Dragen van brandweerkleding door derden

Auteur Topic: Dragen van brandweerkleding door derden  (gelezen 18481 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Harm Roetert

  • Verpleegkundige i.o.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
  • Altijd nagaan, nooit aannemen!
Reactie #30 Gepost op: 16 juli 2008, 22:31:32
ik kreeg een tasje voor aan de riem met of het brw-logo of het logo van de ambu. Je kon wel kiezen voor een blanco.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel.  4dejaars student HBO-Verpleegkunde | Minor High Care met stage op de IC | Reddingsbrigade Deventer, Li


Harm Roetert

  • Verpleegkundige i.o.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
  • Altijd nagaan, nooit aannemen!
Reactie #31 Gepost op: 16 juli 2008, 22:42:04
toen ik lid werd van Incident kreeg ik een tasje voor aan de riem met of het brw-logo of het logo van de ambu. Je kon wel kiezen voor een blanco.
Zelf draag ik in vrije tijd ook wel eens een shirt met brandweer deventer, (op de mouwen wel fotograaf). Vader heeft als vrijwilleger een sticker en autobordje. Tevens krijgen alle leden  van brw deventer (geen jeugdleden) een shirt met huisstijl-logo BRANDWEER DEVENTER en hun post.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel.  4dejaars student HBO-Verpleegkunde | Minor High Care met stage op de IC | Reddingsbrigade Deventer, Li


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #32 Gepost op: 17 oktober 2008, 19:55:50
Toevallig kom ik dit topicje tegen,

Wat ik een keer meegemaakt heb,

Ik was voor werk aanwezig op een milieupark en zag dat er in een perscontainer een sporttas werd gegooid.
Vreemd genoeg trok dat mijn aandacht waarop ik heb gewacht tot de klant weg was en de tas uit de container heb gevist.

Wat er in de tas zat verbaasde me behoorlijk,
er zat een kogelwerend vest dus in.

Ik de tas netjes weer dichtgeritst en maar eens mee naar huis genomen voor bewaring.
Thuis aangekomen het vest eens goed bekeken en ik zag meteen al dat het een prijzig vest was.
Een vest à la uitsmijterwereld...(heb ze nl. zelf verkocht toen ik bij een dumpshop werkte)

Toen ik verder ging kijken in de binnenlaag van het vest pleurde ik dus van mijn burostoel af...en letterlijk hè..!
Daar zat een officieel politie logo met naam in....

**Hier klopt iets niet** bedacht ik me meteen en vest weer netjes terug in de tas gedaan..

De volgende dag ben ik naar het buro gereden in de betreffende wijk waar de tas werd aangeboden,verteld hoe en wat en de tas overhandigd.
Ik ben er nog even bij geweest toen ze de tas openmaakten en de naam zagen van de agent waar het vest van was.
Toen werd het erg stil en emotioneel op het buro kan ik je zeggen.

De vest bleek van een agent te zijn die tijdens de dienst was overleden waar ik ontzettend van schrok.
Meteen uitgelegd dat het vest een nachtje bij mij heeft gelegen voor de veiligheid en dat werd gelukkig goed begrepen.

Achteraf lijkt het mij dat de weduwe van de man het vest is weg komen gooien..

Wel slordig dat zoiets "op straat" belandt en misschien in hele andere handen had kunnen komen..

Agenten in RR weten misschien wel wie ik bedoel..
Groetjes, Marco


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #33 Gepost op: 18 oktober 2008, 10:03:23
Een mooi verhaal, maar wat heeft dit te maken met het dragen van brandweerkleding door derden?


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #34 Gepost op: 18 oktober 2008, 11:25:15
Dat als iemand het had gevonden, de kleding zou kunnen gaan dragen
Meer kan ik er niet van maken. Overigens wel een beetje ongelukkige manier om van die spullen af te komen.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #35 Gepost op: 18 oktober 2008, 12:57:29
Ja dat snap ik dat iemand het kan dragen maar het gaat er in dit topic meer over dat t-shirts etc. met brandweerlogo vrij te verkrijgen zijn en een leek daar mee op straat zichtbaar aanwezig is.

Ik neem aan dat je niet voor je lol met een kogelvrijvest loopt en zie daarmee dus niet de relatie met dit topic, vandaar de vraag door mij ;)

Overigens wil ik het stukje niet teniet doen en is het wel een bijzondere ervaring.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #36 Gepost op: 19 oktober 2008, 13:54:30
Het dragen van brandweerkleding in het openbaar door niet-brandweermensen is leuk. Alleen kan het dragen van deze kleding ook een bepaalde verwachting met zich mee brengen. Als iemand in brandweerkleding bijvoorbeeld in een druk winkelcentra loopt en er wordt iemand onwel dan wordt er van zo'n persoon wel verwacht dat hij actie onderneemt in de vorm van levensreddend handelen. Volgens mij wordt dat best lastig voor een 15 jarige.....


Gast

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 19 oktober 2008, 14:01:19
Als iemand met een Coca cola T-shirt op straat loopt en er valt iemand flauw verwacht ik toch ook niet dat diegene direct een blikje fris tevoorschijn trekt om verkoeling te brengen?.....


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #38 Gepost op: 19 oktober 2008, 14:24:28
Als iemand met een Coca cola T-shirt op straat loopt en er valt iemand flauw verwacht ik toch ook niet dat diegene direct een blikje fris tevoorschijn trekt om verkoeling te brengen?.....


Appels en peren??

Ik denk wel dat je er mee moet opletten, maar ik denk dat je met bijvoorbeeld ambu of politiekleding in een openbare ruimte veel eerder zal worden aangekeken..... Zonder brandweerauto zullen ze niet echt snel verwachten dat je er bent om een brandje te blussen...... ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #39 Gepost op: 19 oktober 2008, 14:36:27
Als iemand met een Coca cola T-shirt op straat loopt en er valt iemand flauw verwacht ik toch ook niet dat diegene direct een blikje fris tevoorschijn trekt om verkoeling te brengen?.....

Goed,

Als jij met de USA policecar een rondje gaat rijden in Amerika, en er gebeurt iets ... Dan zullen mensen ook verwachten dat je iets doet ....

Als jij daarintegen met diezelfde USA policecar een rondje in Amsterdam rijd en er gebeurt iets ... Dan zullen mensen niets of minder van je verwachten ...... ::)

(zwart - wit)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !