GRIP 3 Zeer Grote Brand Leen Bakker - Amsterdam 26-06-2008

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer Grote Brand Leen Bakker - Amsterdam 26-06-2008  (gelezen 51244 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #140 Gepost op: 30 juni 2008, 20:37:12
Zoals Bart S dus aangeeft .... ::)


Waaraan ik wil toevoegen dat ik het over het ambu-team had. Voor zover ik weet zit er inderdaad een sigma-chauffeur op de sigma-bus. Maar mijn ervaring is dat de verschillende GHOR bureaus hier ook verschillend mee omgaan. En nu weer on-topic! ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #141 Gepost op: 30 juni 2008, 22:21:31
Als laatste toevoeging, in een andere regio weet ik voor 100% zeker dater er inderdaad een sigma vrijwilliger achter het stuur zit.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #142 Gepost op: 1 juli 2008, 21:32:09
Heeft er iemand al een antwoord op de vraag waarom het Nationaal waarschuwingstelsel niet in werking is gezet.


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #143 Gepost op: 2 juli 2008, 03:35:42
Als laatste toevoeging, in een andere regio weet ik voor 100% zeker dater er inderdaad een sigma vrijwilliger achter het stuur zit.

ik zit zelf al jaren bij het rode kruis en bij de brandweer maar wij hebben hier in de regio sigma-bussen met ambulance kleur en striping, en we hebben rode kruis-bussen
zo moeilijk is het hier niet dus
een rode kruiser rijdt op een rode kruis-bus en een sigma lid rijdt op een sigma-bus

dit wil niet zeggen dat dit landelijk geldt maar bij ons gaat het zo dus...

groeten
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #144 Gepost op: 2 juli 2008, 11:02:20
Het was meer de vraag of een SIGMAlid (dus lid van het RK) achter het stuur zit of een ambuchauffeur.

In Rijnmond is het geloof ik zo dat de SIGMA bus wordt bestuurd door een chauffeur van het AMBU-team. Om die reden gaat één SIGMA lid mee in het voertuig van het AMBU-team.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #145 Gepost op: 2 juli 2008, 11:21:28
In Rijnmond is het geloof ik zo dat de SIGMA bus wordt bestuurd door een chauffeur van het AMBU-team. Om die reden gaat één SIGMA lid mee in het voertuig van het AMBU-team.

Klopt. Als er met OGS gereden moet worden, rijdt in RR een ambu-chauffeur de SIGMA bus.


Franc


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #146 Gepost op: 3 juli 2008, 01:51:23
Klopt. Als er met OGS gereden moet worden, rijdt in RR een ambu-chauffeur de SIGMA bus.


Franc
Wazige constructie, wat de keren dat sigma nodig is wordt het ook al krap met de beschikbare ambulances.


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #147 Gepost op: 3 juli 2008, 01:54:31
Er rijdt dan (voor zover ik weet) ook geen ambulance chauffeur die op dat moment dienst heeft op de ambulance, maar eentje die thuis zit en opgepiept wordt om de SIGMA bus te rijden.


Bart S

  • Gast
Reactie #148 Gepost op: 3 juli 2008, 01:59:01
Zeg, zullen we het weer over dat brandje hebben? ;)


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #149 Gepost op: 3 juli 2008, 09:11:11
Strak plan maar heeft al iemand het antwoord omtrent het waarschuwingsstelsel?