OvD / HOvD voertuigen

Auteur Topic: OvD / HOvD voertuigen  (gelezen 241077 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #560 Gepost op: 19 juli 2015, 16:51:44
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1362834 date=1437315437
Hoe komt het dat JIJ VIND dat dit voertuig slecht verlicht is? Het voertuig zal namelijk gewoon voldoen aan de voorschriften ga ik van uit. Ik zit een grote balk en twee frontflitsers zitten. Niet genoeg?

Ik zie idd ook een hele grote balk. Maar daar zitten heel weinig ledjes in. En die twee flitsertjes gemonteerd op de zelfde hoogte als de koplampen zijn ook niet ideaal Dus NEE, bij lange na niet genoeg.
En om daar maar meteen even op in te haken, dat een voertuig zou voldoen aan de voorschriften (bedacht door mensen die der niet zelf mee hoeven te werken) wil natuurlijk al helemaal niet zeggen dat het voldoende is.
En zoals Silque ook al zegt moet ik helaas met dit soort armaturen mijn dagelijkse werk verrichten en put ik uit eigen ervaring als ik stel dat het voertuig droevig slecht is verlicht.

En waarom denk jij dat het voertuig dan wel voldoende is uitgerust met optische en geluidssignalen ?


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #561 Gepost op: 19 juli 2015, 18:24:52
Citaat van: 7131 link=msg=1362847 date=1437317504
Ik zie idd ook een hele grote balk. Maar daar zitten heel weinig ledjes in. En die twee flitsertjes gemonteerd op de zelfde hoogte als de koplampen zijn ook niet ideaal Dus NEE, bij lange na niet genoeg.
En om daar maar meteen even op in te haken, dat een voertuig zou voldoen aan de voorschriften (bedacht door mensen die der niet zelf mee hoeven te werken) wil natuurlijk al helemaal niet zeggen dat het voldoende is.
En zoals Silque ook al zegt moet ik helaas met dit soort armaturen mijn dagelijkse werk verrichten en put ik uit eigen ervaring als ik stel dat het voertuig droevig slecht is verlicht.

En waarom denk jij dat het voertuig dan wel voldoende is uitgerust met optische en geluidssignalen ?
Zit er veel verschil in de DHV bussen, en bussen met enkel een balk? Volgens mij vallen de bussen met 2 extra pitten voorop nog wel goed op.. of heb ik dit mis?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #562 Gepost op: 19 juli 2015, 18:44:47
Citaat van: Jerommeke link=msg=1362823 date=1437310991
De voormalige OvDG Volvo's van GGD Kennemerland waren ook aangekocht door meeliften op de politie-aanbesteding.
Brandweer en GGD kunnen meeliften op de aanbesteding zo t schijnt.
De prijzen zullen dan wel lager liggen als individuele aanschaf....
De regio Utrecht heeft een paar jaar geleden ook mee gelift in de LAPV. En daaruit is een vloot met nieuwe PM,s en Polo's aangeschaft. ;)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #563 Gepost op: 19 juli 2015, 20:17:42
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1362855 date=1437323092
Zit er veel verschil in de DHV bussen, en bussen met enkel een balk? Volgens mij vallen de bussen met 2 extra pitten voorop nog wel goed op.. of heb ik dit mis?

Correct, dat zijn de enige voertuigen die 'goed' zijn uitgerust. Maar ook daarbij geldt dat ze met zonlicht niet goed zichtbaar zijn, vooral vanaf de zijkanten.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #564 Gepost op: 20 juli 2015, 13:52:09
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1362826 date=1437311792
En direct niet meer inzetbaar voor natuurbranden. Of hebben de gebieden met natuur nog andere OvD auto's? YHet lijkt me niet prettig dat je als OvD moet gaan lopen tijdens een natuurbrand.

Heb navraag gedaan en het is gelukkig een 4x4! Het zou gaan om een T5 2.0 TDI DSG 4x4.
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #565 Gepost op: 20 juli 2015, 13:55:19
Citaat van: Dennis 2331 link=msg=1362978 date=1437393129
Heb navraag gedaan en het is gelukkig een 4x4! Het zou gaan om een T5 2.0 TDI DSG 4x4.

Ja klopt. De busjes zijn inderdaad 4 wiel aangedreven. Dat maakt de voertuigen echter nog niet terreinvaardig. Immers is de bodemvrijheid veel te laag, en zijn de banden niet geschikt om mee in het terrein te rijden. Ik weet uit ervaring dat je met deze voertuigen nog wel een stukje het terrein in komt, verder dan gemiddeld, maar het is een stap te ver om te zeggen dat het voertuig geschikt is voor Off-road incidenten.

Door vers zand rijden zal nog wel lukken. Echter, wanneer bij een groter incident er karrensporen ontstaan in het zand is er een grote kans dat het voertuig zich daarin vast rijdt, omdat de sporen dieper zijn, dan de bodem hoog is.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #566 Gepost op: 20 juli 2015, 14:34:22
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1362979 date=1437393319
Ja klopt. De busjes zijn inderdaad 4 wiel aangedreven. Dat maakt de voertuigen echter nog niet terreinvaardig. Immers is de bodemvrijheid veel te laag, en zijn de banden niet geschikt om mee in het terrein te rijden. Ik weet uit ervaring dat je met deze voertuigen nog wel een stukje het terrein in komt, verder dan gemiddeld, maar het is een stap te ver om te zeggen dat het voertuig geschikt is voor Off-road incidenten.

Door vers zand rijden zal nog wel lukken. Echter, wanneer bij een groter incident er karrensporen ontstaan in het zand is er een grote kans dat het voertuig zich daarin vast rijdt, omdat de sporen dieper zijn, dan de bodem hoog is.

De OVD-B Noord (Eindhoven e.o) had de beschikking over een Mitsubishi Pajero. Die had Off-road nooit problemen, en dat hadden zijn Outlander broertjes ook niet! Ben dus benieuwd hoe dat straks dus met de T5 gaat..... Hadden beter een voorbeeld aan jullie regio kunnen nemen ipv Amsterdam-Amstelland.
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau


KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #567 Gepost op: 3 augustus 2015, 10:50:21


Standplaats: Groesbeek
Kenteken: 1-TZZ-29
Soort voertuig: OvD (Millingen-Ubbergen-Groesbeek)
Roepnummer: 08-1091
Merk: Volkswagen Touran
Bijzonderheden: Wheelen Freedom,  Frontflitsers letterlijk in de grill


swex

  • BHV-Ploegleider
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #568 Gepost op: 13 september 2015, 17:45:21



bron: mijzelf gemaakt terwijl deze geparkeerd stond bij de supermarkt.

Standplaats: Almelo
Kenteken: 9-TSJ-28
Soort voertuig: Coordinatie
Roepnummer: 05-9095
Merk: Volkswagen 7HC
Bijzonderheden: Hoorns duidelijk zichtbaar onder bumper.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #569 Gepost op: 13 september 2015, 19:01:44
Citaat van: swex link=msg=1372141 date=1442159121



bron: mijzelf gemaakt terwijl deze geparkeerd stond bij de supermarkt.

Standplaats: Almelo
Kenteken: 9-TSJ-28
Soort voertuig: Coordinatie
Roepnummer: 05-9095
Merk: Volkswagen 7HC
Bijzonderheden: Hoorns duidelijk zichtbaar onder bumper.

Mooie bus!
Wel opvallend dat het de 180 pk versie is.
Nu de politie nog...  e050

Enne... Van de consumenten prijs van dik 90.000 euro schrik ik wel.  :o