Schuimblusvoertuigen

Auteur Topic: Schuimblusvoertuigen  (gelezen 192657 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ba$h

  • Uitvoeder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
  • Grote kuilen graver/Motorrijder/Techneut
Reactie #370 Gepost op: 21 september 2013, 16:21:55
Spreek niet graag over primeurtjes, maar dit is er toch soort van primeur. Had hem laatst al in het wild gespot, maar kon toen geen foto maken. Vandaag stond het nieuwe schuimblusvoertuig van de post Emmen bij de presentatie van het "Het nieuwe blussen"






Dienst: Brandweer Drenthe
Kazerne: Emmen
Roepnummer: 03-8660
Soort voertuig: Schuimblusvoertuig
Merk & type: MAN TGS 35.400 8X4-4 BL
Kenteken: 67-BDB-4
Byzonderheden: Nieuw schuimblusvoertuig voor de regio. Hij wordt op dit moment getest, is nog niet actief in dienst. Kleine kinderziekten worden er op dit moment uitgehaald. Opgebouwd door Dutch Rescue Vehicles uit Hoogeveen. Voertuig is voorzien van een bumpermonitor en dakmonitor. Vier verstralers in de zonneklep geïntegreerd zodat tijdens het blussen voldoende zicht/licht is.
Foto's en video's alleen gebruiken na overleg O0


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #371 Gepost op: 21 september 2013, 17:58:08
Citaat van: Ba$h link=msg=1203295 date=1379773315
Spreek niet graag over primeurtjes, maar dit is er toch soort van primeur. Had hem laatst al in het wild gespot, maar kon toen geen foto maken. Vandaag stond het nieuwe schuimblusvoertuig van de post Emmen bij de presentatie van het "Het nieuwe blussen"






Dienst: Brandweer Drenthe
Kazerne: Emmen
Roepnummer: 03-8660
Soort voertuig: Schuimblusvoertuig
Merk & type: MAN TGS 35.400 8X4-4 BL
Kenteken: 67-BDB-4
Byzonderheden: Nieuw schuimblusvoertuig voor de regio. Hij wordt op dit moment getest, is nog niet actief in dienst. Kleine kinderziekten worden er op dit moment uitgehaald. Opgebouwd door Dutch Rescue Vehicles uit Hoogeveen. Voertuig is voorzien van een bumpermonitor en dakmonitor. Vier verstralers in de zonneklep geïntegreerd zodat tijdens het blussen voldoende zicht/licht is.

Wat zijn de brandweer technische specificatie zoals tankinhoud water en schuim, pomp en monitor prestaties enz.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #372 Gepost op: 22 september 2013, 11:04:48
Citaat van: Ba$h link=msg=1203295 date=1379773315
Spreek niet graag over primeurtjes, maar dit is er toch soort van primeur. Had hem laatst al in het wild gespot, maar kon toen geen foto maken. Vandaag stond het nieuwe schuimblusvoertuig van de post Emmen bij de presentatie van het "Het nieuwe blussen"






Dienst: Brandweer Drenthe
Kazerne: Emmen
Roepnummer: 03-8660
Soort voertuig: Schuimblusvoertuig
Merk & type: MAN TGS 35.400 8X4-4 BL
Kenteken: 67-BDB-4
Byzonderheden: Nieuw schuimblusvoertuig voor de regio. Hij wordt op dit moment getest, is nog niet actief in dienst. Kleine kinderziekten worden er op dit moment uitgehaald. Opgebouwd door Dutch Rescue Vehicles uit Hoogeveen. Voertuig is voorzien van een bumpermonitor en dakmonitor. Vier verstralers in de zonneklep geïntegreerd zodat tijdens het blussen voldoende zicht/licht is.

