OvD / HOvD voertuigen

Auteur Topic: OvD / HOvD voertuigen  (gelezen 241075 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #60 Gepost op: 17 augustus 2009, 20:34:16
Primeur, de nieuwe ''591''


Mooie auto. Ik vind het alleen jammer dat ze weer afwijken van de regels voor de brandweerstriping. In dit geval bedoel ik het vervangen van de tekst BRANDWEER door het woord Commandowagen. Ik zag dat ze dat ook al hebben gedaan bij de Ordonance-wagen en de AGS.

Het stripingsregelement van BZK/LFR geeft aan dat de functienaam wel is toegestaan maar dan als vervanging van de gemeentenaam en niet van het woord BRANDWEER.

Jammer dat de eenheid weer ver te zoeken is. We spreken met z'n allen regels af waar we weer vrolijk van afwijken....
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #61 Gepost op: 17 augustus 2009, 20:37:37
daar was toch pas ene nieuwe OVD?

Tsja, die rijd al weer een tijdje ...

Gerucht gaat dat ze wat gaan schuiven met voertuigen, en zondoende misschien de OVD Zuid zelfs wel met een Transporter / Vito laten rijden. Of de 1e OVD word 2e OVD  ;)


Mooie auto. Ik vind het alleen jammer dat ze weer afwijken van de regels voor de brandweerstriping. In dit geval bedoel ik het vervangen van de tekst BRANDWEER door het woord Commandowagen. Ik zag dat ze dat ook al hebben gedaan bij de Ordonance-wagen en de AGS.

Het stripingsregelement van BZK/LFR geeft aan dat de functienaam wel is toegestaan maar dan als vervanging van de gemeentenaam en niet van het woord BRANDWEER.

Jammer dat de eenheid weer ver te zoeken is. We spreken met z'n allen regels af waar we weer vrolijk van afwijken....

Tsja, die termen worden al heul lang gebruikt in Amsterdam en ík zie het probleem eerlijk gezegd niet zo. Overigens lok ik geen discussie uit, maar denk ik wel dat het duidelijk is dat het een brandweervoertuig is  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #62 Gepost op: 17 augustus 2009, 21:00:20

Tsja, die termen worden al heul lang gebruikt in Amsterdam en ík zie het probleem eerlijk gezegd niet zo. Overigens lok ik geen discussie uit, maar denk ik wel dat het duidelijk is dat het een brandweervoertuig is  ;)
Mooie foto  O0,  Maar idd wijkt Amsterdam weer is af van Nederland, dat doen ze met de ambu's, de brandweer wagens en de bemanning op de TS, het zal daar altijd een apart clubje blijven  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #63 Gepost op: 17 augustus 2009, 22:38:55

Tsja, die termen worden al heul lang gebruikt in Amsterdam en ík zie het probleem eerlijk gezegd niet zo. Overigens lok ik geen discussie uit, maar denk ik wel dat het duidelijk is dat het een brandweervoertuig is  ;)

De auto zal best wel herkend worden, dat zal het probleem niet zijn. Ik vraag me alleen altijd af waarom sommige mensen het altijd nét weer even anders moeten doen dan we het hebben afgesproken. Maar dat zal wel typisch Nederlands zijn. Nederlanders willen namelijk alles goed dichtgetimmerd hebben met regeltjes en wetten. En daar moet iedereen zich aan houden.....behalve jijzelf. Ook zijn Nederlanders minder goed in het domweg uitvoeren van hetgeen gevraagd wordt. We gaan ons eerst altijd even kritisch afvragen of dat wel echt nodig is. En zo niet dan passen we de regels zelf even aan....  ;)

Mooie foto  O0,  Maar idd wijkt Amsterdam weer is af van Nederland, dat doen ze met de ambu's, de brandweer wagens en de bemanning op de TS, het zal daar altijd een apart clubje blijven  ;)

Ik heb wel eens horen zeggen: "Je hebt Brandweer Nederland en je hebt Brandweer Amsterdam".......   :D

Overigens is Brandweer Amsterdam niet de enige die het stripingsregelement niet naleeft. In den lande zie je wel meer dingen die volgens de regeling anders zouden moeten zijn.

Maar goed, laten we deze discussie maar gauw staken en weer naar de OVD-voertuigen gaan.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #64 Gepost op: 18 augustus 2009, 11:25:32


Dienst: Brandweer Midden en West Brabant
Kazerne: Etten-Leur
Roepnummer: 5595
Soort voertuig: DA-OVD
Merk & type: VW Tiguan 2.0D
Byzonderheden: Aparte camera bij de achterruit


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #65 Gepost op: 22 augustus 2009, 17:53:02


Dienst:                    Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, Brandweer District Noord
Roepnummer:                OD 20-1
Soort voertuig:            DA-OD
Merk en type:              Volkswagen T5
Overige bijzonderheden:    ~
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #66 Gepost op: 23 augustus 2009, 19:41:16
Primeur, de nieuwe ''591''



Dienst: Brandweer Amsterdam - Amstelland
Kazerne: Willem (word Hendrik)
Roepnummer: 13-9091
Soort voertuig: Officier van Dienst Noord
Merk & type: Volkswagen Transporter 2.5tdi 128kw
Byzonderheden: Gezien het roepnummer en bestickering de nieuwe OVD ''Noord''. Als een van de eerste voertuigen in Amsterdam voorzien van zowel electronische sirene als MartinHorn's. Tevens de nieuwe LED's in de grill





MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #67 Gepost op: 24 augustus 2009, 01:55:09

Dienst: Brandweer Midden en West Brabant
Kazerne: Breda
Roepnummer: 6195
Soort voertuig: HOVD-West (Breda-Roosendaal)
Merk & type: Volkswagen Golf Variant
Byzonderheden: -


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #68 Gepost op: 24 augustus 2009, 17:51:41
Worden die auto's nu ook privé gebruikt? Ja toch?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #69 Gepost op: 24 augustus 2009, 18:11:25
Alle "vD"-wagens zijn piketwagens. Piket betekent in je privé-tijd oproepbaar zijn. Dus als je boodschappen moet doen en niet wilt dat als de pieper gaat, je eerst nog met je eigen auto/fiets naar huis moet om daar de dienstauto op te halen, zal de dienstauto dus meegaan met boodschappen doen.
greetz,  Enrique