GRIP 3 Zeer Grote Brand Leen Bakker - Amsterdam 26-06-2008

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer Grote Brand Leen Bakker - Amsterdam 26-06-2008  (gelezen 51243 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #130 Gepost op: 29 juni 2008, 12:45:30
Stadsdeel Amsterdam-Noord
Nazorg BRAND KLIMOPWEG

 
De afdeling Reiniging is de afgelopen dagen druk bezig geweest met schoonmaken. De omgeving is nu grotendeels vrij van brandresten. Maar het kan zijn dat bij u in de tuin nog stukjes van verbrand materiaal liggen. De Reiniging kan op verzoek bij u langskomen om het op te ruimen. Daarvoor kunt u zondag tussen 9 en 16 uur bellen met xxxxxxxxxxx, en op werkdagen met het informatienummer 020 - 635 5527.

Wij vragen uw begrip ervoor dat het voor de Reiniging niet mogelijk is om alles helemaal roetvrij te maken.

Hebt u een auto staan op de Klimopweg: die kunt u vanaf zaterdag 21.30 u ophalen.
Auto's op het parkeerterrein van de Gamma kunnen helaas nog niet worden opgehaald.

Nieuwsbank


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #131 Gepost op: 29 juni 2008, 23:09:08
welk voertuig nummer van Amsterdam heeft de schuimblus voertuig??
en in welke kazerne is deze gestationeerd??

Het stond aan de voorzijde van de gamma te blussen.

zie http://www.michelvanbergen.nl/gallery/20080626/MVB_7427

en http://www.michelvanbergen.nl/gallery/20080626/MVB_7447


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #132 Gepost op: 29 juni 2008, 23:21:54
welk voertuig nummer van Amsterdam heeft de schuimblus voertuig??


Dat is de haakarm van Kazerne Pieter, roepnummer is 564.

Eerdaags komt er in Amsterdam een schuimblusvoertuig, een Mercedes met Hilton opbouw, hoe wat wie wanneer niet bekend.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #133 Gepost op: 29 juni 2008, 23:31:35
Is dit nou de reden dat de politie nogal eens de blauwe meetbuis word genoemd???




Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.Bij de brand zijn 21 mensen lichtgewond geraakt. Allen hadden last van ademhalingsmoeilijkheden.  

Onder hen zijn 19 politieagenten. Alle slachtoffers konden ter plekke worden behandeld. Dat heeft een woordvoerder van de brandweer gezegd.


Bron: nu.nl

Als wij een incident hebben spreken we ook altijd over blauwe meetbuisjes
Politie Rotterdam rijdt namelijk gewoon door gaswolken en alles heen, dus als er dan wat mee gebeurt weet je dat je daar problemen heb,
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #134 Gepost op: 29 juni 2008, 23:33:35
Als wij een incident hebben spreken we ook altijd over blauwe meetbuisjes
Politie Rotterdam rijdt namelijk gewoon door gaswolken en alles heen, dus als er dan wat mee gebeurt weet je dat je daar problemen heb,


Bla bla bla... Heb je inhoudelijk ook nog iets toe te voegen? De politie zijn blauwe meetbuisjes, de brandweer het sporen vernietigingsteam... Zo hebben we allemaal onze nadelen he?  ::)


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #135 Gepost op: 29 juni 2008, 23:38:22
Bla bla bla... Heb je inhoudelijk ook nog iets toe te voegen? De politie zijn blauwe meetbuisjes, de brandweer het sporen vernietigingsteam... Zo hebben we allemaal onze nadelen he?  ::)

ik heb niks toe te voegen, aangezien ik alleen een bevestiging geef,
Verder heb ik respect voor zowel de brandweer als de politie die met gevaar voor eigen leven erger voorkomen, O0
als ik bij de vrijwillige zit hoop ik ook ooit dat te doen  :)
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


guest4965

  • Gast
Reactie #136 Gepost op: 30 juni 2008, 10:00:10
Brandweer controleerd brand

Amsterdam - De brandweerlieden van kazerne IJsbrand rukten uit voor een kleine brand en nacontrole in waar zes bedrijven in de as werden gelegd.

Een groot deel van het pand aan de Klimopweg in Amsterdam-Noord is volledig verloren gegaan en is ingestord.







Bron: www.112nh.nl


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #137 Gepost op: 30 juni 2008, 10:27:19
Complimenten voor deze scherpe waarneming. Inderdaad betreft dit dezelfde gassen (nitreuze gassen, NOx). Mijn eerste advies toen ik ter plaatse kwam en dit uitgassen zag, was dan ook, alle personeel naar buiten te halen omdat de gassen uit de wandplaten dezelfde waren als in De Punt. Dit bleek niet meer nodig: de OVD zijn mensen al terug getrokken.
We hadden onlangs "De Punt" met foto's en filmpjes erbij besproken - en hier zie je het belang van zulke praktijkbesprekingen. "Leren van incidenten" kan levens redden !!!

Jetty Middelkoop
AGS brandweer Amsterdam Amstelland

Dank voor het compliment. Zo zie je maar weer dat het kijken naar foto's en het lezen van rapporten daadwerkelijk leerzaam is :) Ik hoop het zelf niet snel mee te maken dat je additionele gevaren bij een inzet krijgt, maar ja dat hoort erbij. Het is alleen wel prettig dat je naast de tekstuele beschrijvingen uit het voorlopige rapport van De Punt, nu ook een beeld kan vormen. Een plaatje zegt meer.....

Wat mij trouwens wel ook opvalt; In het rapport werd de beweging van de rook opgevat als minder kritiek. De rook was wat rustiger en bleef lager. Nu blijven het foto's en dus een heel specifieke moment opnamen, maar met name op de derde foto zie je de rook dalen, waar de andere rookkolom bijna rechtomhoog gestuwd wordt door de hitte. Toch is er hitte genoeg achter deze platen. Mijn vraag nu is dus is de massa/ het gewicht van dit type rook zo afwijkend van de andere rook of is dit gewoon toeval op de foto.

Vraag zoals altijd gesteld zonder enige kennis van zaken ;)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Brilsmurf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
  • NRK
Reactie #138 Gepost op: 30 juni 2008, 18:15:54
De laatste witte bus is zeker geen SIGMA of AMBU-TEAM. Lijkt mij een 'ordinaire' Rode Kruis bus en ze zullen zeker een taak hebben gehad in de opvang/verzorging. Overigens wordt de wagen van het AMBU-TEAM altijd bestuurd door een ambulance chauffeur!

Ik weet niet hoe het in Amsterdam zit maar in Utrecht worden de Sigmavoertuigen gewoon door Rode Kruischauffeurs bestuurd. Deze hebben wel een aanvullende rijopleiding gehad.
Het witte voertuig is inderdaad een gewoon Rode Kruisvoertuig en mag volgens mij alleen met bijzondere toestemming met OGS rijden.
I
Rode Kruis Utrecht Midden


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #139 Gepost op: 30 juni 2008, 19:27:23
Ik weet niet hoe het in Amsterdam zit

Zoals Bart S dus aangeeft .... ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !