Burgernet / SMS Alert (www.burgernet.nl)

Auteur Topic: Burgernet / SMS Alert (www.burgernet.nl)  (gelezen 51276 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #70 Gepost op: 3 februari 2012, 21:36:17
Ik heb nooit een wachtwoord nodig als ik een melding bekijk op www.burgernet.nl.


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #71 Gepost op: 3 februari 2012, 21:50:02
Ik heb nooit een wachtwoord nodig als ik een melding bekijk op www.burgernet.nl.

He, dat is nieuw voor mij! Dankje  998765
Nu nog even uitproberen of ik de spraakberichten ook op mijn telefoon werken.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 3 februari 2012, 21:52:20
Ik kijk altijd bij actieberichten en klik betreffende provincie aan.


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #73 Gepost op: 3 februari 2012, 23:45:58
tilburg heeft sinds kort burgernet en heb me meteen aangemeld, maar zou het ook werken als ik ergens anders aan het werk ben bijvoorbeeld.
bijvoorbeeld waar ik morgen moet werken, bij redbull crashed ice, stel je voor dat een kind vermist wordt in de drukte, krijg ik dan een melding van burgernet omgeving maastricht.

wie kan me antwoord geven hierop?
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #74 Gepost op: 4 februari 2012, 01:05:08
- Ontvang alleen spraakberichten (wel voor SMS aangemeld), en deze spraakberichten kan ik volgensmij niet openen op een Iphone.

In mijn woonplaats is Burgernet nu een paar maanden operationeel.
Heb tot nu toe 2x een spraakbericht ontvangen, met na enige tijd een keurige terugkoppeling.
Met m'n iPhone heb ik er geen enkel probleem mee. Even het display aanraken, via het pop-up scherm voor het toetsenbord kiezen en dan op een willekeurige toets drukken.

Op zich is het jammer dat je het bericht niet even kunt laten herhalen (bijvoorbeeld door nogmaals op een toets te drukken), maar het voordeel van een smartphone is dat je in no time de site van burgernet.nl kunt oproepen.

tilburg heeft sinds kort burgernet en heb me meteen aangemeld.......
....krijg ik dan een melding van burgernet omgeving maastricht.

Voor zover ik heb begrepen is Burgernet woon- en/of werklaats gebonden.
Wij kregen een brief van de Gemeente met de vraag om mee te doen. Ik heb de brief bij mij op kantoor laten verspreiden en ik weet dat in ieder geval 1 medewerkster, die elders woont,  zich ook heeft aangemeld. Dat had zij ook al in haar eigen woonplaats gedaan en zij ontvangt nu van beide gemeenten de meldingen.
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #75 Gepost op: 4 februari 2012, 01:28:44
Ik zie net op de website dat ik een burgernet actie heb gemist. Vermissing in Almere-stad centrum terwijl ik daar een paar honderd meter vandaan woon en niks ontvangen heb.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #76 Gepost op: 4 februari 2012, 10:07:04
De spraakberichten komen binnen op de iPhone en op alle andere telefoons omdat je daadwerkelijk gebeld hoort en dan het ' bandje ' hoort. Ik merk zelf ook dat bijv. diensttelefoons berichten missen terwijl hij ze wel behoort te krijgen. Ook merk ik dat als je EN spraak EN SMS aanvinkt je alleen spraak krijgt; kennelijk geeft hij daar een prioriteit aan..... (eigen invulling)

MBT Tom; ik had al gereply-d via PB ik denk omdat ik de cirkel bewust niet 1:1 op het incident had gelegd.....


sylvester1986

  • Gast
Reactie #77 Gepost op: 4 april 2012, 16:16:16
Vandaag weer een Burgernetactie waar ik niet veel aan had. Krijg je een melding om uit te kijken naar een familie vanwege diefstal. Niet waar ze het laatst zijn gezien of waar ze heen gegaan zijn of waar het überhaupt is gebeurd, nou ja, het vond plaats in mijn woonplaats. 98uiye


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #78 Gepost op: 4 april 2012, 16:29:45
Heel herkenbaar Sylvester. Gisteravond bij mij in R-R ook een Burgernetoproep om uit te kijken naar een dame van 33 jr
met compleet signalement die vermist werd. Maar info vanaf waar zij vermist werd en sinds wanneer zij vermist werd daar krijg
je dan weer geen info over. Leg mij dan maar uit in welk gebied je moet uitkijken maar ik doe er dan geen moeite voor.

Als dit zo door blijft gaan met slechte info dan is de kans heel erg groot dat ik mij ga afmelden hiervoor want zonder
de juiste informatie kan ik niets en zie ik er ook geen meerwaarde in.

In de week van 19 maart kwam er een oproep om uit te kijken naar een kind van ik geloof 8 jr. Ook geen info vanaf waar vermist.
Burgernet bellen om aanvullende info te krijgen heb ik na 10 minuten in de wacht hangen maar opgegeven.
0900-8844 geprobeert en ook daar na 5 minuten wachten om info te krijgen maar opgehangen.
Nee je wordt wel gevraagd om uit te kijken maar de juiste instrumenten ervoor aanreiken is te moeilijk voor ze.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #79 Gepost op: 4 april 2012, 17:03:12
N.a.v. wat Sylvester aangeeft waar hij tegenaan loopt alsmede mijn ervaring heb ik onderstaande via het contactformulier verzonden.
Ben heel benieuwd of en wanneer ik wat voor reactie ga krijgen van Burgernet.


Onderwerp: Hoe kan je meer info krijgen over oproep ?

Geachte heer/mevrouw,

Ik vind het hartstikke mooi dat ik als het nodig is een Burgernetoproep krijg.
Alleen mis ik constant relevante informatie en ik ben niet de enige die met dit probleem zit.

Waarom wordt er nooit vermeld desnoods in een 2e bericht sinds wanneer iemand vermist wordt en waarvandaan iemand
vermist wordt. Zonder deze informatie is het echt onmogelijk om als goedwillende burger mee te helpen bij het vinden van
personen en/of auto of andere zaken.

Als voorbeeld neem ik de volgende melding:
http://www.burgernet.nl/Bericht.aspx?berichttype=actie&berichtid=9422

Als er nog een bericht was gekomen vanaf welke locatie het meisje werd vermist en sinds hoe laat had ik goed kunnen
meekijken in de hoop het meisje te vinden.

Burgernet heb ik vrij snel gebeld om meer info te krijgen maar na 10 minuten een bandje aanhoren dat men bezet was
heb ik die hoop maar opgegeven.
0900-8844 gebeld die het blijkbaar ook druk hadden heb ik na 5 minuten wachten maar opgehangen.
Dit zijn 15 kostbare minuten waarin ik met de juiste info goed had kunnen zoeken als er was verteld het meisje is om xx uur
op locatie y voor het laatst gezien.

In afwachting van uw reactie,
Vriendelijke groet,

Enrico
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen