(Particuliere) Beveiligingsvoertuigen

Auteur Topic: (Particuliere) Beveiligingsvoertuigen  (gelezen 133821 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #190 Gepost op: 19 november 2013, 01:14:09
Citaat van: Nickvm link=msg=1221120 date=1384813203
"vroeger" reden ze met oranje balken, waarom er voor rood is gekozen, geen idee.

Nou, het nut ontgaat mij compleet. En zoals Groenemotormuis al aangeeft: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Overigens: als we streng zijn tegen andere bedrijven, dan mag hier mijn inziens ook opgetreden worden als de ontheffingen niet in orde zijn.
Senior GGP / Oost-Brabant


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #191 Gepost op: 19 november 2013, 02:00:08
Voor zover mijn gebrekkige kennis over het onderwerp reikt is het alleen voor voertuigen die een dringende ondersteunende taak op en bij de runways en taxi banen van luchthavens/vliegvelden hebben toegestaan rode signaalverlichting te voeren.
Denk hierbij aan sneeuwploegen en dergelijke.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #192 Gepost op: 19 november 2013, 11:34:07
Rood is inderdaad de kleur die gebruikt wordt op vliegvelden, 1 van onze wagens op vlb Volkel had toendertijd Amber en Rood, alleen heb ik de betekenis hiervan nooit geweten.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #193 Gepost op: 19 november 2013, 13:06:21
Citaat van: Mahad link=msg=1221119 date=1384813168
Oranje is toch alleen bedoeld als je op/of aan de weg werkzaamheden uitvoert ?
Ja, echter oranje mag/moet ook gevoerd worden bij afsluitingen of stilstaan op gevaarlijke plekken. En dat lijkt mij de reden dat zij een lichtbalk hebben (denk niet dat zij prio ritten rijden).

Citaat van: Sylvester link=msg=1221204 date=1384857247
Rood is inderdaad de kleur die gebruikt wordt op vliegvelden, 1 van onze wagens op vlb Volkel had toendertijd Amber en Rood, alleen heb ik de betekenis hiervan nooit geweten.
De rode lampen zijn in de vliegwereld in gebruik als anti-collission lights. Hier moeten dan ook de voertuigen mee worden uitgerust als zij zich begeven in het actieve gedeelte van het vliegverkeer.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #194 Gepost op: 19 november 2013, 16:53:47
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1221235 date=1384862781
Ja, echter oranje mag/moet ook gevoerd worden bij afsluitingen of stilstaan op gevaarlijke plekken. En dat lijkt mij de reden dat zij een lichtbalk hebben (denk niet dat zij prio ritten rijden).


Klopt, deze voertuigen zijn vaak als eerste ter plaatse bij een ongeval, en gebruiken daarbij hun lichtbalk en flitsers om de medeweggebruikers te attenderen.
Er worden geen prio ritten mee gereden, en er zijn geen geluidssignalen op de voertuigen aanwezig, behalve de claxon.


mauster

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #195 Gepost op: 19 november 2013, 18:00:43
Citaat van: HIT link=msg=1221048 date=1384799764
Overigens, Tata heeft een ontheffing voor heel Nederland voor het mogen rijden met uitgeschakelde OGS op de openbare weg. Dit omdat deze voertuigen ook op Tata terreinen in Zeeland en België worden gebruikt.

Meerdere (oud) staatsbedrijven hebben nog een RVV ontheffing vanuit vroegere jaren. Hier mogen ze nog steeds rechten aan ontlenen ook al zijn het nu geprivatiseerde bedrijven. Tata steel is er 1 van ! Deze gelden voor heel het land ! Bij sommige is de overheid ook nog aandeelhouder.
Alle nutsbedrijven hebben ook een Rijksontheffing. In sommige stond ook dat ze blauwlicht en 2 toon mochten voeren. Echter is dat er jaren geleden uitgehaald. Sommige artikelen waarvoor we ontheffing hadden waren echt nu niet meer denkbaar. Voorbeeld ; In verband met het onderhoud of storing aan het praatpalen net , u weet wel die mooie gele palen waar men in geval van hulp een beroep op kon doen ( voordat iedereen een mobieltje had) , mochten wij rustig over de vluchtstrook tegen :D het verkeer in rijden! Stond heel mooi op ons groene ontheffingsbord !!! ;D


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #196 Gepost op: 19 november 2013, 18:18:11
Citaat van: mauster link=msg=1221343 date=1384880443
Meerdere (oud) staatsbedrijven hebben nog een RVV ontheffing vanuit vroegere jaren. Hier mogen ze nog steeds rechten aan ontlenen ook al zijn het nu geprivatiseerde bedrijven. Tata steel is er 1 van ! Deze gelden voor heel het land !

Hoogovens IJmuiden noch Estel, Corus of Tata is op enig moment een staatsbedrijf geweest.... (staat is wel medeaandeelhouder geweest) Hoogovens heeft nooit voertuigen van de terreinbewakingsdienst door geheel Nederland gebruikt, de voertuigen bleven keurig op het terrein in IJmuiden.
Dat neemt niet weg dat er in het verleden misschien een landelijke ontheffing van het RVV is geweest en dat men op basis daarvan nog steeds OGS aanwezig mag hebben buiten het terrein in de huidige regelgeving is dit niet meer mogelijk en dient een ontheffing te worden geregeld per wegbeheerder en dan niet op basis van het RVV maar op basis van de regelingvoertuigen (art. 5.2.65 en 5.3.65)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


BartvdB

  • Medewerker bij 2 Reddingsbrigades :)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #197 Gepost op: 20 december 2013, 14:17:37
Ik weet wel van 2 jaar terug, toen ik nog dagelijks op TATA rondreed, dat de dienstwagens daar met regelmaat bij incidenten net buiten de poort ook aanwezig waren.
Eigenlijk het hele 'directe' gebied rondom het Terrein zag je ze weleens rijden voor incidenten, ook worden ambulances meestal met blauwe signalering aan opgewacht op de kruizing Breedbandweg/Wenckebachstraat, en soms zelfs al bij de kruizing Wenckebachstraat/Westerlijke Randweg, Om ze daarna via de poort aan de Breedbandweg naar incidentlocatie of Medische post te begeleiden. Volgens mij valt dat onder 'gedoogbeleid', daar ze dan buiten hun terrein actief zijn, maar waarschijnlijk vanuit de meldkamer de opdracht hebben gekregen.(Op dat 'opvangen' na, dat doen ze volgens mij standaard al)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #198 Gepost op: 20 december 2013, 16:22:51
Toevallig laatst gekeken in de hele huidige regelgeving en Tata Staat letterlijk genoemd als een van de partijen die gerechtigd zijn tot het voeren van OGS in de regeling OGS zoals die thans geldt.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #199 Gepost op: 20 december 2013, 16:27:21
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1230270 date=1387552971
Toevallig laatst gekeken in de hele huidige regelgeving en Tata Staat letterlijk genoemd als een van de partijen die gerechtigd zijn tot het voeren van OGS in de regeling OGS zoals die thans geldt.

Zie https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2013-33683.html
Is op 7 december van kracht geworden.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s