoge object-portofoons enigszins verward met de analoge communicatie, die voor de komst van het C2000 systeem van toepassing was.