Holy kanone, wat monster!! :o
De achteras is door een carrosseriebedrijf er onder gezet neem ik aan? Aangezien MAN voor zo ver ik weet geen opbouw heeft in verkoopprogramma met een gestuurde sleepas eronder.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #373 Gepost op: 22 september 2013, 16:54:13
Citaat van: s.strijk link=msg=1203410 date=1379840688
Holy kanone, wat monster!! :o
De achteras is door een carrosseriebedrijf er onder gezet neem ik aan? Aangezien MAN voor zo ver ik weet geen opbouw heeft in verkoopprogramma met een gestuurde sleepas eronder.
Nee de as is er niet door een carrosseriebedrijf ondergezet maar gewoon een "standaard" leverbare configuratie van MAN Nederland die door MAN dealer Wierda Joure wordt uitgevoerd met zoveel mogelijk standaard MAN onderdelen en onder de standaard garantie van MAN.
Wierda verzorgt alle ombouwconfiguraties welke inspelen op de sterk van de Europese wetgeving afwijkende Nederlandse wetgeving die niet door de MAN fabriek standaard kunnen worden geleverd.
link : http://www.wierdavoertuigtechniek.nl


Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #374 Gepost op: 22 september 2013, 22:11:38
Alle nieuwe tankwagens in Zuid Oost Drenthe zijn voorzien van een meegestuurde achteras, met als gevolg een kortere draaicirkel dan de TS.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #375 Gepost op: 22 september 2013, 22:12:46
Citaat van: Frits link=msg=1203613 date=1379880698
Alle nieuwe tankwagens in Zuid Oost Drenthe zijn voorzien van een meegestuurde achteras, met als gevolg een kortere draaicirkel dan de TS.

Kan het draaien van de laatste as ook geblokkeerd worden? Het lijkt mij niet handig op kleine landweggetjes of in 't bos.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #376 Gepost op: 22 september 2013, 22:17:49
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1203614 date=1379880766
Kan het draaien van de laatste as ook geblokkeerd worden? Het lijkt mij niet handig op kleine landweggetjes of in 't bos.

Zover ik weet niet. Waarom is dat handiger volgens jouw? Bedenk wel dat het geen terrein auto`s zijn. Als je als chauffeur de twijfels hebt of je er door komt kun je beter even een paar slangetjes extra uitrollen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #377 Gepost op: 22 september 2013, 23:09:13
Citaat van: Frits link=msg=1203615 date=1379881069
Zover ik weet niet. Waarom is dat handiger volgens jouw? Bedenk wel dat het geen terrein auto`s zijn. Als je als chauffeur de twijfels hebt of je er door komt kun je beter even een paar slangetjes extra uitrollen.


Ik heb er verder geen specifiek verstand van. Maar in onze regio (Gelderland-Midden) Hebben we een aantal 6x6 aangedreven blusvoertuigen. Deze hebben bewust geen meesturende achteras. De reden daarvoor is dat men met meesturende achteras weliswaar kortere draaicirkel heeft, maar ook verder uit zwengt aan de achterkant. Dit werd niet gewenst omdat men daardoor sommige bomen die dicht bij de weg stond niet kon passeren.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Ba$h

  • Uitvoeder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
  • Grote kuilen graver/Motorrijder/Techneut
Reactie #378 Gepost op: 22 september 2013, 23:49:43
De keuze voor na-loop/meesturende achteras is waarschijnlijk omdat we hier in Emmen veel krappe woonwijken/straten hebben, met krappe bochten en dan is die extra wendbaarheid wel handig. Om de transport afstand tussen de TS en Tankwagen zo kort mogelijk te houden.
Foto's en video's alleen gebruiken na overleg O0


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #379 Gepost op: 23 september 2013, 09:06:27
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1203506 date=1379861653
Nee de as is er niet door een carrosseriebedrijf ondergezet maar gewoon een "standaard" leverbare configuratie van MAN Nederland die door MAN dealer Wierda Joure wordt uitgevoerd met zoveel mogelijk standaard MAN onderdelen en onder de standaard garantie van MAN.
Wierda verzorgt alle ombouwconfiguraties welke inspelen op de sterk van de Europese wetgeving afwijkende Nederlandse wetgeving die niet door de MAN fabriek standaard kunnen worden geleverd.
link : http://www.wierdavoertuigtechniek.nl

Ja, nou eigenlijk bedoel ik dit verhaal. Alleen dan bij een dealer. Want deze configuratie is niet affabriek leverbaar.